PROFIL MOTORKY

Honda CB 1300 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník BlackBlade
Vloženo 4.3.2013
Aktualizováno 16.6.2016
Zobrazeno 4 301x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Velký naked-bike CB1300 je motorka pro pořádné chlapy a sedla mi jako ulitá. Jsem moc rád, že jsem si ji pořídil!

Více fotografii

První dojmy - Slušný výkon a velký krouťák jsou jasnou devizou velkého řadového čtyřválce. Líbí se mi, že stačí téměř v jakýchkoliv otáčkách přidat plyn a motocykl se hrne pěkně silně, ale plynule dopředu. Brzdy dostatečné pro jakoukoliv situaci, prostorné sedlo přímo vybízí pro cestování ve dvou nebo na místo spolujezdce hodit bágl a přichytit síťkou.

Motorku bych doporučil pro - Pro velké a dobře stavěné chlapy, co se neposkládají na prťavé supersporty :)

Doplňky na motorce - - malé přední plexi nad světlem, chrání budíky a lépe rozráží vzduch.
- hliníkové padáky na motoru (výroba na zakázku)
- laděný výfuk od RP

Recenze

Úvodem
Krásný retro-bike s tmavě modrou barvou... Velký naked-bike (muscle bike) Honda CB1300 se líbí snad každému už jen od pohledu: muži si představují, jak se tento muscle-bike řídí; ženy koketně pomrkávají, že by se nechaly svést ... ehm, svézt.

Hned na začátku musím říct, že jsem si vybíral motocykl, který bude silný, ale příjemný; na krátkou jízdu, ale i na několikadenní výlety; a bude cenově dostupná.

Vybíral jsem z velkých naked-biků - Honda CB1300, Kawasaki ZRX1100, Suzuki GSX1400 a Yamahou XJR1300. Už od pohledu jsou to motorky pro pořádného velkého motorkáře, což splňuji ve všech směrech.

Nakonec asi nejvíce rozhodl fakt, že se jedna CB1300 prodávala přes Motorkari.cz už v Blansku, což je z Brna v podstatě za rohem. Jel jsem tam, projel se a bylo vyřešeno - vysázel jsem "pány Masaryky na dřevo" a na mašině jel domů.

Jaká je Honda CB1300?
Když jsem si sedl na CB1300 a natáhl ruce na řídítka, začal jsem tušit, proč je tato motorka oblíbená. Měkké a pohodlné sedlo, nižší stupačky a řídítka tak akorát daleko, aby se skloubila komfortní jízdní pozice i s trochou té sportovní.

Přístrojové desce dominují dva velké analogové ukazatele rychlosti a otáček, mezi kterými jsou i dva malé digitální displeje s informacemi o aktuálně ujetých kilometrech (trip I a II), ukazatel celkových kilometrů, stav paliva v nádrži a hodiny.

Otáčím klíčkem, počkám, až mi „zamávají ručičky“ v budících, a mačkám startér. Ozve se velký řadový čtyřválec o objemu 1 284 cmm, který především kvůli emisím dostal přímé vstřikování paliva (podobně, jako snad všechny ostatní motorky na trhu). Výkon agregátu je 85 kW (115,5 k) v 7 500 ot./min a maximální točivý moment 117 Nm nastupuje při 6 000 ot./min. Honda CB1300 má krásně plynulý nástup výkonu, nikde nečeká žádná záludnost.

Kdo rád používá velmi otřepané klišé: „motor má kultivovaný chod…“ nebo o tom alespoň slyšel, ať si jde zkusit CB1300. Na tomto muscle-biku teprve odhalíte, co to znamená.

Velký přísun výkonu a točivého momentu začíná už někde od 2 000–2 500 ot./min a lineární nárůst pouze předesílá, že není nutné motocykl vytáčet na maximum. Mělo to jednu velkou výhodu, při předjíždění nebylo potřeba podřazovat, stačilo jen pootočit plynem a nechat „plechovkáře“ za zády.

