Dnes konečně přišel očekávaný materiál do kyvné vidlice přímo z výzkumného ústavu SVUM, kde onen slavný metaloplast před lety vyvinuli.. Problém je jednoduchý - kyvná vidlice 640 a travel má rozměrově jiné uložení - větší, tudíž se naskýtají v první řadě tři možnosti
1. Použít metaloplastové vložky z 640, ale do každého uložení 2 kusy a celkově je "nasekat" tak aby seděl rozměr
2. Vzhledem k použití dutého čepu vidlice - a tomu, že brzda je na samostatné ose - narozdíl od 640, která má brzdový štít na opačné straně - a tudíž prochází čep brzdy čepem kyvné vidlice - vyrobit tento čep nový, menší a z plného materiálu a použít klasické uložení na válečkových ložiskách tak, jako je tomu u "dospěplých" motocyklů.. kdysi se taktéž používala bronzová pouzdra, u těch je ale nutnost přesného obrábění a mít dostupný materiál..
3. Sehnat originální, nebo ještě lepší materiál do kyvné vidlice v "metráži" a vyrobit si potřebné vložky sám
Osobně jsem se dal na třetí variantu, zatracovaný metaloplast se mi nezdá jako výrazně špatné řešení, pouze nemá tak zázračnou životnost - je to směs speciálního "plastu" a kovové mřížky.. Kontaktoval jsem tedy jistého velmi vstřícného pána z tohoto ústavu a jali sme se řešit onen problém.
Takže mám doma materiál..nastříhat a osadit a uvidíme..zatím čekám na komaxit vidlice..
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 445x |