renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StrejdaMortymer
Vloženo 18.7.2013
Aktualizováno 27.8.2014
Zobrazeno 6 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Moje první seznámení s novou láskou, aneb jak jsem poznal Kawasaki ER-5

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: V době koupi cenově nedostupná v \"normálním\" stavu, ale favorit před ERkem
Honda CB 500F: Mimo rozpočet, ale asi bude příští kterou vezmu
Yamaha YBR 125: Mnou preferovaný vzhled naháče, ale dváca na mě byla moc líná

První dojmy - Oproti GSu krásně táhne, na svůj rok mnohem hezčí vzhled a rysy (srovnávám s před-face GS), bohužel cena některých dílů je trochu mimo a špatně se schánějí.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající motorkáře

Doplňky na motorce - Zrcátka FM Naked, Závažíčka chrom

Recenze

27.8.2014
Mám s ní za sebou dvě sezóny nádherného ježdění. Byla to úžasná motorka. Nicméně nebyla šťastná. První týden v Srpnu jsem nedostal přednost od dodávky, která mě sestřelila. ER-5 to přežila v pohodě, nicméně nějakou finanční injekci chtěla, udělal jsem ty základy a poslal ji do světa dál :)

Říká se, že ten nejlepší okamžit v životě prožijete v tu nejvíc nečekanou dobu, něco na tom bude...
(Pokud vás zajímají jen zkušenosti a práce na moto a ne její příběh sjeďte dolů)
To bych asi řekl, kdyby se mě někdo zeptal na mojí novou "lásku".
Před tím, než vám řeknu něco o motoce rád bych vám pověděl něco o sobě, aby jste pochopili celý příběh, jak jsem se vůbec k motorkám a té jedné konkrétní vůbec dostal.

Původně jsem totiž byl od mala blázen do aut, především ameriky typu Mustang, SS nebo Camaro. Samozřejmě, že ještě když jsem chodil na střední i viděl kamarády na naleštěných mašinách nějakou tu závist to vždy vzbuzovalo. Ovšem já si pořád říkal, že větší zážitek je vždy za volantem než za řídítky a že motorky jsou zbytečně nebezpečný a jistým způsobem ve mě tyhle stroje vzbuzovaly i jistý druh respektu smíšeným s pudem sebezáchovy, jestli mě chápete

Čas ale plynul, já měl po matuře a já nevěděl co dál s časem, peníze jsem měl našetřený už z minulých let a neustálý blbnutí venku mě taky přestávalo bavit. Tak jsem se jednoho dne rozhodl, že si zkusím domluvit kondičku na motorce, abych věděl jestli na to mám. Co čert nechtěl, propadl jsem tomu hned první den a nějaký minulý pocit respektu z motorek zmizel, ale naštěstí mi v hlavě zůstal zadupaný pud sebezáchovy, který se mi v poslední době často snaží dávat vědět, že to s tou "láskou" občas přeháním.

Autoškola byla zamnou a nadešel čas si najít nějakou mašinu na ježdění. V autoškole jsem jezdil na GSu, který jsem si díky vzhledu a jeho technický jednoduchosti zamiloval, takže byl prvním favoritem, po kterým jsem koukal. Bohužel ale v té době byly na trhu v mým rozpočtu jen samý vraky a vraždy, už jsem to pomalu vzdával, že si teda zajezdím až příští sezonu, ale v poslední chvíli se mi naskytla nabídka koupit Kawasaki ER-5, která nejen, že byla dle inzeratu v "normálním" stavu, ale spadala taky do papirů, které jsem zrovna měl.

No slovo dalo slovo, s prodejcem... tedy ehm, s maminkou prodávajícího jsem se domluvil na pro mě hodně fajnové ceně, domluvil jsem kamaráda a jel se na ERko s dodávkou podívat. A teď začíná menší story o mašině, kterou právě mám.

ERko bylo původně dotažené z německa v roce 2005, kde si ho koupil nějaký klučina za 61 tisíc. Ten s motorkou jezdil do roku 2007, kde ji prodal pánovi, který ji chtěl pro dceru na učení za cenu 36 tisíc. Motorka mu ale v rukách zůstala pouhý půlrok, protože se na ní dcera vyválela na silnici a dostala strach z motorek. ERko tedy cestovalo za stejnu cenu po opravě právě původnímu majiteli, který právě dodělal papíry a doma si ho rozmazleně vydupal (dle mého názoru jak to vidím já). Asi si dokážete představit jak vypadá péče ke stroji od člověka, který do něj jen občas vrazil něco na benzín a údržbu i koupi mu hradili rodiče. Tenhle přístup se prodejci ale vymstil ve dne, kdy s motorkou letěl něco přes kilo a narval to předkem do jiného vozu. Rodina prodejce vše vesele zacvkala (i nějakou provizorní opravu), ale chlapec přišel o papíry, takže motorka stála od roku 2008 v garáži, kdy se na ní jen prášilo a víceméně to byl vzhledově vrak.
Všechno co zde píšu, jsem si díky známým pozjišťoval na inspektorátech i dokonce i člověka, který mašinu nějakou dobu servisoval, ale i vzhled motorky při mojí prohlídce jasně nasvědčoval tomu, že to bude asi pravda.

