renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM LC4 Adventure (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tabec
Vloženo 5.4.2013
Aktualizováno 24.4.2020
Zobrazeno 5 569x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to drak. Na adventure jezdeni ideal.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 R: Je tezsi a KTM je vic offroadovejsi. Sice jsem na XT nejel, ale motor a podvozek u KTM je offroadovejsi

První dojmy - Prvni dojmy? Ze je vsechno spatne. Nic mi nejak nesedlo. Az jsem prisel na to, ze chyba je v jezdci. Tohle neni zadny cestovne pohodlny stroj, ale vychazi z offroadovych korenu. Takze cely to tkvi ve spravnem posezu, ktery je proste offroadovy - panove si sedi na koulich, pekne vzprimene nalepeny na nadrzi. Pak to jakoby mavnutim proutku zacina cely davat smysl.

Motorku bych doporučil pro - Pro chuligany :-)

Doplňky na motorce - SW-Motech brejle jako ochrana svetel, jinak je to cely original.
Pridano plato na kufr - vypada to divne, ale kufr je na silnicni vylety prakticky.

Recenze

Chtel jsem stroj, ktery by se hodil do lehciho terenu a zaroven na kterem nemusim sledovat motohodiny a co chvili se v nem vrtat, bo na to nejsem vybaveny. Primerena udrzba vymenou za ne tu nejostrejsi terenni jizdu - kompromis. Ruku na srdce - neni nas tolik jezdcu co dokazi vyuzit krosku do poslednich moznosti. Zaroven s tim sel pozadavek aby na tom bylo mozne ujet par cestovnich kilometru po silnici. Proste kompromis. Dlouho to vypadalo na XT660R, ale nakonec jsem narazil na Advika. Nechci rict, ze by to byla laska na prvni pohled, spis se da rict, ze takovy dobrodruzstvi, protoze KTM jsem do teto doby nikdy nesedlal a nemel jsem zkusenosti ani se znackou ani s technikou KTM.

Je to treti stroj vicemene spadajici do kategorie "cestovni enduro". Tahle kategorie je podle me nesmysl. Je to hrozne kompromisni. Ve vysledku takovy kompromis nema rozumny vysledek a dnes vidim, ze jedina moznost jak dat moto vasni volny pruchod je mit motorek vic. Cely to samozrejme stoji na financich coz zaroven vysvetluje mou volbu.
Dost dlouho mi trvalo najit nejaky stroj na kterem by mi nevadila nejaka hovadina co vymyslel vyrobce ve snaze zaujmout nebo nejaky vylozeny technicky nesmysl.
Abych se zbytecne nerozkecaval - po Dominu (ne uplne spatne na kraviny, ale ode vseho mu trochu chybi) a Transalpu (ma radsi silnice, ale na to zas chybi trocha vykonu) se da rict ze jsem se dostal kousek dal.
Na moje vyradeni ma tohle vykon akorat, podvozek co se ucim pochopit a brzdy ... no predni mi prijde zvadlejsi, ale pracuje se na tom (update - sintrovane desticky vse vyresily - brzda je super). V zakladu velmi kvalitni komponenty a vybava - o podvozku WP asi nema moc smysl psat. Vsichni to znaji - dobry, ale bude chtit trochu udrzby. Stejne tak motor. Je potreba pocitat i s casem, ktery stravis v garazi, ale nebude to asi nonstop na servis.

Ovsem jizda...to je proste cista radost. Chces jet? Ted hned? Tak jed! Tahej! Hrbol, dira, bordel, smrt? A co jako? Jedem!

Spolujezdce si vem jen v pripade, ze mu chces zpusobit vazny zraneni a sobe trapeni. Proste to nema cenu. Chces resit spotrebu? Nebude to asi nejhorsi, ale je to taky nesmysl. Z gati te to nesvlikne a jinak zavisi jak a kde jezdis.

A ze mas hodne na vyber. Kdyz pojedes po silnici, urcite si vsimnes vibraci. To se neda nic delat, mas pod sebou jednobuch s vyssi kompresi. Ale jedes s tim jako s motardem (pozor na nastaveni podvozku, chce to pritvrdit a ani to asi nebude stacit). Pokud se s tim snazis zorat pole, asi si niceho nevsimnes. Mas uplne jiny starosti a hlavne si uzivas. Tady je asi nejvic doma. Tezsi teren asi pujde taky, ale pozor na preceneni. Kroska to neni, tak at si neudelas bebino a hlavne zbyecne neublizis tomu strojku!

