Nevšední enduro pro ty co se nebojí si ušpinit ruce.
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Pecka! Moje naprosto ale naprosto první motorka. Trochu jsem se bál výkonu ale po první jízdě jsem věděl že ta je ta pravá. Robustní oldschool enduro s pořádným motorem.
Motorku bych doporučil pro - Pro nadšence který se nebojí si čas od času ušpinit ruce.
Doplňky na motorce - Kufry Big Husky
Řídítka
Představce
CNC Páčky
Závaží do řídítek
Regulátor dobíjení Elesys
Zásuvka
Větrný štítek
Držák GPS
...
Recenze
Veškerá fotodokumentace Zde
Prolog:
Píše se Neděle 23. Června léta páně 2013. Jsem spocenej a srdce mi tluče jak o život. Spolu s bratrancem (pepinow) se blížíme k cíli, toužebně očekávanému cíli. Před branou už nás čeká sympatický majitel bazaru a my se jdeme na to dílo podívat. Otevřel vrata a tam stál! První dojem? Hovado! Fakt nechutně velká motorka říkám si. Po chvíli obcházení a prvotní kontroly usedám do sedla. Spadl ze mě velký kámen protože jsem dostal nohama na zem. Tak fajn, chci to projet. Týpek po mě hodí klíče a já startuju. Moc se mu nechce ale nakonec chytl...a to je povím vám symfonie pro uši. Mohutně burácející Desmo pod prdelí naznačuje že to bude pěknej uličník. S *urevským respektem jsem tam kopl jedničku a velice opatrně jsem dal ten kolos do pohybu. S nejistotou začátečníka jsem s tím zkusil "kličkovat" a s naprostým úžasem zírám jak lehce se slon ovládá. Tak nějak jsem se teda doplazil na konec asi kilometr dlouhé ulice a na benzínce jsem se otočil. Chvíli jsem dumal co dál. Po pár sekundách jsem nasucho polkl, naposledy se pomodlil a znovu tam kopl za jedna... za dva...za tři...a plnej! Jo děcka, v tu chvíli bylo vymalováno, jak na asfaltě tak v trenkách. Nechutnej zátah, nechutnej! Pomyslel jsem si něco o Ježíši Kristu a začal jsem brzdit... nic moc se ale nedělo (Jak se později zjistilo byl vyteklej tlumič a brzdy byly od oleje). Nakonec jsem teda v pořádku zpomalil na přiměřenou rychlost a zaplul zpátky do dvora. Proběhla rozprávka o ceně a už jsme tlačili motocykl na vlek...
Část první - Reinkarnace
Dost keců. Po důkladnější prohlídce doma v garáži přišla samozřejmě studená sprcha (no zas tak studená nebyla, popravdě jsem s tím počítal). Ono tam docela dost věcí nefunguje... otočím řídítka doleva, nic. Otočím je do prava a vypne celá elektrika. OK, zlomený kabel říkám si (později se ale ukázalo že je potřeba znovu natáhnout komplet elektriku ke světlům a zapalování). A co je to s tím čidlem neutrálu? Pořád svítí. A co je to s těma světlama? Parkovačky nefungují a na palubovce je nabastlený vypínač na dálkáče. No nakonec tam toho bylo samozřejmě víc... namátkou třeba tekoucí vidlice, nové rozvody, prasklý airbox a roztravená (ano roztavená!) pojistková skříň. Tak nějak jsem se ale ani nezlobil a dal se do práce. Během zhruba dvou měsíců jsem dal všechno do pořádku a konečně začal testovat jeho schopnosti. Posléze se ještě seřídil karburátor a vše se konečně zdálo jako funkční. Vše až na čidlo rezervy které už prostě dočidlovalo. Napoprvé sice proběhl jakýsi pokus o oživení ale i přesto nefungovalo tak jsem to nechal být. Teď už zbývá jen jedna věc, STK.
Část druhá - "Papírová" válka
Oprava motorky? Hračka! Teď teprve začal boj! A úkrutnej to Vám teda povím! Nebudu to pitvat ale za poslední měsíc jsem asi 4x navštívil STK a zhruba ve stejném počtu i úřady. Chcete si motorku seškrtit sami? Jó tak to máte problém! Nenechte si nikde nakecat že to nejde, jde to! Ale po téhle zkušenosti Vám doporučuji si to radši někde udělat protože na tom stejně neušetříte. No po měsíci lítání, vyřizování a čekání mám vše potřebné! Na úřadech (včetně STK) jsem nechal dobrejch 10 tyček a na oplátku mám v ruce hromadu protokolů, ustanovení, povolení a dalších sraček abych si konečně mohl napsat vytoužených 25kW do papírů. A to jsem prosím naklapl jen dva st*pidní restrikční kroužky pod karburátory... otázka 10 minut. Konečně jsem pochopil pravý smysl slova krádež.
Část třetí - Relax
Konečně! Píše se Pondělí 4. Listopadu léta páně 2013 a já mám konečně po nekonečných 5-ti měsících hotové papíry a můžu oficiálně jezdit. A vzal jsem to opravdu Vážně. Koupil jsem si komplet oblečení a vyrazil na cestu, na cestu do Ostravy. A co že je na té Ostravě vlastně tak zajímavého? Nic, jen kousek odtud bydlí takový milý pán Roman Poledník který vyrábí advanture doplňky na motorky. Já si jel konkrétně pro dva hliníkové kufry a držák. Držák mi vyrobil přímo na místě. V 8 jsem dojel na místo a o půl sedmé večer jsem jel zpátky s kufry domů.
Část čtvrtá - Konečně klid
Takže zima konečně za námi co? Co to znamená pro nás? Kompletně zrepasovaný a seštelovaný karburátory... amen. Nový řídítka, představec, CNC páčky, držák GPS. Posléze ovšem nastala menší krize v podobě regulátoru dobíjení. Po tom všem co jsem na motorce opravil, upravil...se tam zase něco posralo a nechala mě ve štychu ve městě. I po tom co jsem vyměnil sériový regulátor za regulátor české výroby Elesys mě zase nechala ve štychu když naprosto náhodně vypínala elektrika. Po důkladné kontrole elektriky jsem zjistil že mám špatný konektor od zapalování takže se problém vyřešil. Od té doby bez závad(2013). S motorkou jsem letos odjel dovolenou (2500 km) a v pohodě, před dovolenou jsem si ještě na motorku udělal větrný štítek (viz deník) a dodělal zásuvku. Na nastávající sezónu 2015 ale motorku prodávám a jdu do nějakého silnějšího Cendura.
Motorku jsem v Březnu léta páně 2015 prodal...snad bude novému majiteli dělat jen radost.
Amen
Všechny použité přirovnání jako třeba že to nechutně táhne prosím berte s rezervou, je to moje první motorka a tak nemůžu srovnávat. Za případné hrubky se omlouvám taktéž. Díky Honza
Klobouk dolů ...
Nakonec ji dáváš ještě šanci?
Spoustu natočených kilometrů bez dalších problémů A zase někdy u Tesca
Proč to proboha prodáváš?
Pekná motorka a dáváš jí co si zaslouží a tak to má být ...za 10 b. přeji hodně štastných km