renocar_zari



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GT (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník chorcheee
Vloženo 25.8.2013
Aktualizováno 30.8.2013
Zobrazeno 3 395x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Měl jsem ji jen jeden den, za který jsem ale stihl vše - město, okresky, hory, dálnice v dešti, okresky v dešti, město v dešti...

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

První dojmy - Lehká, hravá, ovladatelná, celkem výkonná, nezáludná...chvílemi až nuda, což člověka nutí jezdit trochu nebezpečně, aby to byla psina. Ne, i kdybych na ni měl, asi si ji nekoupím - rychle bych se rozsekal...

Motorku bych doporučil pro - Cestovatel, fanda BMW, šetřílek paliva, ten, kdo - podobně jako já - nemá rád převod na zadní kolo řetězem.

Recenze

Jeden den je na seriozní posouzení málo. Přesto jsem se rozhodl motocykl zaregistrovat. K mému překvapení jsem první, kdo zde tento model registruje a třeba moje postřehy někomu pomohou...
Když se podíváte, na čem jezdím, bude to jistě porovnání dost neporovnatelné. Ale proč ne?
Porovnání s F800ST, předchůdcem, tu už v dlouhé recenzi bylo učiněno a i jinde na netu se dají najít jiná.

Když jsem projížděl Zurich a směřoval k Alpám, říkal jsem si to je nuda, všechno krásně funguje, lehké tiché řazení, spojka, zvuk nic moc, vibrace trošku jsou (aby ne, u 2 válce), ale taky mi nepřijdou "tak pozitivně emotivní". Navíc jsem musel stále koukat na tachák, protože 50ka se intuitivně udržovala nesnadněji, než na mé NTV 650.

Když jsem se konečně dostal do zatáčkovitých serpentín, napřed podhorských, pak horských až velehorských, teprve začala ta pravá legrace. Moto je krásně ovladatelné, zatáčí přesně kam chcete, 66kw/213kg už je pro mě naprosto pohodový výkon (asi o 1/3 víc než u Revere je znát, ale ani ne tak pocitově, ale spíše pohledem na tacho). Měl jsem pocit lehkosti a hravosti. Když jsem ze stroje slezl, vždy jsem s úžasem koukal, na jakém mackovi to jedu. Má to však i své stinné stránky. Člověk prostě víc blbne, víc zkouší limity, protože se nebojí. To se může vymstít...
Ale zase - zvuk a vibrace (ty nízkofrekvenční, "pozitivní") mě úplně nenadchly. Mám rád, když se s vyššími otáčkami zvuk tak trochu mění ve zvuk stíhačky. Tak to je kupodivu trochu i u té NTV. To se tady nekoná. Projev nad 5 tisíc otáček/min naopak začínal přinášet ty negativní emoce. Naštěstí jsem do těchto otáček skoro nemusel jít. Na 6ku při 120km/h točí zhruba 4500. Výkonu jsem měl většinou dost, na cestování se stačí pohybovat mezi 3-5 tisíci. Samozřejmě jsem si to několikrát zkusil vytočit až k omezovači, abych zjistil, no spíš pocítil a odhadl, průběh krouťáku. Je velmi plochý. Pod 2 a půl tisíce to netáhne (no, kdo by se také divil...) ale od 3 nahoru už je to velmi plynulé. Kolem 6ti tisíc nastává "malá forsáž", ale žádné dramatické nakopnutí to není. Ale jak píši, při běžném ježdění se tam není třeba dostávat.

Samostatnou kapitolkou je ABS. Velmi rychle si zvyknete, že můžete brzdit na doraz a kola se vám nezablokují. To se moooc hodí, ale může se také nevyplatit (jistě není třeba rozepisovat). Ke slovu přišlo zejména při zpáteční cestě, kdy začlo hustě pršet.

Ano, zpáteční cesta v dešti, z části po dálnici. No motorce jsem zmoknul už hodněkrát, tady bych si to klidně odpustil. Pro účely našeho testu to ale mělo smysl. Přestože se stroj pyšní označením GT (Grand Tourismo), rychle jsem byl mokrý jako pes.
Prostě ani tyto elegantní kapotáže neochrání před hustým deštěm, kterým zmítá silný vítr.
Ale existuje taková motorka, která by to dokázala? A jde o to u mota vůbec??

Dále už mohu popisovat jen detaily. Spotřeba podle PC úžasná. Už na výjezdu z Zurichu jsem měl 4,5 l/100km, výstup do sedla 1954m/m (před začátkem stoupání nulováno) za 4,6. Na běžné silnici se spotřeba podle PC rychle ustaluje přibližně kolem 3,8. Z trvalého klesání i pod 2l / 100. Na dálnici v hustém dešti a tachákové rychlosti kolem 120km/h circa 4,0 l/100km. Na dimenzi a výkon stroje dle mého dobré.

Převod řemenem pohodový, možná až málo emotivní (jsem zvyklý na o něco tvrdší kardan). S vymáčkutou spojkou klid (kardan na NTV hučí).

Blbě se dá nahmátnout a vyklopit/zaklopit boční stojánek, sedě na motorce. Detail ale důležitý...

Když jsem se vrátil do Česka a nasednul na svou Hondu, byl jsem omráčen. Při rozjezdu jsem ji skoro položil, jak při zatáčení padá do náklonu. Že bych si tak navykl na "vyšší standard?", říkal jsem si. Naštěstí jsem zjistil, že počas mé nepřítomnosti skoro ušlo zadní kolo. Po nahustění bylo vše mnohem lepší.

Přesto, rozdíl 15ti let je jasně patrný: BMW je téměř dokonalé moto. Ale chtěl bych ho?
Jak už jsem psal v úvodu, spíše ne. Nejen, že 300 tisíc bych dokázal investovat a amortizovat lépe. Ale, a to asi hlavně, dokonalost unaví. Nevím jestli u žen, ale u moto určitě. Věřím, že víc by mě bavila nějaká Moto Guzzi, Buell nebo Yamaha BT1100 bulldog (vše s jiným převodem než řetěz), právě proto, že si musíte přijít na to, jak na ně a jak z nich dostat maximum radosti. BMW F800GT je výborný společník na dlouhé cesty, jistě pohodlný i pro spolujezdce (neměl jsem možnost vyzkoušet), ale jako zdroj emocí si jej asi koupí málokdo. Přestože mě bavila, nebylo tomu tak natolik, abych se "zamiloval" a nyní byl nespokojen s Honda NTV 650. Naštěstí!

Poznámka k designu: Přestože mnohé BMW (hlavně "čumákovité GS") se mi nelíbí, tato GT mi přijde velmi elegantní a krásná. Jistě i aerodynamická, což bude asi přispívat k velmi pěkné spotřebě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 19.09.15 v 08:08 10b.

hmm, v rakousích jsem potkal nejméně 3 kousky.A proč je neaktivní? Jsi ji prodal?

BorisVTR
BorisVTR napsal 31.08.13 v 05:04

Moc pěkne napsane.Ja mam F800ST a GT je muj sen.ST je fakt vsestranna hrava pohodlna moto a moc ma bavi na ni jezdit.Myslim ze je hodne podobna F800GT.Davam 10b a preju hodne pohodovych km v sedle NTV.

Více komentářů



TOPlist