renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V7 Stone (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jenykho
Vloženo 21.1.2013
Aktualizováno 21.5.2018
Zobrazeno 9 707x
HODNOCENÍ PROFILU OD 69 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 22.01.2013, Uskutečněno: 01.08.2012, Stav tachometru: 3000 km, Zhlédnuto: 46x


cca ve 3000 zjišťuju, že se mi olejem rosí spoje na airboxu. Po konzultaci se Sušicí číhnu přes díru po vzduchovým filtru do krabice na vzduch a zevnitř na mně koukaj poctivý dvě štamprdle průzračnýho oleje, co nemá kam zdrhnout. Inženýři z Mandella překopali celej motor, ale někam zapomněli strčit špunt... Rozbíhá se tedy jedna z největších sledovacích akcí v dějinách nového jednoklapkového motoru. Úkol zní jasně! Zjistit, kde soudruzi z Itálie udělali chybu (dlužno dodat, že to do teď nevím, a pravděpodobně to dělaj všechny nový V7kový motory :( ).

Olej vytřu a ve spolupráci s universitou ze Sušice pravidelně kontroluji vnitřek airboxu. Ten se utěšeně zaplňuje olejem z odfuku válců. Hladina se po cca 300 ujetých km ustálí. Asi proto, protože už je tam tolik oleje, že při jízdě z něho vzniká aerosol, a ten je nasáván zpět do motoru. Když společně s chlapci ze Sušice vyloučíme veškeré hodně pravděpodobné příčiny (jako že to hodně stavím na zadní, nebo to v zatáčkách klopím do vodorovna, eventuálně že Íčka dali obráceně pístní kroužky) zbývají tři možnosti. Hodně oleje v motoru, nový motor, blbě nastavený „hospodářství“ distribuce oleje z odfuku válců.

Takže poctivě vytírám každých tisíc a uvidíme při 5tis co na to mágové ze Sušice...

DOPORUČUJI VŠEM S NOVÝM MOTOREM V7, ABY SI TO TAKY ZKONTROLOVALI!!!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jenykho (1) napsal 26.01.2013 v 21:06

husatko: ano ano, vytvořit odvod hadičkou z airboxu bude záchranné řešení v případě, že jiná selžou...

husatko (16) napsal 25.01.2013 v 17:52

neda sa ta prepadova hadicka vyviest mimo airbox, niekam dohora a na jej koniec by sa dalo nieco ako mala expanzka s odvzdusnovakom, aby sa vytlaceny olej sam postupne vracal nas5? vyvedenie prepadu oleja do airboxu moze sposobovat prilisne zaolejovanie filtra a tym, okrem toho, ze sa motor dusi, sa olej dostava do spalovacieho priestoru, motor sa zasiera, dymi, ma tazkopadny chod a zbytocne zere olej, ktory by inak cez ventilove gufera a piestne kruzky nezral. neviem ako je to tam riesene, ci sa toto da tam takto spravit. na husabegu je originalne tiez prepad oleja vyvedeny do sania, ale preto, ze to robi problemy (najma po pade a na endure sa pada casto), mam to vyvedene von mimo motorku. na motardoch to maju pretekari povinne vyvedene do zbernej odpadovej nadobky. ono to zas niesu take straty oleja, ze by to bolo badatelne na hladine oleja.

husatko (16) napsal 25.01.2013 v 17:11

neda sa ta prepadova hadicka vyviest mimo airbox, niekam dohora a na jej koniec by sa dalo nieco ako mala expanzka s odvzdusnovakom, aby sa vytlaceny olej sam postupne vracal nas5? vyvedenie prepadu oleja do airboxu moze sposobovat prilisne zaolejovanie filtra a tym, okrem toho, ze sa motor dusi, sa olej dostava do spalovacieho priestoru, motor sa zasiera, dymi, ma tazkopadny chod a zbytocne zere olej, ktory by inak cez ventilove gufera a piestne kruzky nezral. neviem ako je to tam riesene, ci sa toto da tam takto spravit. na husabegu je originalne tiez prepad oleja vyvedeny do sania, ale preto, ze to robi problemy (najma po pade a na endure sa pada casto), mam to vyvedene von mimo motorku. na motardoch to maju pretekari povinne vyvedene do zbernej odpadovej nadobky. ono to zas niesu take straty oleja, ze by to bolo badatelne na hladine oleja.

Jenykho (1) napsal 23.01.2013 v 13:43

Tak právě jsem dohovořil s pracovníkem výzkumného ústavu v Sušici :). No a Jirka říká, že ten zpětnej ventil, resp. labyrint, je v tom "hentýtu". Takže až bude čas, tak to rozpůlím a uvidím jestli je tam něco blbě, nebo tam není nic blbě a potom bude blbě celej systém od výroby.

Uvidíme, dám potom zprávu.

seikos (975) napsal 23.01.2013 v 13:41

To schémátko je zřejmě z roku 2010 (starej model). Ten má dramaticky jinej airbox a ventil venku a vpodstatě celej jinej management. Podle mě novej model co máš ty už má ten ventil uvnitř. Až to rozpůlíš, tak budeš chytřejší. Naštěstí u nového modelu vyndat airbox není až takovej problém. U starého modelu se musela rozebrat skoro celá motorka

Jenykho (1) napsal 23.01.2013 v 13:25

Ještě pro zajímavost koukni na fotky co jsem teď přidal do deníku. Jsou z léta a pořídíl jsem je hned jak sem to zjistil. Hadice odtoku skoro suchá a na hrdle spíš sedlinka. Tady asi olej neteče. Máš pravdu, s tím ventilem asi něco je a asi je vevnitř...

