renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Přestavba (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Wema
Vloženo 11.3.2006
Aktualizováno 11.2.2011
Zobrazeno 6 814x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Vlastní stavba kterou provázely nelehké situace a mnoho zapeklitých řešení, které se ovšem dotáhly k dokonalosti. Alespoň z mého pohledu ...

Recenze

 
Motor: Jawa 250 typ 353 kývačka; Rám: jawa 250 typ 592 Panelka-cesťák; Přední kolo: 19" 3.00; Zadní kolo: 16" 3.50; Přední blatník: Jawa 250 typ 592; Zadní blatník: Domácí výroba; Sedadlo: Upravené z Jawy 250 typ 592; Nádrž: Jawa 250 typ 353 (bez spínací skříňky); řidítka s hrazdou, přední tlumiče Jawa, přepouzdřené a přetěsněné, i po vámeně náplní; Zadní tlumiče Jawa 250 po GO. Rám je převařený, geometricky zkontrolovaný a odladěný. Motor je po výrazné výkonové úpravě: Hlava motoru je snížená o 3.2 mm (s rezervou na těsnění), opatřena 2 zapalovacími svíčkami zapalujícími současně, kanály ve válci jsou zanletně zrychlené, přefuk prodloužen o 1mm horizontálně, kliková skříň, klikovka, ojnice, obsah pístu, kanály i příruba karburace vše v zrcadlovém lesku. Píst upravem pro zrychlené a lepší vyplachování motoru (inspirace Wiseco a závodní stroje Jawa), ojnice odlehčená odvrtáním, kliková hřídel odhehčena o 0.5 kg, klikovka po vykorkování, seřízení házivosti, karburátor Jawa 250 o průměru difuzoru 26mm, zkrácená jehla, vrtaná tryska, přímé sání s rozšířením na 37mm, převodovka nově vymezená, odlehčený primární převod, spojka z Jawy 599 s úpravou poslední lamely a přítlačného mechanizmu, zapalování je z jawy 50 s úpravou cívek na duální vinutí, napětí přivedeno na přerušovaše a pak na dvě indukční cívky. Motor šlape jako hodinky. Bohužel jen starty jsou problém, jelikož předstih naladěný pro vysoké otáčky dělá problém startům na páku. Pokud jsem vyladil předstih na start, motor zase prozměnu vázl ve vysokých otáčkách. Výfuk je domácí výroba provedena za 2 měsíce. Je to kompromis mezi naladěným výfukem a crossovým vzheldem.

Motorku jsem dělal 10 měsíců a vyšla mě asi na 1000,- nikdy me nezklamala a jsem s ní naprosto spokojen ! Koupit továrku dokáže každý ale udělat neco rukama to je to pravý ! Především opravdový zážitek, napětí a odměna. Výfuk má vcelku pěkný ZVUK zejména na úpadku otáček, kdy se motor setkává s nevyhovujícím předstihem pro nízké otáčky, má velice specifický zvuk ... neklidnost motoru a jeho nevyvážený chod v nízkých otáčkách se mi velice zamlouvá. Dodává to na designu starých speciálů. Momentálně skládám druhý motor ale na fotkách je ještě starý. Na poslední fotce je zachycena masina jak vypadala po mém prvním zákroku flexou a svářečkou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kolbis
Kolbis napsal 30.10.12 v 16:40 10b.

Oproti jiným stavbám je povedená, blahopřeji. Náhodou, nádrž z první verze ti nezůstala doma?

SimCross
SimCross napsal 22.12.11 v 23:14

Parádní mašina do pola

Zajic13
Zajic13 napsal 30.11.11 v 18:43

Parádní stavba!! palec nahoru :)

Více komentářů



TOPlist