PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dawes
Vloženo 10.10.2012
Aktualizováno 15.5.2017
Zobrazeno 4543x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dostala se ke mě úplnou náhodou, a stala se tím rozhodným bodem, který mě donutil udělat si po více než deseti letech na silnicích papíry i na motorku. Nyní ve značně předrenovačním stavu, ale snad se na jaře probudí jako krásná mladá princezna.

Více fotografii

První dojmy - Zatím žádné sdělitelné dojmy nejsou. Motorka je v renovaci, a tak bych mohl akorát vypsat sáhodlouhý seznam ptákovin, kterými nás, potomky, obdařili soudruzi konstruktéři na konci šedesátých let. ___ Po 150 km můžu říct, že jezdí příjemně, trochu nerada táhne do kopců, kterých mám okolo víc než dost, nad 80 km/h na čtyřku docela vibruje do řídítek, ale na lokální pojezdy a kochačumův efekt je super.

Motorku bych doporučil pro - Uctívači starších mašin, kteří chtějí klasiku české výroby, ale nemají předpoklady pro drahé motorky typu Jawa 500 OHC, nebo Pérák. Začínající motorkáři, kteří nechtějí jen kroutit plynem u automatického sekačkoskůtru, ale chtějí mít motorku s duší, na které se taky naučí něco z údržby.

Doplňky na motorce - Komplet jiná řídítka. Protože jsem nesehnal originál bezzáchytová od ČZ, jsou tyto "uni". Proporcemi prakticky totožné, o 7 širší a asi o 3cm vyšší. Pohodlnější gripy, reálně používatelné přepínače na blinkry a světla a páčky se zrcátky. Není to historicky původní, ale myslím, že vzhledu to neubralo a funkčnost a bezpečnost je lepší.
Blinkry z Fichtlkrámku, tuším model Bullet. Originály z novějších sérií vypadají otřesně, tyhle sice nejsou původní, ale tak nějak mi sednou líp než ty mastodonty ze 70.let.
Vape SZ 13/1. Chystám vlastní výrobu brašničk na výbavu, bo místo pod sedadlem zabralo vape a lékárna.

Recenze

Zatím jen děs a hrůza ze všech nutných renovačních úkonů, které se geometrickou řadou zjevují pokaždé, když sundám nebo zkontroluji nějaký díl.

___

Edit 28.2.2013:

Pomalu se mi vrací jednotlivé díly z renovací, které by v mých domácích podmínkách trvaly nesmyslně dlouho, či nebyly reálné vůbec. A protože bylo docela hezky, nedalo mi to, abych neudělal nějaké PREview fotky. Snad se mi je podaří nahrát.
Zatím chybí motor (už by měl být hotový - totální GO u mistrů v Oseku), nové přední kolo, komplet elektrika, parabola, VAPE a lakovaná nádrž s blatníky. Všechno je zadané a už jen čekám, kdy tyto poslední kousky přijdou.

EDIT: duben 2013:
A je to. Poslední skládanky, mazání a štelování, STK a hurá do světa zběsilých 9ti koní :)

ČEZETKA DOSTALA SVÉ JMÉNO, NECHŤ SE JEJÍ JMÉNO VYSLOVUJE JAKO TA, KTERÁ VSTALA Z MRTVÝCH

EDIT říjen 2013, po cca 1.000 km
Na silnicích jede na svůj věk a konstrukci dobře, trošku nejistá je v zatáčkách, kde přeci jen není úplně 100% při větším klopení a musím víc počítat a předvídat kvůli slabším brzdám. Na druhou stranu, činí to z jízdy aktivní zážitek, ne jen bezduché kroucení plynem. Mítrný terén - a tím nemyslím typickou českou okresku - zvládá taky dobře, sem tam nějaká lesní cesta nebo polňačka je pro TU jen zpestřením dne. A pro mě taky.
Na větší cestování bych po zkušenosti s výletem do Benátek nad Jizerou (viz deník) vzal radši silnější stroj s nižší úrovní vibrací a lepším posezem, ale na vyjížďky do 100km je bez vady na kráse.
Několikrát jsem měnil žárovky v blinkrech a zadní svítilně, které byly vždycky dokonale vytřesené. LEDky v koncovce vydržely asi 200 km, pak se rozpadly na prvočinitele, vláknovky vydrží podobně. Ale co, těch pár kaček za tu radost stojí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
O.N.E.
O.N.E. napsal 03.02.18 v 21:35 10b.

Super práce

Syste
Syste napsal 03.01.18 v 22:55 10b.

olin.uo
olin.uo napsal 13.08.16 v 20:21 10b.

Mooc povedena renovace

Více komentářů



TOPlist