Ještě dám telefon s klukama ze Sušice.

Díky

Jenykho (1) napsal 23.01.2013 v 13:13

Ano ano... rozumíme si! Ten Tvůj „černý hentýt“ resp. „bazének“ je můj „předprostor“ :). Souhlasím a vím včem je problém, akorát nevím, jestli je zpětný ventil uvnitř toho „hentýtu“ (pak je nějakej vadnej a musím airbox rozpůlit) nebo má být na hadičce do hospodářství jak je nakresleno v schémátku co si posílal (a pak ho tam inženýři z Balkánu zapomněli dát).

Mimochodem další dvě Guzziny co se v Sušici prodávaly to měli taky

Každopádně moc díky za de-facto potvrzení mých domněnek.

seikos (975) napsal 23.01.2013 v 13:08

Pokud není ventil na té hadičce na výstupu, měl by být uvnitř toho bazénku (předprostoru). Může být něčím ucpaný. Ale sorry, víc do toho už nevidím

seikos (975) napsal 23.01.2013 v 12:54

Já na to že ventil by tam měl být. Dole před airboxem je bazének, kterej když správně neodtéká, tak ti tou nouzovou dírkou proteče až do airboxu. Je to takvý černý hentýt, těsně nad převodovkou, do kterého jdou dvě hadičky symetricky a asymetricky na pravé straně jde hadice pět do managementu. Celá ta krabička před airboxem dělá ten bazének s odvětráním.




Jenykho (1) napsal 23.01.2013 v 12:23

Ahoj Seikosi díky za info! Ale!!!

U novýho agregátu to vypadá trochu jinak. Válce tam jsou, od nich hadičky jsou tam taky a taky vedou do airboxu, resp. do nějakýho „předprostoru“, do kterýho nevidím (zatím sem airbox nepůlil, ale chytám se na to). No, a když se do toho předprostoru z hadiček od válců dostane olej tak má na vybranou.

Buď se rozhodne správně a jde do hadičky, která míří do olejového hospodářství (ta je tam taky ovšem nově bez pomyslného špuntu, čili zpětného ventilu) nebo...

Se rozhodne blbě (a teď pozor!!!) a z toho předprostoru jde otvůrkem velikosti injekční stříkačky do samotného airboxu (viz moje foto) odkud se už nedostane, protože před tím otvůrkem (umístěnám cca 3cm nad dnem) je ještě římsička, která ho zpátky nepustí. Aby toho nebylo dost, italští inženýři sice u airboxu udělali dole na straně výpusť, na kterou by teoreticky šla dát další hadička se zpětným ventilem a sdružena s tou první by pak vedla ztracený olej do vany... jenže na tu výpusť dali soudruzi špunt!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Nicméně Tvoje rada mně jen utvrdila, že řešení bude asi následující. Buď je někde v tom předprostoru integrovanej zpětnej ventil a je zaseklej a tím pádem olej neodtéká tou spodní hadičkou, nebo dokonce touhle hadičkou tam teče, nebo ty volové do novýho motoru zpětnej ventil vůbec nedali (a tím se vracím zpět v kruhu ke špuntu) a předpokládali, že to bude fungovat.

Takže mám připravené následující řešení: rozeberu airbox, zprovozním integrovanej zpětnej ventil, pokud tam nebude, seženu ze starýho motoru ventil a namontuju ho na hadičku covede do vany, a pro jistotu do ní zavedu ještě novou hadičku z výtoku z airboxu (to místo s tím špuntem).

Co ty na to?

seikos (975) napsal 23.01.2013 v 11:24

Tohle už řešilo na WildGuzzi. Od ventilů ti vede od každého válce hadička (odvětrání hlavy) do airboxu. Dole pod airboxem je bazének kde se olej shomažďuje a jednosměrným ventilem se vrací z airboxu z5 do olejového hospodářství. A ten jednosměrný ventil je u některých kusů vadný, nebo tam někde po cestě od těch dvou hadiček do zpětného ventilu je vadné těsnění, které způsobuje únik oleje do airboxu.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Konec fritovacího hrnce

    Úvod: Hned z kraje musím podotknout, že tento příspěvek bude dost nudný. Je určený vlastně jenom těm, který maj novou jednoklapkovou kozí Vé-sedmičku a nesmířili se s tím, že olejové hospodářství dělá z jejich airboxu

    Typ: Oprava
    Vloženo: 15.04.2013
    Uskutečněno: 14.04.2013
    Tachometr: 5500km
    Komentářů: 3x
  • 5000 km, fakt tam musím zrovna teď?

    18 října jsou ke mně pohanští bohové Šumavy nakloněni. Nevím, čím jsem si to zasloužil (asi tím, že sic Pražák, koupil jsem mašinu tam), ale v jinak na počasí dost hnusným měsíci si zázrakem vybírám den s krásným babím l

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 27.01.2013
    Uskutečněno: 18.10.2012
    Tachometr: 5000km
    Komentářů: 1x
  • Nejlíp si to stejně udělám sám....

    Tunit se musí. Kdo netuní nežije. Tunění je naše máma. Více tunění republice, to je naše agitace! V 7 racer má takovej hezkej hliníkovej kryt airboxu. A zrovna takovej by se mi hodně líbil na mojí černý Guzzilce. To b

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 26.01.2013
    Uskutečněno: 01.09.2012
    Tachometr: 4000km
    Komentářů: 7x


TOPlist