2T pro mě byla vždycky velká neznámá...
Motorka koupena od FIRMA:Flash team & Czech KTM club (M - S kamarádem od nich máme už 4 motorky, nedovedeme si představit lepší komunikaci a přístup, včetně večerní práce na motorce a nasazení daleko nad rámec čehokoli, co jsem kdy zažil.
Výška jezdce: 172 cm
První dojmy - Zatím ani víc než první dojmy nemám...neuvěřitelně lehká, manévrovatelná, perfektní podvozek (ale to teprve budu zjišťovat), neskutečně silná, táhne odspodu, ale přitom i v otáčkách krásně dávkovatelná a řiditelná. Z obrovského respektu se stává nadšení pro 2T, ale zatím jsem nebyl v opravdu technickém terénu...
Motorku bych doporučil pro - Pro koho je nejvhodnější? Pro člověka, který s sebou rád vozí olej, má rád větší spotřebu, než třeba 350 4T, má rád zvuk 2T, čmoud ze studeného motoru...a pro toho, kdo má silná zápěstí, snese tahání za ruce, užije si nekompromisní zátah a má sebevražedné sklony při jízdě v lese. Jo a pro toho, kdo se nebojí jezdit technicky, hýbat se na motorce a spojkovat.
Doplňky na motorce - Neopreny na vidle i PDS, tahací kurty, ventilátor, snížené sedlo, ventilky na odvzdušnení vidlí, jiné blastry na řidítka (kovová výztuha z boku mi dává pocit jistoty), tlumič řízení Scott, přepínač zapalování na řidítka (2014 má standardně konektor pod nádrží), upravený podvozek by Mikiberg, řidítka Renthal Fatbar, jinak naohybané páčky + potažené, Li-Fe baterie (ušetří váhu a vydrží víc), Tubliss system...
Recenze
2T...kdo jezdí extrémní enduro, má 2T...kdo viděl Jervise a další, musí chtě nechtě uvažovat o tom, jestli přece jen na tom 2T něco není...ta lehkost, s jakou jezdí, skáčou, balancují.
Několik měsíců jsem přesvědčoval sám sebe, že všichni tyhle kluci začínali na šlapačkách a v uplně jiném věku, že by udělali to samé na 350, na které mám už 75mth a jsem z ní stále nadšen...nakonec v US na Endurocrossu snad ani 2T není, v národním šampionátu jich je jako šafránu...takže přece jen mám nejlepší motorku...jenže pořád to ve mě hlodalo a kamarád, který má KTM 300 tomu zrovna nepomáhal...párkrát sem si to půjčil a bylo to zajímavé, dalo se...a pak já kokos mluvil s lidmi z Flash Teamu a zrovna byla k dispozici jedna 6 days a další už asi ani nebude...až zase příští rok...no co no, holt se to musí vyzkoušet a brát normální EXC se vzhledem k dodatečné výbavě a nádhernému designu nevyplatí...rozdíl je už relativně malý, když se na to jde od lesa
Dnes po 1.testovací jízde jsem rozhodnutý, že 300 musím systematicky ničit já a 350 bude dělat radost někomu jinému. Málokdo má tak vybavenou 350 a tak servisovanou, takže se snad udá snadno a někdo bude mít radost stejně, jako mám já z 300.
U 300 6 days mě překvapila nemožnost nastavení předpětí u 4CS vidlí, dále jejich tvrdost a naladění opravdu na závody a pěknou pilu...ale dá se tam doklikat i pohodlnější setup pro nás lesní mr.dálky. Jediné, co moto chybělo, bylo snížené sedlo (my skřítci musíme jinak zastavovat u pařezů, abychom mohli slézt), ventilátor (pro jistotu) a ventilky na odfouknutí vidlí. A samozřejmě tahací kurty a neoprenky, které se osvědčily i u 350. Lehce jsem se pídil pro konektoru, kterým se přepíná zapalování z ostrého na hodné...dali to pod nádrž a dá se koupit přepínač, ale zatím nevím, zda je potřeba. Víc nemá smysl dávat, navíc váha je tady jedna z hlavních přednosti.
Neuvěřitelně mě u 300 baví lehkost předku a stačí si lehce vrknout, aby se předek zvednul a člověk přeskočil, co je potřeba. Asi si budu dlouho zvykat, než projedu to, co na 350, ale je to výzva.
Po 10mth:
Trochu jsem pojezdil s klukama, se kterýma jezdíme a zjistil, že větší techničtější výjezdy, nebo výjezdy, kde je potřeba odspodu jet prostě nedám. Pokaždé mě uteklo přední kolo, nebo mě to někde nakoplo...říkal jsem si že musim poštelovat podvozek.
Pak jsme s kamarádem, který má krásně odladěnou 300 2010 vyměnili motorky a on byl rozčarovaný, já nadšený z jeho. Začal jsem to řešit a výsledek je, že jsem moto dal na poladění člověku, který endura ladí.
