PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XR (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník projectill
Vloženo 20.5.2013
Aktualizováno 2.12.2013
Zobrazeno 5126x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je to černý a za jízdy to piští...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Po troše smlouvání spokojenost s cenou. Solidní a rychlé jednání po celou dobu.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 Fazer: Nevyužil bych potenciál, lepší počkat na novou generaci
BMW F 800 GS: Velmi podobný stroj, offroad nevyužiji a na asfaltu je na tom Triumph lépe, cena je děsná
Triumph Tiger 1050: Větší hmotnost, větší provozní náklady, maska připomíná mravence :D
Ducati Hyperstrada 800: Nádhernej kousek, ale cenovku přestřelili o kategorii výš :/

První dojmy - Do zatáček padá skoro sama, motor má velmi plynulý zátah, ale bez adrenalinu :) Sedlo je pro mě ideální ve snížené poloze (mám 185cm), budíky ukazují spoustu užitečnejch blbostí

Motorku bych doporučil pro - Kdo chce praktickou, pohodlnou motorku se sportovním duchem

Doplňky na motorce - Plexi Givi
Tankvak Givi
Scottoiler
Originál zobák

Recenze

Takže po najetých 1500km bude asi čas na první hodnocení.

Důležitý pro mě byl kvalitní podvozek, který zvládné české "silnice" ... tedy že vyžehlí i nějakou tu díru. Potom aby se na motorce dalo jezdit ve dvou a batoh si po jízdě nemusel jít rovnat záda. Tiger 800 to splnil. Lehce sportovní nátura je taky potřeba a lehká exotika je plus.

Podvozek toho zvládne opravdu hodně a je dobrým kompromisem mezi pohodlnou jízdou na dírách a kanálech a zároveň povolí krásný náklon, než začnete brousit policajta :) Jelikož se nejedná o XC Tigra, tak je podvozek tvrdší, než ostatní cendura, ale o to lepší je na asfaltu v zatáčkách...tam taky tráví 99% času a bez námahy můžete jet ve dvou až na stupačku.

Motor je ... skutečně jiný. Můj první Triumh a třívál. Táhne nádherně v celém spektru otáček prakticky stejně a bez výraznější špičky. Navíc má sametový chod, takže pokud by se s ním někdo vydal do terénu, tak skvěle poslouží. Je to opravdu příjemné, ale kdo hledá sportovnější projev by se měl podívat jinam. Ani ve dvou lidech není třeba stále řadit a síly máte dost. Je to krásná kombinace síly v nižších otáčkách a hladu po vytáčení!
Nevýhodou je velká teplota za chladičem. Tenhle motor opravdu hřeje hodně, jak píší ostatní. Na jaře a na podzim je to úžasné. V létě budete inženýry Triumphu proklínat. Pokud se zrovna nejede (50kmh a víc) tak si pečete nohy. Jel jsem na tom po Praze jen v kraťasech a měl jsem pocit, že si snad spálim chlupy na holeni :D Další "nevýhodou" je zvuk. Doporučuju si sjednat testovací jízdu a projet se. Zvuk motoru se blíží sci-fi vznášedlům víc, než motorkám. Za jízdy totiž zvláštně bzučí/píská. Mě se to líbí, ale někomu to může být nepříjemné. Toto pískání je slyšet i přes koncovku výfuku, která je sice tichá, ale má příjemný zvuk a občas krásně prská :) Aspoň všichni už z dálky poznají, že se blíží Triumph !

Brzdy jsou adekvátní charakteru motorky. Dvěma prstama zastavíte kdykoliv, při tvrdším brzdění máte pocit kapitána titanicu, protože se vám předek potopí víc, než by člověk asi čekal (vysoké zdvihy se někde projeví). Celý stroj je ale stále stabilní a jde si na to zvyknout. Dají se krásně dávkovat a ABS jsem nepotřeboval ještě ani jednou.

Světla svítí úžasně, ale při přepnutí na dálkové se vypnou potkávací. To je problém, protože si musíte vybírat jestli vás má v noci překvapit zatáčka, nebo díra před kolem. Prostě buď vidíte daleko ale před strojem je tma, nebo vidíte před řídítka, ale co bude za 30m těžko říct. Snad to změní v další generaci.
Za světlomety je malý přepínač, který sklopí světla při jízdě ve dvou...nezapomínat na něj ! Opravdu to pekelně svítí a řidiči před vámi z toho nadšení nebudou.

Pár postřehů:
Skvělá zrcátka ! vidím vše !
Nádrž je plastová, což limituje výběr tankvaku, hladové oko začne svítit po cca 260km
Nádrž má v hrdle zvláštní přepážku a hrdlo je úzké...výsledek je laborování s úhlem pistole při tankování a často to cáká. leze to na nervy a je to nepříjemné
Originální plexi je příšerné. Aspoň bylo pro mou výšku. Všechen vítr směřoval na hlavu a od 40kmh byly příšerné turbulence a hluk - kupte jiné
Batůžek má dost místa a madla jsou prý super
Spotřeba 6l/100km při svižné jízdě ve dvou, nebo v jednom po městě. Níž jsem se o moc nedostal. Musel bych jet snad eko jízdu :/
Originální příslušenství je drahé...za topcase s plotnou vysolíte bezmála 16.000Kč, vyhřívané hefty 6.000Kč ... fuj !
Stupačky pro spolujezdce jsou na zvláštních "výrůstcích" vypadají, že budou fungovat, jako malé padáky a mohly by trochu ochránit výfuk...jsou ale součástí rámu a jak je ohnete, tak není způsob jak je vyměnit ! jen se snažit to narovnat, nebo uříznout

Sice to vypadá, že hodně kritizuju, ale to jsou jen malé drobnosti na jinak parádním stroji. Je asi pravda, že by si měl každý jednou tříválec vyzkoušet...sportovec s chováním Angličana ! *palec nahoru*

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wildaja
Wildaja napsal 03.12.14 v 19:02 10b.

Tahle motorka se prostě povedla , není potřeba více slov ... to se musí zkusit .
Ať vše funguje jak má a vracíte se vždy v pořádku domů. Jasných 10b.

Zajda.Brno
Zajda.Brno napsal 09.06.14 v 17:12 10b.

Pěkný kousek za 10b

Zároveň si dovoluji zaslat pozvánku s adresou na nově vznikající klub Triumph Tiger
http://tiger-explorer.forumczech.com/

Piwell
Piwell napsal 24.07.13 v 15:55

Pěkná A hlavně přínosnej popis, dobře popsaný dojmy z motorky a její nedostatky (i když drobnosti) - bravo, tleskám, smekám

Více komentářů



TOPlist