renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S22 (1961)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník lubinou
Vloženo 3.2.2013
Aktualizováno 5.6.2021
Zobrazeno 4 469x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Chtěl jsem něco na takové to domácí ježdění. S11 byla moje první motorka. Teď je tato po 40 letech asi jedna z posledních. Nudit se s ní určitě nebudu.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa Stadion S11: důvod neuveden
Jawa 50/551 Jawetta: důvod neuveden

První dojmy - První dojmy byly z fotky. Líbila se mi. Ikdyž jsem hned vypozoroval chybějící náhon tachometru, stojánek, mřížky u karburátoru, kryt řetězu, plechy pod nádrží, ustřižený zadní blatník...ale cena byla odpovídající a já budu mít aspoň co dělat.

Doplňky na motorce - Tak jsem si přes zimu trochu pohrál s mým mopedem. Tuningový zadní blatník vyměněn za origo, bylo to pár hodin broušení a stříkání..., taky dostal zadní lampu, nový řetěz i s kolečkem a rozetou a pak stojánek, no to byl porod ho tam dostat, ale jsem šikula. :D Ještě mám připravené plechy pod nádrž, ale to budu muset někam přendat cívku, nějak to vymyslet...








...jo a taky dostal kryt řetězu !

Recenze

Stroj jsem si vybral z nostalgie. V době, kdy jsem svého prvního mopeda zdědil po dědovi, si jich lidé nevážili. Prodávaly se za dvě stovky, nebo dva litry slivovice. Dnes se Stadion vrací jako legenda, jednoduchý a poměrně spolehlivý stroj, který dokonale zrenovován vypadá úžasně, jede dobře, budí pozornost a určitě nebude ztrácet na hodnotě. Jezdím historické rally, s kamarádem v jeho starém MG. No tak teď mám také svého veteránka, ale jen na sváteční svezení. Výkon motoru necelé 2 koníky, to není nic moc, ale s touhle lehkou stavbou si poradí. Lépe je na tom s ovladatelností. Řídí se jako kolo. Neznám motorku s větším rejdem. Brzdy nejsou jeho silnou stránkou, ale pokud jsou v dobrém stavu a dobře seřízené, dostačují jeho jízdním výkonům. Rychlost byla vždy tak trochu o ladění, práci s karburátorem, jehla, tryska, o kladívkách v zapalování, o svíčce atd. Pakliže bylo vše jak má být, tachometr kolikrát z mírného kopce nebo i po rovince nestíhal a ručička by šla ještě dál...Tenkrát mi bylo 13-14 let a vážil jsem 40 kilo. Uvidíme, co s mým 3/4 metrákem udělá tenhle stadion. Jen co oschnou silnice a teploměr ukáže pár stupňů nad nulou. Pak tady určitě pár řádků přibude. Budu ale muset nejdřív zajíždět motor, je po GO.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ladyss
ladyss napsal 06.12.14 v 10:24 10b.

Parádní kousek

Petasek69
Petasek69 napsal 16.04.14 v 15:23 9b.

Nádhernej, osobně dávám přednost S11, ale i S22 je pěkná, vskutku zajímavej jednoduchej stroj, kerej dříve nebyl doceněnej. Gratuluju k pěknymu kousku do sbírky

GSXJarda
GSXJarda napsal 08.01.14 v 21:14

Tak ten si je

Marihuaniac
Marihuaniac napsal 12.08.13 v 12:42 10b.

Ten Stadion je nádhernej!

O.N.E.
O.N.E. napsal 04.02.13 v 22:23 10b.

Parádní

Více komentářů



TOPlist