Yamaha XV 750 Virago (1990)

Vlastník babule
Vloženo 10.8.2013
Aktualizováno 25.2.2019

Vloženo: 30.06.2018, Uskutečněno: 05.06.2018, Zhlédnuto: 23x

Pro dnešek je v plánu jen krátká trasa, nikam tedy nespěcháme, v klidu posnídáme z vlastních zásob na terase pokoje, projdeme si kolonádu, zajdeme na nábřeží vyfotit katerdálu na maďarské straně města, zajedeme natankovat (síť místních čerpaček je rozhodně děravější jak v ČR) a teprve okolo 11té vyrážíme po (564) směr Malé Kosihy - Ipelský Sokolec do Sazdic. Krajina oproti Podunajské rovině změnila ráz na Podunajskou pahorkatinu, podle toho vypadá i točitá stoupající a klesající silnice. V Sazicích odbočujeme na neočíslovanou silnici kopírující více hranice a přes Preselany nad Iplom přijíždíme do Šah. Kraj je tu nádherný, asi chudší, vesnice mi připomínají vesnice mého mládí, žádné podnikatelské baroko. Kam oko dohlédne, všude obilí, kukuřice, brambory, mák, ani jedno pole toho žlutého svinstva. Šahy znamenají oběd v podobě mých jahodových knedlíků a Richardovy podivné variace na pizzu a telefonát z penzionu v Lučenci, že se jim rozbil kotel, takže smůla, ale neteče voda, tak jestli nechceme spát raději jinde. Rychlá akce, zajištěno bydlení v Kállai vináreň a penzión ve Fiľakovo a Šahy opouštíme po (527) přes Ipelské Predmostie na Koláre a dál na Slovenské Ďarmoty. Tady se (527) od hranic dost vzdaluje, volíme tedy přejezd na maďarskou stranu hranic do Balassagyarmat a po (22) dojíždíme do Szécsény. Pauza na zmrzlinu, kontrola trasy a volíme silnici (2205), krásně se táhne přímo po hranici až do Ipolytárnoc, kde přechází zpět do SK a stává se z ní (594). Faktem je, že (2205) je místy silnicí ne 4., ale 6.třídy, ale už jsme jeli po horších. V Rápovcích odbočujeme na další neoznačenou silnici přes Trebelovce, před Ratka odbočka vlevo a jsme ve Fiľakovo. Celkově bezva den, jen to vedro nás donutilo sundat vesty a rukavice, 35°C ve stínu je chvílemi až moc. Jo a pokoušel se mě shodit z motorky zmatený vrabec, pokecala jsem s ovcemi a koňmi, jinak pohodička teď už si sedíme na terase, posloucháme řvoucí ptáky a nabíráme síly na zítřejší přesun na východ.

• 2018 06 Den 6 – Viničky/Svidník – 320km

Klasika snídaně, nabalit mašiny, poslední zamávání slaměnému kuchaři u penzionu a po (79) míříme do jednoho z nejznámějších slovenských míst (aspoň pro naši generaci) – Čierné nad Tisou, své dny slávy má již město za seb

Vloženo: 04.07.2018
    Uskutečněno: 07.06.2018
  • 2018-06 Den 5 - Filakovo/Viničky - 235km

Snídaně, pobalit a okolo deváte jsme u motorek. Chvíli se peru s kobylkou o motorku, vypadá to, že vyhraje. Nakonec jsem Bublinu vybojovala, poslední pohled na zříceninu, tankujeme a po (571) vyrážíme na východ. Po pár k

Vloženo: 30.06.2018
    Uskutečněno: 06.06.2018
  • 2018-06 Den 3 - Malacky/Štúrovo - 265km

Budíček, snídaně a sluníčko...pomalu přecházející ve vedro. Balíme a po 9té vyrážíme po dálnici směr Bratislava. Nejdřív mě Richard vyděsí, když mi na dálnici zmizí - uvolnilo se mu sklo v brýlích - a ačkoli jukám do zrc