Podvozek a odpružení se drží tradice retro-biků. Kolébkový rám z ocelových trubek drží velké blok motoru, vpředu je klasická teleskopická vidlice se zdvizem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s dvojicí bočních tlumičů. Je jasné, že tato koncepce odpružení je dávno překonaná, ale CB1300 je krásné retro a nic jiného bych na tomhle biku ani nechtěl.

Honda se snažila vymáčknout z podvozku maximum a myslím, že se to povedlo: muscle-bike v přímém směru dobře pobere kdejakou nerovnost. V zatáčkách se občas trochu zavlní, ale to jen aby připomněl, že pokud jste chtěli brousit slidery v Buchlovských kopcích nebo u Karlštejna (či co to tam v těch Čechách máte za vyhlášenou motorkářskou lokalitu :), měli jste sáhnout po jiné mašině z modelové řady CBR.

Kvalitní brzdový systém se čtyřpístkovými třmeny na dvou kotoučích o průměru 310 mm vpředu nemá problém s vadnutím.

I přes svoji suchou hmotnost 224 kg (co jiného od pořádné motorky čekat? Tohle není žádný šestkový chcípáček se zvukem rozzuřeného vysavače) má CB1300 příjemnou povahu. Při akceleraci netrhá šlachy v zápěstí a přitom má výborné pružné zrychlení, v zatáčkách dobře drží stopu, na místě se s ní dá manipulovat celkem v pohodě, spolujezdec bez větších problémů vydrží i delší trasu a ani benzínu moc nežere (na třináctistovku)… A hlavně: je to kus pořádné motorky a to se mi líbí!

Spotřeba, plusy a mínusy
Jezdím kolem 7-8 l naturalu 95 na 100 km, což s nádrží o objemu 21 litrů nabízí teoretický dojezd kolem 280 km. I když motorka točí na pětku v rychlosti 130 km/h 5 000 ot./min, možná by neškodila šestka, která by pomohla spotřebu při delších cestách srazit dolů.

Plusy a mínusy pro Hondu CB1300
+ klidná a předvídatelná motorka
+ klasický vzhled muscle-biku
+ zátah od spodních otáček
+ komfort za řídítky a pohodlné sedlo

- asi jen ta absence šestého rychlostního stupně

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TomyNav
TomyNav napsal 16.11.16 v 21:19 10b.

Krasavice!!! Úplně Tě chápu, rozumím všem požadavkům na motorku! A ta šestka... proto GSX 1400 Dávám 10b!

Clint
Clint napsal 16.06.16 v 22:59 10b.

Já tyhle motorky žeru. Prostě klasika, minimálně plastů a pořádnej nefalšovanej motor. Je to taková nepsaná ségra té mé Yamahy. Tohle se fakt neokouká, pořád budou krásné a ty motory se neujezdí. V jednoduchosti je krása a u motorek to platí dvojnásob. Mám rád tyhle pořádné velké stroje, co jsou pro pořádný chlapáky a ne nějaké chcípáčky :) Za mě deset jasných

redbill
redbill napsal 19.03.15 v 22:09

Přesně tak, šestka chybí! Ale jinak se jí nedá moc vytknout. Také souhlasím s uváděnou spotřebou 7-8l mám to velmi podobné. Proto, když občas čtu u některých majitelů, že s ní jezdí za 5,5l atp, tak si to nějak neumím představit a přijde mi to poměrně zavádějící informace pro případného kupce, který o podobné mašině přemýšlí

zavodnicek
zavodnicek napsal 01.08.14 v 16:15

Souhlas ;) už mám najeto 36 tis. km a mam jednu prasklou pojistku ;) jinak je to kráska nesmrtelna ;)

464646
464646 napsal 08.04.14 v 15:00

Joooo tyhle velkoobjemovky nemají chybu.Hlavně ti popřeji hodně pohodových km .Tak at se kola kroutí dál.10b.

Více komentářů



TOPlist