jawa tristapadesat - 354/4
Klasicky Cesky motocykl z obdobi Socializmu. Rozsireny a oblibeny po celem svete
jak v provedeni 250 tak 350 ktery lze v beznem pouziti v provozu vidat dodnes.
Výška jezdce: 174 cm
První dojmy - A: Před jízdou Přesvědčíme se, je - li v nádrži palivo. Uzávěr nádrže se otvírá otočením doleva. Dírku v jeho středu chráníme před ucpáním. Palivo po zajetí motocyklu mícháme s olejem v poměru 1:25. Na nádrži jest namontován výpustný páčkový kohout. Výpustný kohout zajišťuje rezervu paliva, která postačí asi na 30 km (tento údaj je ovšem závislý na terénu a rychlosti). V případě využití této rezervy položíme stroj na levý bok a tím přelejeme zbytek paliva z pravé poloviny nádrže do levé, tj. k výpustnému kohoutu. Tento zbytek stačí k ujetí asi 4 km. Přezkoušíme nahuštění pneumatik. Tlak v přední pneu má být 1,25 atp., v zadní 1,5 atp. (při jízdě se spolujezdcem přihustíme zadní pneu na 2 atp.). Dodatek pro tuzemsko: Motocyklista je povinen přesvědčit se před jízdou o správné činnosti brzd, světel a houkačky. Ručí za čitelnost poznávací značky. Dále je povinen vozit s sebou: náhradní díly - zapalovací svíčku s těsněním, elektropojistku, po jedné žárovce pro každý světelný zdroj, nářadí - hustilku, montážní páky, šroubovák, klíč pro menší opravy, klíč na svíčku, zdravotnické prostředky - kapesní obvaz a patentní lahvičku kožního dezinfekčního prostředku.
Recenze
Motocykl 250 ccm - typ 353/03 a 350 - typ 354/03 je jednostopé vozidlo, sloužící k dopravě jedné nebo dvou osob. Motocykl je lehké, solidní konstrukce a jeho tvar je ladně vyřešen.
Hnací sílu dodává vzduchem chlazený spalovací motor - dvoudobý s vratným vyplachováním. Výkon motoru u typu 353/03 je zvýšen na 12 k a u typu 354/03 na 16 k. Má tichý běh, je v celkovém rozsahu otáček vyvážen, bez vibrací a je schopen velké akcelerace.
http://www.veteran.c...org/info-kyvacka.htm
www.veteran.czweb.org/info-kyvacka.htm
http://www.jawamania...57&nodeid=211839