Maly update #1:
Najeto neco na silnici a hlavne pribyly dalsi zkusenosti z terenu. Na silnici dobry - motor je takovej motardovej, celkem sranda. Ovsem vzhledem k podvozku to neni primarni zamereni. Nad 115 se to kymaci, coz muze byt (uz hodne) pouzityma pneumatikama a hlavne strmym rizenim a halvne nastavenim podvozku. Vymenen pastorek za o zub mensi (15) aby nebylo potreba tak moc spojkovat v terenu. Jeste asi pribude vetsi rozeta (KTM doporucuje o 3 zuby vetsi (45). Dost neprekvapive to dava smysl. Vyrobce asi vi co dela Mimochodem dost se resi vibrace na silnici. Samozrejme to vibruje, ale je naprosto zasadni treba stav retezu. Vsiml jsem si ze je velky rozdil jestli je retez "namazany" nebo "opravdu cisty a namazany. Ocekavam jeste vetsi rozdil az vymenim soucasnou vydechlou retezovku za novou.
V terenu je to o dost zajimavejsi. Teda spojka je celkem tezka, takze to chce potrenovat zapesti. Kdyz se naplni ta obrovska bandaska benzinem, tak ten hmotnostni rozdil je dost vyraznej zejmena pri manipulaci. Pri jizde jsem si toho nevsiml. Podvozek je super a stale mu nestacim. Porad obdivuju co ten podvozek zvladne - napriklad skoky jsou strasne pohodovy. Asi s tim jde jet i v terenu pekna pila, ale ja jsem na limit zatim nenarazil. Vyjede to hrozny veci a pobere hruzny diry a jezdec je v klidu. Obdivuhodne!
Pro ty co to zajima - spotreba ve smisenem provozu (40% tezsi off, 60% sillnice) asi 6l, coz bych rekl, ze je vynikajici. Na silnici pri castecne pile, castecne cestovni pohodovce 5. Ale ani na silnici ji moc nesetrim - ten motor to svou povahou vylucuje.

Taaak, po case update #2:
Je to porad super stroj. Neco me naucila, trochu jsme potrenovali a ted jsme na tom tak zhruba vyrovnane - ja bych s ni delal kraviny na ktery neni uz stavena a ona me na druhou stranu utaha kdy se ji zachce
Po technicke strance - mam sice rocni maly najezd a uz jsem presel na motohodiny, ale za to ten najezd je o tezsim terenu. Co se spolehlivosti tyka, tak je na vysoke urovni - Rekl bych klasicke veci + specialitky. Resil jsem jeji slabinu a to ze cca ve 22kkm odesla volnobezka. vymena v KTM Autonova Brno myslim cca 6k CZK, coz je dost. Ale nemusel jsem do toho sahnout. JInak vsechno funguje jak ma, opotrebeni pouzder prednich tlumicu je 0 za posledni rok. Je tam nejlehci doporuceny prevod (15/45) a do tezsiho terenu je to presne to na co to ma. Spotreba asi 9l pri tezkem radeni v terenu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Matthew155
Matthew155 napsal 10.01.22 v 19:23 10b.

Veľmi pekná recenzia

pernik92
pernik92 napsal 09.04.13 v 15:00 10b.

nadhernej stroj pro tu se těžko hledá konkurence

Weller
Weller napsal 09.04.13 v 09:51

Vloni jsem ji sedlal, bohužel jen krátce ale vzpomínám dodnes, je to super mašinka s luxusním podvozkem, užij ji ve zdravý protože dokáže opravdu hodně!!!

bonnyes
bonnyes napsal 08.04.13 v 17:59 10b.

Parádní koment. Tohle jsou skutečně stroje pro chuligány. Obuj na chlupatý a vpřed. Hodně dobrejch kilometrů chlape..

istonbike
istonbike napsal 05.04.13 v 16:51 10b.

Parádní Kačena na pořádné vyřádění přijmi 10b s přáním super Adven-tůr v sedle i stupačkách

Více komentářů



TOPlist