Dle mého 'objektivního' názoru nejlepší motorka pro začátečníka v kubatuře 250 až 500cc.
Motorka koupena od Wrobud Kawasaki (PL) - Rychlá komunikace a nejlepší cena ve střední Evropě; na všechny otázky odpověděl (v AJ), veškeré dokumenty k přihlášení připravil bez problémů (CoC, předávací protokol, faktura). Dokonce pomohl s naložením a uvázáním motorky na přívěs :-)...
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 390: Na vyšší postavu (193cm) je příliš malá
Honda CB 500F: Ninja byla cenově výhodnější (a kapotovaná)
První dojmy - Pro začátečníka po moto-autoškole, kde se jezdilo na větších (500 a 650cc), je příjemná nižší váha a z toho plynoucí lepší pocit ovladatelnosti, dovolující více sebejistoty uživatele. Dost odpouští v případech, kdy jezdec udělá chybu (puštění spojky, špatně rozjetá zatáčka v nižších rychlostech), což v případě tohoto začátečníka je dost často.
Motorku bych doporučil pro - Pro začínající motorkáře, kteří nechtějí za svou první mašinu šestistovku (i třeba seškrcenou).
Doplňky na motorce - Padáky Pelacrash, reflexní nálepky na ráfkách, tank pad, K&N air filter, černé double-bubble plexi, nastavitelné páčky z ebay
Recenze
Najeto cca 150km, takze je doporuceno ji stale drzet do 4k RPM a tedy neni mozne ji momentalne spravne ohodnotit.
Na zacatek nema zadnou vadu - vsechno funguje :D
Az budu mit najeto o neco vic, tak to tu doplnim.
Proc jsem si ji vybral?
Protoze byla v dane kategorii (250cc az 500cc) pro mne nejlepsi (vykon, vaha, kubatura a tim padem i naklady jako povinne ruceni,..)
UPDATE 4/2014:
Po ujetí cca 5000km jsem rád, že jsem se pro ni rozhodl. Teprve po zajíždění se ukázala silná stránka této motorky. Do Pražské dopravy je se svou váhou a užším profilem ideální. Spotřeba je v rozmezí 4 až 4.5 (viz můj profil na fuelly.com).
Ovladatelnost je díky váze perfektní. Možná je zde nevýhoda v tom, žemi dovoluje stabilně popojíždět při hodně nízkých rychlostech, což u silnějších-težších motorek bude zapotřebí se odnaučit (aspoň na základě toho, co si vybavuji s ER-6n z autoškoly). Jinak brzdy brzdí v pořádku - mám je bez ABS. Pneu jsou ok. Úložný prostor je u této motorky podprůměrný. Pokud bych měl zaslat Kawasaki jedinou stížnost ohledně této motorky, tak by to bylo právě kvůli malému úložnému prostoru. Povinná výbava (včetně vesty, ať už byla/je/bude povinnou součástí) se tam bez menší úpravy pod-sedadlové části nevejde.
Poruchy žádné, pokud nepočítám svolávací akci, kdy byla vyměněna ECU jednotka (jednalo se o celosvětový recall modelu 2013. Byl tam také nějaký problém s ABS, ale to se mne netýkalo).
Jednoduše řečeno, motorku bych doporučil každému začátečníkovi a to bez jakýchkoliv výhrad. Je zapotřebí si ale uvědomit, že je to vstupní droga; jsou chvíle, kdy si položím otázku jaké by to bylo v dané situaci na silnější motorce (obzvláště, když se snažím zrychlit, např. při předjíždění). Jako u ostatních motorek s tímto objemem, jednička je pouze na rozjíždění. Na dálnicích je ok, ale kdybych byl menší postavy, tak by situace byla podstatně lepší. Prostě největší plus této motorky (motor) je i její největší mínus, ale tak to u motorek pro začátečníky, kteří propadly aplikaci sloganu "need for speed", je normální.
Nádhera sama o sobě Mnoho šťastnejch KM! 10b
Moc pěkná za 10b
Pro začátky a na naučení je to radost pohledět, já měl kdysi na naučení emzetku, ale ta doba je už pryč
Takže at to jezdí, jasná deset a zelené zdar a PS modrá je taky dobrá
krasavice
Je to paráda!