Již příliš dlouho kolem mě kolovaly legendy o tomto cestovním enduru, což mě nenechalo chladným. Kamarád měl jedno takový nevyužitý doma, slovo dalo slovo a nyní tato klisna konečně zdobí mou stáj.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: důvod neuveden
Triumph Tiger 900: důvod neuveden
První dojmy - Motor si ševelí jedna báseň. Táhne pěkně od spodu, jak jsem byl již zvyklý z jednoválce (Honda SLR 650) s tím rozdílem, že výkon neztrácí ani ve vyšších otáčkách. Co se kosmetiky týče, není to žádná leštěnka. Ale lak je to poslední, co bych u motorky tohoto druhu řešil.
Motorku bych doporučil pro - Enduro mi přirostlo k srdci už od dob Simsona. Někdo holt bude celý život na naháče, někdo na supersport, někdo na choppery... ale motorkářství je přeci o svobodě a já se prostě nerad omezuji silnicí - proto Africa Twin :)
Doplňky na motorce - Na první pohled je vidět, že moto nemá originální kola. Vpředu 17" 110/70 a vzadu 17" 150/70. Na silnici v zatáčkách paráda, jen jsem zvědv jak se bude chovat v terénu.
Recenze
Hlavním konkurentem Afriky je bezesporu Yamaha XTZ 750 Super Tenere. Dále mě zaujal i Triumph Tiger. Afrika u mě ale zvítezila jednak že je to HONDA, jednak V-čkový motor, který se podle mě pro tento typ motorky hodí nejvíc a jednak proto, že má zde na motorkářích z těchto tří strojů nejlepší reference. A nejen na motorkářích - mnou velice vážený cestovatel a motonovinář Jarda Šíma mě v této volbě utvrdil po přečtení článku Sen i skutečnost , kde popisuje svou šestiletou zkušenost s Afrikou, na které najel 200 000 km.
paráda
pěkná Afrička, jen ty kola... Na takové endurko jedině 21" :) A STK to prošlo? Já musel hodně prosit za 140zadní gumu namísto 130. Ale jinak
Chudák Afrika. Legenda do terénu by se neměla zprasit 17" kolem a navíc se zvednutým blatníkem. Do terénu (pro který je jak zrozená) je vpodstatě zdiskvalifikovaná
Africa je legenda, kterou jen tak neco netrumfne. Jak pises - ta sila svobody je uzasna