renocar_duben



PROFIL MOTORKY

MZ 660 E Baghira (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JindraM
Vloženo 16.1.2013
Aktualizováno 22.3.2013
Zobrazeno 6 834x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Poctivé německé enduro s japonským motorem.

Více fotografii

První dojmy - První dojmy? 93 cm vysoké sedlo, 280mm zdvihy tlumičů, 21/18 kola, zubaté stupačky, 37 kW a 165 kilo váhy - to je opravdové enduro, žádná napodobenina co se bojí terénu.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, kryty rukojetí Touratech, zvednutá řídítka, kryt motoru, nosič, diodové zadní světlo + držák SPZ.

Recenze

Baghiru jsem koupil v říjnu 2011 na mobile.de, je tedy dovezená z Německa. Měla najeto 23 000 km po prvním majiteli, vyplněnou servisní knížku, doklad o koupi, protokoly z STK, doklady ze servisu a originální manuál.

Po prvním nasednutí mě překvapila výška, ze které se můžu dívat na cestu i přes střechy aut přede mnou. Očekával jsem větší zátah z nízkých otáček, ale motor je (i přes použití dvou karburátorů) na spodku udušený výfukem. Žádné wheelie se tedy nekonalo, na což má vliv i rychlý silniční převod.

Výfuk je sice hnusný, těžký a tlumí motor v nízkých otáčkách, ale má docela obstojný zvuk. Za laďák ho měnit nechci, ať už kvůli občasným výletům do přírody, tak i pro vlastní pohodu při delším cestování.

Při rychlostech nad 130 km/h začíná vadit odpor vzduchu opírající se do celého těla, ale řízení zůstává stabilní a nevlní se až do maximálky ve 165-170 km/h.

Díky tlumičům je motorka skvělá na české cesty - při jízdě po D1 i vymetání děr na silnicích 3. třídy nejsou cítit žádné rázy do řídítek ani bolavá záda, díky vzpřímenému posezu není jízda únavná. Horší už je to s úzkým sedlem, vibrujícími stupačkami a 13 litrovou nádrží (při spotřebě kolem 6 litrů je potřeba pozorně sledovat kilometry).

V terénu drží dobře stopu, tlumiče zvládají i menší skoky, ale kvůli váze a silničnímu obutí to není v těžším terénu ono. Ne že by to motorka nezvládla (v roce 1998 jela Dakar!), ale nechci ji rozmlátit.

Přestože továrna MZ zkrachovala (momentálně vyrábí koloběžky), tak o náhradní díly se bát nemusím - motorka je poskládána z osvědčených komponent použitých jinými výrobci:
- motor Yamaha XTZ 660, SZR 660
- vepředu je vidlice Marzocchi (zdvih 280 mm, seřiditelná komprese i odskok), vzadu tlumič WP (White Power, zdvih kola 280 mm, seřiditelný), oboje bylo už dříve použito v KTM i GasGasech.
- oba brzdiče jsou i s pumpami od Grimecy a vedou k nim pancéřové hadice, kotouč pasuje z R1, destičky z Aprilie Pegaso.
- chladiče, vzduchový filtr, přední světlo, zástěrka u zadního tlumiče a stupačky z KTM LC4.
- zapalování tam pasuje kromě XTZ 660 i z TDM 850.
- tachometr Husqarna.
- plasty jsou od Acerbisu, ty se jako jediné sehnat nedají.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ottas
ottas napsal 26.04.14 v 21:58 10b.

Woky
Woky napsal 26.04.14 v 14:38 10b.

Darks
Darks napsal 22.05.13 v 16:20 10b.

nádherná MZtka na SM kolech by byla ještě hezčí ...škoda že jich je tak málo ...

HAPO
HAPO napsal 01.03.13 v 01:28 10b.

Kdysi neobvyklý a zajímavý stroj, v dnešní době o to zajímavější a měl by být o to víc ceněný a opečovávaný... kdyby tenkrát Baghira tolik nestála, tak ji mám asi taky až dodnes!

GeorgePanek
GeorgePanek napsal 04.02.13 v 11:19 10b.

moc pekna masinka a malo videna

Více komentářů



TOPlist