Třetí skútr v pořadí a po výborných zkušenostech se třemi ladičkami jsem zůstal věrný Yamaze.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Majesty 400: Slabší motor, horší podvozek i brzdy
První dojmy - Těžký bručoun se třemi ladičkami ve znaku je mladším a statnějším bratrem předchozí Yamahy Majesty 125. Inženýrům v Yamaze probleskl hlavou ďábelský nápad. Zkřížit skútr a motorku. V roce 2001 tak vznikla Yamaha Tmax. (resp vymazlenější a mladší Nightmax)
Motorku bych doporučil pro - Skvělá volba pro všechny, kdo chtějí zkombinovat praktičnost skútru se skvělými jízdními zážitky motocyklu.
Doplňky na motorce - Malossi Multivar, výfuk LeoVince 4Road, vyhřívané rukojeti, zadní topcase.
Recenze
Po nastartování se ozve hrdinný baryton, který dává tušit své přednosti. Dvouválcový motor je silný jak medvěd a přitom běží až překvapivě hladce. Zásluhu na tom má jeho sofistikovaná konstrukce s vyvažovacím válcem. Už nikdy žádné vibrace v nízkých otáčkách! Podvozek je skvělý! Motor v rámu, nízko položené těžiště a "motorkově" zavěšené zadní kolo přibijí skútr k silnici a v zatáčkách jezdí jako po kolejích. Stačí tahat za heft a Max jde velmi ochotně za plynem. Seká latinu, není nijak zákeřný. Krotí ho dvojice předních kotoučových brzd, kterým sekunduje i zadní kotouč.
Yamaha Tmax byla ještě před pár lety strojem z říše snů. Tento sen se stal na jaře 2013 skutkem. Když jsem ho viděl na vlastní oči poprvé, připadal mi tento stroj ohromný. A velký skutečně je. V kombinaci s relativně vysokým a širokým sedlem (nebo spíše křeslem) není manipulace na místě pro kratinožky snadná, ale zvyknout si lze. Během jízdy se hmotnost ztratí, ale pří zatlačení motorky do garáže se rychle připomene. Jezdec i batůžek nebudou trpět nedostatkem místa. Řidičův posez je velmi přívětivý a ani delší cesty mě nijak nevyčerpaly. Ergonomie stroje je vynikající a kvalita zpracování příkladná. Za řidítky se člověk cítí skoro jako v autě.
Ovladatelnost je výborná. O tom jsem se zmiňoval už výše. Větší kola jsou určitě ku prospěchu. Navíc leštěné hliníkové ráfky vypadají skvěle. Městský had ale Tmax nikdy nebude. Navíc výška jeho zrcátek interferuje s výškou zpětných zrcátek většiny osobních aut a to by se nemuselo vyplatit. S trochou opatrnosti se ale kolonou protáhnout dá. Brzdy poslouchají dobře. Nejsou to již pancéřovky Brembo (jako u 125 Majesty), ale je na ně spoleh. Ač vepředu zdvojené, zkrotit takovou porci kil a často z vyšších rychlostí vyžaduje oproti 125ce více času.
Dnes je Tmax legendou. Ultimátním skútrem, který posunul hranice této kategorie jednostopých vozidel. Byl první a to se počítá. Skútr nabízející parádní jízdní zážitky, které se dokonale umocní na zvlněných okreskách s hladkým asfaltem.
Legenda mezi skútry a super recenze. Ať slouží a za 10
Předchůdce mého BlackMaxe,krasavec.
best skutr proto ho mám taky
Máš maxíka vyladěnýho "posaz" sem nikdy nepřekousla, ale z blízkého doslechu wim, že je to "pan" MAX Díky za komentář - individuální+/- až na typ motoru máme stejný
Velice pěkný kousek a pro mě srdcová záležitost.