Yamaha X-max 125 (2008)

Vlastník amaize
Vloženo 7.10.2012
Aktualizováno 17.5.2014

Yamaha X-MAX 125i 4T je takový "mini maxi" skůtr , velikostí připomíná maxíka a osazena je motorem 125 ccm bude se určitě hodit jak do města tak i nějakou tu vyjížďku
Yamaha prodána 11.4.2014

Motorka koupena od J&J Vyškov - telefonická domluva , okoukání na místě a pak zkušební jízdy a "RTG" prohlídka , posléze nákup bez problémů

Honda S-Wing 125: hóóódně ojetá - hóóódně velká investice do oprav
Peugeot E-Satelis: než jsem jej pořádně prohlédl,vetřel se mi do přízně právě tento X-Max

První dojmy - vzhled celého skůtru první pohodlný posed zachovalost a čistota provedená zkušební jízda neměla chybu

Motorku bych doporučil pro - doporučil bych tuto Yamahu všem co nechtějí mít komára , ale aspoň trochu robustnější skůtr s pohodlným posezením , klidnou jízdou a dostatečným kufrem

Doplňky na motorce - led parkovačky , reflexní červené proužky na ráfcích , bag mezi sedadlo a nohy , opěrka spolujezdce

Jel jsem si koupit do J&J Hondu S-WING 125 , no a jak už to bývá koupil jsem úplně něco jiného.
Po Hondě jsem se díval asi tak 3 měsíce a o dotyčném X-MAXu 125i jsem nevěděl vůbec nic , ano vůbec nic.Proč ?
Tak to proto , že prodejci ji tam měli a mne po prohlídce Hondy , pak Peugeota Satelis a Aprilie Atlantis padla do oka , za prvé to byl její celkový stav (jako nová), pak vzhledem (zaoblenost,žáden dravec pro mladíka) , počtem najetých km , dále byly u ní všechny dokumenty vč.servisní knihy a všech STK.
Tak jsem si ji nechal vyvést , nastartovat , už chod motoru mne ujišťoval , že ji beru , pak projížďka a složení zálohy bez rozmýšlení.
Po příjezdu domů jsem musel sednout k internetu a zjistit co to vlastně kupuju
Yamaha X-MAX 125i stříkačka vodou chlazená
jednoválec 4-ventilový
výkon 10,36 kW
maximálka 110 km/hod
kola 15" / 14" př/zad
nádrž 12,5 lt spotř. 2,5 až 3 lt/100 km a podobné další informace , které jsem louskal i ze zahraničního tisku a engl.manuálu
Dva dny na to jsem ji z kolegou odvezl F.transitem na sever moravy.
Byla dovezena z německa, tak už jen stačilo přihlásit,to znáte *pojistka na VIN* *STK DEKRA* *Registr na MÚ* - vydání velkého,malého TP,registrační značky,přepsat VIN na pojistce na RZ - tak to mi zhruba trvalo týden a celkově jsem strávil z vyřizováním asi 8 hodin , za ten týden.
No už jsem ji celou prohlédl , naleštil zkontroloval všechny oleje a kapaliny ,aby se mohlo vyjet "on roads"

Další postřehy , hodnocení a popis budu uvádět v denníku

X-MAX prodán 11.dubna 2014 a to až do Bratislavy
Ještě bych zde chtěl, pro těch pá lidiček co tu semo tamo zavítají,tak trochu zhodnotit dobu a kilometry strávené v jejím sedle
…kdy jsem ji zakoupil a co vše jsem na ní a pro ní dělal,se dočtete,nebo jste se dočetli v denníku a viděli fotky na rajčeti.

Není tam ovšem to, že jsme spolu najezdili za těch 20 měsíců 9250 km a to jak do práce tak na výletech po zemích Moravských a převážně na Slovensku.Ano Slovenskem jsem řádově najel něco kolem 5500 km.Za tu dobu jsem pouze jednou píchl zadní gumu, a jednou mi odešlo guffero převodovky náhonu zadního kola. Nepotkal mne ani jeden problém z motorem, ani z brzdama a nebo něco jiného.V sedadle Yamahy jsem projel spoustu krásných cest a míst a to taky za účasti té správné party lidí,kteří jezdili s náma.
Na X-Maxe nedám dopustit, byl to stroj na který se dalo spolehnout a nenechal mne nikdy ve štychu.
Skůtr mi vyhovoval jak posedem, ochranou,tak úložným prostorem,ovládáním a vůbec jízdním projevem a spolehlivostí.Jezdil jsem svižně , ale klidně, už nepatřím mezi „střelce“,ale když jsme potřebovali udělat jen přejezd,tak šlapala spolehlivě skoro na plný výkon a ani neremcala, a to mluvím o řádově 100 až 200 km přesunech.Spotřeba se mi pohybovala v rozmezí 2,6 až 3,3lt/100km avšak „účtenkový“ průměr za celou dobu jsem měl 2,87 lt/100km.

No a jelikož nadešel čas provést malou změnu ,tak jsem si přivezl z němec Piaggio MP3 400ie LT,to už je ale jiná kapitola...
tak se X-Max přesunul na Slovensko, řekněme do Pezinku k Jurajovi , ktorému želám veľa slnečných a pohodových kilometrov na tomto skútri,
a Vám děkuji za trpělivost při čtení

ciccoII
ciccoII napsal 27.04.16 v 14:35 10b.

Rorejda
Rorejda napsal 19.09.13 v 19:14 10b.

Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych nevěřil, že 125 umí tak krásně jet.
Pěkná Yamaha. Ať Ti jezdí a těším se na Tvou novou MP3

amaize
amaize napsal 04.08.13 v 21:57

díky Petře

petr311
petr311 napsal 02.08.13 v 22:39 10b.

Pěkná mašinka, skvěle vedený blog, jednoznačně za plný počet. Hodně šťastných km