Poctivé německé enduro s japonským motorem.
První dojmy - První dojmy? 93 cm vysoké sedlo, 280mm zdvihy tlumičů, 21/18 kola, zubaté stupačky, 37 kW a 165 kilo váhy - to je opravdové enduro, žádná napodobenina co se bojí terénu.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, kryty rukojetí Touratech, zvednutá řídítka, kryt motoru, nosič, diodové zadní světlo + držák SPZ.
Recenze
Baghiru jsem koupil v říjnu 2011 na mobile.de, je tedy dovezená z Německa. Měla najeto 23 000 km po prvním majiteli, vyplněnou servisní knížku, doklad o koupi, protokoly z STK, doklady ze servisu a originální manuál.
Po prvním nasednutí mě překvapila výška, ze které se můžu dívat na cestu i přes střechy aut přede mnou. Očekával jsem větší zátah z nízkých otáček, ale motor je (i přes použití dvou karburátorů) na spodku udušený výfukem. Žádné wheelie se tedy nekonalo, na což má vliv i rychlý silniční převod.
Výfuk je sice hnusný, těžký a tlumí motor v nízkých otáčkách, ale má docela obstojný zvuk. Za laďák ho měnit nechci, ať už kvůli občasným výletům do přírody, tak i pro vlastní pohodu při delším cestování.
Při rychlostech nad 130 km/h začíná vadit odpor vzduchu opírající se do celého těla, ale řízení zůstává stabilní a nevlní se až do maximálky ve 165-170 km/h.
Díky tlumičům je motorka skvělá na české cesty - při jízdě po D1 i vymetání děr na silnicích 3. třídy nejsou cítit žádné rázy do řídítek ani bolavá záda, díky vzpřímenému posezu není jízda únavná. Horší už je to s úzkým sedlem, vibrujícími stupačkami a 13 litrovou nádrží (při spotřebě kolem 6 litrů je potřeba pozorně sledovat kilometry).
V terénu drží dobře stopu, tlumiče zvládají i menší skoky, ale kvůli váze a silničnímu obutí to není v těžším terénu ono. Ne že by to motorka nezvládla (v roce 1998 jela Dakar!), ale nechci ji rozmlátit.
Přestože továrna MZ zkrachovala (momentálně vyrábí koloběžky), tak o náhradní díly se bát nemusím - motorka je poskládána z osvědčených komponent použitých jinými výrobci:
- motor Yamaha XTZ 660, SZR 660
- vepředu je vidlice Marzocchi (zdvih 280 mm, seřiditelná komprese i odskok), vzadu tlumič WP (White Power, zdvih kola 280 mm, seřiditelný), oboje bylo už dříve použito v KTM i GasGasech.
- oba brzdiče jsou i s pumpami od Grimecy a vedou k nim pancéřové hadice, kotouč pasuje z R1, destičky z Aprilie Pegaso.
- chladiče, vzduchový filtr, přední světlo, zástěrka u zadního tlumiče a stupačky z KTM LC4.
- zapalování tam pasuje kromě XTZ 660 i z TDM 850.
- tachometr Husqarna.
- plasty jsou od Acerbisu, ty se jako jediné sehnat nedají.
nádherná MZtka na SM kolech by byla ještě hezčí ...škoda že jich je tak málo ...
Kdysi neobvyklý a zajímavý stroj, v dnešní době o to zajímavější a měl by být o to víc ceněný a opečovávaný... kdyby tenkrát Baghira tolik nestála, tak ji mám asi taky až dodnes!
moc pekna masinka a malo videna