Jeho komentář:
nesmyslně tvrdá, až skoro crossová vidle, nesmyslně měkká zadní část, takže moto si sedá na zadek a je silně nestabilní, špatně se jede ve stopě a neustále se musí korigovat. Motor jede jen uprostřed, dole ani nahoře nefunguje, kucká se. Se současným nastavením se zavírá řízení a defacto se na tom nedá moc jezdit
Nakonec motor byl o plastových šponách v karburátoru, špatně nastavené přívěře a malém doladění směsy...takže motor ok.
Podvozek výměna zadní pružiny za nepatrně silnější, vepředu naopak 4CS nepoužitelně tvrdé, takže výměna pružin, pak už jen jemné doladění uvnitř a doklikání.
Výměna řidítek za vysoká a hlavně pružnější (Fatbary od Renthalu), trochu jinak ponastavit ergonomii...no a teď sem teda zvědaff, jak to zafunguje.
Update:
Motorka od Mikiberga z offmoto.com poladěná že mi přijde jako vznášedlo. Podvozek je bezkonkurenční, dokonalá stabilita, drží stopu, doskoky jak do peřinky, nekope do rukou, dorazy neznám (neskáču na MX trati), kluci, kterým jsem to půjčil si hned brali na Mikiberga číslo...
Motor má lineární zátah odspodu, jediné negativum dané 2T je spotřeba. V porovnání s KTM 350 ve stejném terénu si 300 veme 2x tolik. Možná ještě o kousek víc. Ale vyváží to zábavnost, lehkost a možnost odjet, když je to potřeba.
Jako celkem dobrý se ukázal tlumič řízení (Scott), nastavený jen na tlumení v krajích, aby se nezavíralo řízení a na velké kopance kvůli zápěstí, na středu není skoro cítit a jen chytá velké kopance.
Taky se osvědčil přepínač "palivové mapy", v technických věcech a v chladnu po dešti, když je všude slizko byla krátká 1 neřiditelná, když se otevřela přívěra a několikrát jsem nestačil zaklapnout/zaspojkovat, takže moto šla...s "hodnou" mapou je to už korigovatelné.
PS: po dalších 30ti mth jsem zjistil, že přepínač je zbytečný...ostrá mapa je ok a dá se s ní ve všem.
Takže naprostá spokojenost, nejlepší stroj, co jsem kdy měl/jel a za to patří obrovské díky Mikibergovi, nový stroj od KTM byl podvozkově skoro nepoužitelný a přitom uplně zbytečně.
Motorka dostala ještě Tubliss system a Li-Fe baterii od Mikiberga...baterie ušetřila cca 1,25Kg, Tubliss oproti tlustým duším asi 1kg...a ještě můžu jezdit i na 0,2baru, opravovat knoty (rychlé a bezbolestné )...
Po 95mth:
Motorka prošla kontrolou u p.Kotrby, prý mam odjet ještě jednou tolik a pak budeme řešit motor, zatím netknutý. Vidle vyměněný olej, prachovky, gufera ok, nebo naopak, teď už nevím
V zadním kole cca na 80ti mth měněny ložiska, samozřejmě řetězovka a také nové zadní desky.
Motorka má za sebou Drapak Rodeo, 4 dny v Rumunsku částečně i ve stopách Romaniacu (Black Mamba), všechno drží jak má...mám ten stroj čím dál tím víc radši.
Pokud se týká obutí, ustálil jsem se na GoldenTyre Enduro 216 HBN ve 140tce...luxusní guma, s prořezem okolo 14mth vydrží celkově tak 25mth...a kopíruje terén, neklouže na mokrých kládách, kořenech a kamení tolik, neodskakuje...
Update na 137th:
Moto odjela Drapáky, je božííí. Pak jsem ji dal pro jistotu k "panu doktorovi" do Flash Teamu...
1, výměna pístu - byl na maximální mezi tolerance, ale válec a vše ostatní ok
2, vyčištění přívěry
3, vyčistění zapalka, výměna drobností okolo startéru, řetězovka, přední vidle radši znovu, preventivní výměna PDS, ložisek v předním kole, komplet kontrola...
V podstatě jsem čekal, co bude, ale tohle jsou uplně běžné věci, motorka drží neskutečně, nikde mě nikde nenechala, funguje perfektně a je to s ní neuvěřitelná radost.
Jediná "negativa" jsou tak zatím větší spotřeba, tzn menší dojezd, ale vyvážené to je neuvěřitelnou silou a charakterem motoru no a to že drobeček hodně rychle unaví a musim mít lepší fyzičku, než kluci okolo na 4T.
Každopádně i přes maximální možnou spokojenost trochu pokukuju po EXC200, myslím, že by mě zase naučila trochu víc techniky, 300 zachrání hodně svou silou...na 200 se naučim dolovat výkon a přesně řadit...je kratší a lehčí...no, je to dilema
moc pěkná
Nádherná, Gratuluju!!!