renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HAPO
Vloženo 30.11.2012
Aktualizováno 26.11.2017
Zobrazeno 6 094x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


... rychlé a dravé zvíře do všech časů a nečasů s charakterem angličana a funkčním japonským příslušenstvím... Co víc si přát!... Tváří se jako enduro, ale jet se na něm dá jako o závod...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Europe Holding - PRI Motocentrum (

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS Adventure: Dobrá a tím pádem nevýrazná ve většině vlastností
Aprilia Dorsoduro 750: ...opravdu jenom krátké zamyšlení, není to enduro...
KTM 1050 Adventure: Ojeté za podobné peníze s dražším provozem, málo vhodné na každodenní použití... KTM 990 Adventure Dakar podobně a Yamaha XTZ 900 Super Ténéré se bohužel zatím navyrábí... :-(((

První dojmy - Po dlouhých rocích s jednoválci bylo už neudržitelné nepostoupit o "level" výše a dále... Nehodlám se honit za nebetyčnými výkony nad 100 k, které jsou v pozemských podmínkách absolutně nevyužitelné... Proto je řeč o střední třídě a jak jinak, než o enduru - ale aby to bylo přesné, tak o "pravém cestovním enduru" s předním 21" kolem (pochopitelně s drátovým výpletem) pro pohodlné cestování, možnosti převézt možné i nemožné, s relativně nenáročnou údržbou, ale vynikající spolehlivosti (ha, to ukáže čas, kromě čidla zařazené rychlosti...) a něčím, co dokáže po všech stránkách prakticky zcela uspokojit... A tím pádem se výběr velmi rázně zúžil, ale to už na scénu vskočil nový Tiger... ... Triumph Tiger 800 XC ... Oproti jednoválci (XTZ 660) se musí od počátku velmi jemně s plynem - zatahuje okamžitě a omezovač je v nedohlednu... Tužší podvozek správně nastavený i na zvládnutí rychlostí ke 200 km/h, který si překvapivě s ladnou grácií poradí i s rychlou jízdou v členitějším terénu...

Recenze

Takže další data jsou již zde:
Na pohled se mi tento relativně nový směr vývoje designu (prakticky celé obnažené šasi s trubkovým rámem a bez zbytečných krycích plastů) zamlouvá a Tiger má velice vyrovnané proporce. Ovšem vše má svůj i rub který se projevuje na úkor praktičnosti zejména v jízdách, kdy od kol létá vše, co právě pokrývá vozovku a končí to doslova na všem příslušenství včetně jezdce, což není zrovna vždy vítané... Přední blatník není vepředu dostatečně dlouhý (zahnutý směrem dolů) tak aby srážel vodu dolů a ne aby ji proud vzduchu tlačil nahoru proti celému motocyklu, kde dokáže smáčet i celé víko hlav válců... Zadní blatník neexistuje, nad kolem je podsedlová schránka chránící pouze svůj obsah... a zadní světlo od něj dostává také svůj příděl nečistot... Jako plus do terénu beru velké 21" přední kolo a samozřejmostí musí být drátěný výplet kol... Odpružení i navzdory poměrně velkým zdvihům kol kolem 200 mm je celkem tuhé, ovšem ne na úkor pohodlí při jízdě a ocenitelné při vyšších nezákonných rychlostech. Kryt řetězu se z hlediska použití méně přilnavého mazání řetězu jeví na obou stranách krátký což pociťuje prakticky celá levá horní strana motocyklu včetně levé nohy jezdce...
Motor - to je kapitola také sama o sobě. Když pominu u Triumphu patrně častý jev závady na některém z kontrolních čidel jeho provozu (u mě vadné čidlo zařazené rychlosti - neutrálu fungující normálně až po zahřátí na provozní teplotu), tak se na něj nedá říci špatného slova - táhne od volnoběhu až po omezovač v 10 000 ot/min. Pouze se mění jeho tónina od tlumeného brumlání po rozvrnění přes hučení, kňučení, bzučení až po ječení, sykot a hvizd motoru stíhačky... Prostě užije si každý! Převodovka je "severoevropská" a postrádá tu téměř absolutní jemnost japonských strojků - ale kromě občasnější relativní hlučnosti při řazení nepostrádá nic z přesnosti řazení jednotlivých stupňů. Po zvýšení řídítek dle vkusu a pohodlí řidiče (totéž platí o stavitelném sedle, popř. montáži vyššího plexištítu) je tento stroj univerzálně použitelný pro všechny druhy cest a jízd...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kali88
Kali88 napsal 27.07.23 v 18:23 10b.

Velmi praktická recenze kolego ať to jezdí, užívej

HAPO
HAPO napsal 19.11.22 v 00:50

To bruttopyr: Jo, už před týdnem a zase budu muset na větší servis. Od té doby, co mu mažu do papání, tak mě připadá, že se točí nějak lehčeji, radostněji a víc a líp...!

bruttopyr
bruttopyr napsal 18.11.22 v 18:32 10b.

Už máš na tachometru těch 100.000km nebo ještě pár chybí?

Max_FX
Max_FX napsal 17.09.17 v 21:31 9b.

Chtělo by to nějakou aktuální foto s aktuální výbavou jak popisuješ...

keith.
keith. napsal 11.12.14 v 15:47 10b.

Pokukuju po jejím vetším bráchovi. Popisuješ motorku , po které toužím. Jsou sny, které se plní a toto bude jeden z nich. Dík za postřehy. Přeji krátkou zimu a super sezonu s kolama na zemi.

Více komentářů



TOPlist