ERko mělo zadní gumu sjetou skoro na slickách. Provizorní (rozuměj zamaskovaná) oprava předku byla pouze ve vidlicích, přední světlo bylo přidělane nějakýma třmenama z jawy a komplet elektronika na motorce byla udělaná nějakým prasetem, který pájku znalo jen z krabičky. Věci jako náhon na tachu, držáky předního blatníku či origo rám na budíkách byly pryč. Že náplně budou v šileným stavu sem počítal, ale olej byl podle vzhledu už i v době kdy ještě ERko jezdilo v šileným stavu, expanzní nádobka byla plná nějakýho zelenohnědýho plesnivýho hnusu, se kterým jsem vedl hvězdný války ještě do minulyho tydne, řetěz který byl dle slovo prodávajícího "nový" vypadal že má půlku za sebou.
Abych to shrnul, není se čemu v naší banánový republice divit, i když v inzeratu stálo "bezproblémový pojízdný stav", asi tím prodejce myslel trasy o delce 20m před garáž na parkáč a zpět.
I přesto, u prodeje jsem byl pouze s "maminkou" prodávajícího, který prý sám "neměl" čas aby dorazil (nevím jak vy, ale když něco co je napsaný na mě, tak to prodávám osobně a ne, že tam pošlu rodiče jako kdyby mi bylo 15 a to se prosím jednalo o 26 leteho člověka) a ta mi nebyla schopná o stavu stroje říct ani fň, jen to, že do toho furt strkají peníze a že synek doma slibuje jak si papiry znova udělá. Od ERka neměla ani jednu fakturu za opravy či servis (klasika), ale většina se naštěstí s menší přípravou zde z fora (děkuji hochum za jejich rady) dala poznat.
I přes katastrofální vzhled motorky jsem ERko vzal z toho důvodu, že technicky bylo naprosto OK.
Když jsem měl v ruce velky TP, kde byl vypsany jen prodejce jako předchozí majitel, paní mi řekla, že to byl prý jediný majitel zde v čr (jasně, hlavně že jsem si předem ověřil, že zde v čr bych byl já už pátým majitele ale nevadí, hledí se na stav - nehledě na to, že ve velkym TP svitilo jak maják slovo "DUPLIKÁT"), každopádně paní "mamka" od prodejce měla napůl vyplněný kupní smlouvy, který byly časově, VIN a dalších x věcí blbě vyplněný a moje trpělivost mě přešla ve chvíli kdy na mě vyblila, že z domluveny ceny chce navrch ještě šest tisíc, že prý "kokala na netu kolik takovy motorky stojí" a podobný kecy. Narovinu jsem nasraně vyblil co jsem si stačil dle VINka zjistit o stroji, že rozhodně nejsou první majitelé zde v ČR a dalších x věci co jsem o stroji věděl, nehledě na to, že je to nepojizdný vrak, který bez větši investice prostě nepojede. Paní asi došlo, že nejsem nějakej mladej blbej student, a šlo se naložit ERko. Díky tomuhle incidentu jsem odjížděl s docela smíšenými pocity, které mě naštěstí po cestě přešly.

Za dva týdny tedy proběhla taková menší generálka stroje tj.:
Komplet odstrojení, kontrola všech hadiček, jestli to nekvete, jak moc je dojebana elektronika, stav filtrů, rámu, světel, nádrže a chlazení, celkové omytí a vyčištění stroje.
Při této příležitosti jsem vyměnil vzduchový a olejový filtr (400kč) - stav původních se dal popsat jen asi slovy: nepochopitelně tragický
Olej: Mogul 10w40 extreme - polosyn ( 600kč - ale možná ho ještě vyměním začla díky tomu prokluzovat spojka)
Komplet vyčištění expanzní nádobky a chladícího systému od zelenohnědýho hnusu (0 kč + par na*ranejch hodin v koupelně)
Nová chladící kapalina (250kč)
Komplet svazek elektronika (250kč)
Náhon na tacho (250kč)
Přední svazek z budíků (400kč)
Vnitřní dekl budíků + přední nosnej plech na budíky + světlo (cca 2500kč)
Zadní guma Pirelli sport daemon (600kč)

Když jsem poprvé sedl na ERko po dovezení, motorka vůbec nechtěla jet, jako kdyby nevrle odštěkávala stylem "budíš mě po třech letech, táhni a nech mě", ovšem po této menší generálce se chování mašiny úplně změnilo ze starý bábrškrle na omlazenou "milenku". Motorka se hned radostně hnala za plynem a sama se chovala jakoby se nemohla dočkat až vyrazí zas na silnici. Osobně jsem měl šťastnější pocit, že péče který ERko dostalo ode mě nemělo snad ani za posledních pět let, se hned vrátilo v podobě krásný projížďky.

Co je v plánu:
Nová přední guma
Zrcátka Naked (ty původní jsou orezlá tragédie)
Po sezoně natahat komplet novou elektroniku
Seřízení karbeců a vůlí
Laďák Akrapovič (cvrdlikot z origo vyfuku neni špatnej, ale zázrak to taky není)
Zprovoznit otáčkoměr (díky domr*adný elektronice nefunguje takže nevím jestli je ok)
a další se uvidí v průběhu času.











Závěr ?: Motorka ideální na naučení, výkon ji nechybí. Jediný mínus je asi v náhradních dílech a ve váze, která je pro mě jako naprostého nováčka mezi motorkáři docela velká.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tata-
Tata- napsal 18.07.17 v 08:51 10b.

mam problem s otackomerem porad

Kurea
Kurea napsal 26.06.17 v 23:51 10b.

Ptacek_Jarabacek
Ptacek_Jarabacek napsal 04.11.15 v 09:32 10b.

heh, ty budeš asi zvíře

bob2712
bob2712 napsal 13.07.15 v 21:05 10b.

Lucyndys
Lucyndys napsal 28.08.14 v 22:47 9b.

Více komentářů



TOPlist