renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CX 500 (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mk4-martin
Vloženo 29.4.2013
Aktualizováno 14.11.2013
Zobrazeno 3 024x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Modelov řada Honda CX (včetně variant GL500 a GL650) byla vyvinuta a představena na konci 70. let, prodej byl na většině trhů ukončen v polovině 80. let

První dojmy - CX500 Custom Varianta „Custom“ byla představena v roce 1979, měla menší užší nádrž a vyšší řidítka což dělalo stroj více jako Harley. Světlomet a budíky byly podobné modelu CX500 Deluxe. Směrová světla byla upevněna na předních vidlicích pod úrovní světlometu. Tento model měl svůj vzhled postaven mnohem více jako cruiser a „pro parádu“. Rok 1982 byl poslední rok produkce CX500 a od roku 1983 byl zvýšen objem motoru na 673 cm³, byl uveden jako CX650. CX650 C měla ještě více odlišný styling a motor byl nastříkán černou barvou namísto stříbřité. CX650 nemohla soutěžit s cenově stejně postavenou ale mnohem výkonnější VF750 Magna a produkce byla zastavena následující rok.

Motorku bych doporučil pro - Po lidi menšího vzrůstu a robustnější postavy.

Recenze

Verdikt
Honda CX 500 se ukázala být velmi dobrou investicí do spolehlivého stroje, který si opravdu dokáže získat srdce každého motorkáře. Navíc její cena v současné době dále neklesá, u zachovalých strojů v původním stavu je tomu spíše naopak. Ceny se pohybují od 40 000 za exempláře podobné tomu našemu, za špičkové kusy zaplatíte až 80 000. Škoda jen, že naše stávající legislativa už nedovoluje dovoz dalších těchto spolehlivých a věrných mašin do ČR ze sousedního Německa.
Naše „bahenní pumpa“ přímo vybízí k dalšímu vylepšování, kde by kromě nutné výměny a oprav vadných dílů motorka získala na vzhledu, vlastnostech a tím i na ceně přestavbou přední části (řídítka, zrcátka, rukojeti, blikače, přístroje, světlomet atd.), novým kvalitním lakováním a chromováním, vybavením stylovými doplňky a montáží širší zadní pneumatiky. Dále by vzhledu velice prospělo vyleštění hliníkového bloku motoru.
V našem konkrétním případě by šlo o postupnou investici cca 30 000 Kč a to za: zadní tlumiče, přední pružiny, ložisko hlavy řízení, těsnicí sadu, spojkovou sadu, přístroje, blikače, zrcátka, širší řídítka, nový lak a mnoho dalších drobných doplňků a náhradních dílů. Tím by se sice celková cena vyšplhala něco přes 70 000 Kč, ale tato cena by potom bez problémů byla rozhodující pro případný další prodej takto vylepšeného stroje.
Dostupnost náhradních dílů pro tento typ je i po více než dvaceti letech velmi dobrá. Na trhu je k mání poměrně široký sortiment, protože díky oblibě CX a skutečnosti, že je hondou s největším počtem kusů v provozu, jsou dosud dodávány náhradní díly jak originální, tak i od mnoha druhovýrobců.

Honda CX 500 je přívětivým a zároveň výkonným strojem jak pro zkušené harcovníky, tak i pro začátečníky, kteří chtějí okusit svůj první těžší a silnější stroj. Je vhodná pro každodenní ježdění za prací, pro městský provoz i na dlouhé cestování ve dvou se zavazadly. Pokud je stroji věnována základní péče, jeho životnost je v porovnání s jinými motocykly této objemové a cenové kategorie „nekonečná“. Jednoduše shrnuto: za málo peněz hodně radosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mk4-martin
mk4-martin napsal 19.08.14 v 09:43

Trochu mně zlobí startování,po prozkoumání jsem docela zklamanej jak to japonsko-německý konstruktéři zvládli.Cely startování funguje na docela zvláštním systému který jistí umělohmotné víčko aretujci jednotlivé polohy off,on, lock.Které když jse po čase vychodí tak poloha ON ztrácí kontakt a chytí ho pouze v poloze on/off a to v případě že tam klíček podržíte ručně.Docela i dost o hubu když v plné rychlosti stratíte elektriku do mašiny a když to ustojíte tak musite řešit dojezd domu což jsem vyřešil provazkem kterym jsem se snažil přichytit klíček ve zprávné poloze.Náhradní díly nejsou a ted řeším jak to podomácku opravit.Pokud má někdo nápad rád pošlu fotky pro zasmátí :)

mk4-martin
mk4-martin napsal 12.07.14 v 09:24

Škoda jen, že naše stávající legislativa už nedovoluje dovoz dalších těchto spolehlivých a věrných mašin do ČR ze sousedního Německa.

Více na:
http://yamaha-xj.ne...c.php?f=41&t=787

Jde vše ale jsou stím jisté problémy viz. článek. Snad Vám to pomůže v rozhodování pár kousků se dá koupit i v čr okolo 50tis.

Dr.Lízalus
Dr.Lízalus napsal 09.03.14 v 15:59

Zdravim,proč není možnost dovozu této motorky z Německa.Díky Luboš

Více komentářů



TOPlist