PROFIL MOTORKY

Suzuki TL 1000R (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kozel_84
Vloženo 22.9.2012
Aktualizováno 24.10.2016
Zobrazeno 5921x
HODNOCENÍ PROFILU OD 54 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


TeLe pocházi z dob, kdy se ještě na mašinách a materiálu nešetřilo. Poctivý kus hliníku tady a magnesia tam, všude kam se podívám.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki TL 1000S: Posez mi připadá skoro stejný jako na TLR a naskytlo se mi pěkné TLR a TLR má lepší komponenty, tak proto :-) A hlavně se mi líbí víc.
Yamaha FZ1 N: ...
Aprilia RSV 1000 R: Jen rok 2006 - 2008, špatná pověst s čekáním na díly, s nespolehlivou elektrikou... Ale je opravdu hezká!
Suzuki SV 1000: TeLe mě oslovilo víc. SV je uhlazenější. Chtěl jsem ten nejbrutálnější V2 v dané cenové kategorii.
Ducati 1199 Panigale: velkej SEN !!! :-D Ten TFT displej je bomba :-)
Aprilia Tuono 1000R: viz. RSV1000R
Buell XB12S Lightning: Strach z neznalosti techniky Buella, nevím jak je na tom se spolehlivostí. Firma zanikla, takže dostupnost dílů asi taky nebude nic moc... Jinak mašina nádherná ! Takovej prcek s motorem H-D 1200ccm, bublák 2 ventily na válec. Jednou bych ho rád zkusil.
Benelli TNT 1130 Café Racer: Velmi špatná pověst, sere se, nedostatek dílů. Ale vzhled a poježděníčko to musí být super.
Ducati Monster S4: Ducatí spolehlivost..., výkon.
KTM 990 SuperDuke: ...
Triumph Speed Triple: Rok kolem 2001 - moc se mi nelíbí. Rok od 06 už je super...
Cagiva Raptor 1000: Byl to horký adept, ale na poslední chvíli se objevila TLR a žádný Raptor, který by se mi líbil, nebyl zrovna k mání.

První dojmy - V jednu slabou chvilku jsem si dokonce říkal, že s mašinama už skončím...Alespoň dočasně. To bych ale nesměl narazit na V2 od Suzuki...:-) Hned mě to vtáhlo zpátky a byl jsem na koni.. Ten motor má něco do sebe! Jako první mě zaujal zvuk, který žádná kamera nedokáže věrně zachytit. Naživo je to jak v kovárně, kladivo buší do kovadliny! Hned potom super pocit z jízdy na velkým hluboce dunivým V2 motoru, který se projevuje jako velké bušící srdce motorky.

Motorku bych doporučil pro - Moto vhodné pro trochu zkušenější jezdce, není to klasický řadový čtyřvál, TeLe nemá rádo, když třeba ve 2 tis. otáčkách dáte plnej plyn, to pak motor neví jestli se má točit dopředu nebo dozadu :-) Nad 3 tis. je vše v pořádku, tam nastává zlom a motor jede jak ďas. S touto osobitou motorkou je v podstatě potřeba jezdit tak, jak chce ona a né, jak chce řidič :-) A moc mě to baví! Čtyřválce mají většinou příjemně plynule rostoucí výkon s otáčkami, bez nějakého nečekaného překvapení. Já mám radši méně předvídatelné motory, je to větší zábava. Neříkám, že čtyřvály nemají něco do sebe, to sakra mají, čtyřvály se krásně vytáčejí a když mají ve vysokých otáčkách ještě výkonový kopanec, tak o to lepší. V2 mě baví, ve středních a vyšších otáčkách se mu líbí nejvíc, síla tam je velmi dostačující. :-) Krouťák a krátký chod záběru spojky mě při rychlém rozjezdu často posílá nechtěně na zadní.

Doplňky na motorce - Titanové otevřené laufy Scorpion, K&N vzducháč, upravený airbox - bez klapek, PowerCommander III USB, Ukazatel zařazené rychlosti GiPro + atre (odstranění omezovače výkonu v zapalování na první 3 kvalty - jede se pořád na mapu z 6. kvaltu - Suzuki má pro každý kvalt odlišnou mapu zapalování), pancířky vepředu, kotouče Braking, miniblinkry, padáky, výplň podsedlovky ermax, karbonové nastavitelné páčky, gelové gripy Harris, zadní blatníček, lepší plexi

Recenze

SUZUKI TL1000R - legenda, se kterou zkušení brusiči straší začínající motorkáře. Ve skutečnosti se na ní jezdí celkem bez problému, ale začátečníkovi bych jí do ruky nedal, to je pravda. Průběh výkonu je trošku záludný a radikálnější, ikdyž s PowerCommanderem se výkonová křivka stala o dost uhlazenější, skoro bez kopance... Osedlal jsem jí na zkušební jízdě a při pomalém výjezdu ze zatáčky na dvojku ve 3tis.ot. přidávám prudce plyn...Najednou, co se neděje..Po ostrém nárazu záběru je zadek vedle mě..Říkám si, že asi nebude něco v pořádku s mojí pravou rukou na plynu. Napadlo mě v tu chvíli, aaa sakra, to je ono, tak tohle MUSIM MÍT !! Je teda pravda, že jsem měl studený slick, ale 80 Nm ve 3 tisících hovoří jasně S touhle motorkou, jako bych se znova učil jezdit, je to zážitek, nová energie do motorkaření. ZVUK - to je kapitola sama pro sebe...Bombardér Tu-95, jaderný reaktor místo motoru, nevim k čemu toho bubláka přirovnat. Ten ostrej dunivej zvuk se mi moc líbí, mám z toho dobrej pocit. Původně jsem chtěl TL-S, ale to nevyšlo a naskytlo se mi tohle eRko, teď vůbec nelituju, že mám eRko, naopak udělal jsem dobře, je kvalitnější. Velká spokojenost !!!
Výkon bez úprav: 99kW při 9500ot. a 106Nm při 7500ot. - V-Twin 996ccm 90°
4 ventily na válec
vrtání x zdvih: 98 x 66 mm
komprese 11,7:1

Myslím, že by se na ní dalo i trochu cestovat, na posez se dá zvyknout a oproti naháči na ní nefouká, což je velká výhoda - nehučí v helmě a krk je taky v pohodě. V úložném prostoru je místa dost, běžně jsem vozil peněženku, doklady, nářadí, lahev s pitím a hasící přístroj...

Uvidíme, až pojedu někam na delší trasu na výlet..

Na svůj rok má celkem slušnou konfiguraci ve standardu:
- USD Vidlice
- El. vstřikování
- Kované písty
- Diagnostika
- Hydraulicky ovládaná vícelamelová antihoppingová mokrá spojka (spíš nějaký ten předchůdce dnešního antihopu)
- Tlumič řízení
- Šestipístky brzdiče
- Žádný katalyzátor a podobné ekonesmysly, co ubírají výkon









Servisní údaje:

výměna oleje: 6 000km - objem 3.3L
výměna svíček: 12 000km
Seřízení ventilových vůlí: 24 000km
volnoběh: 1200 ot./min
Brzdovka: DOT4
Průvěs řetězu: 25-35mm
chladící náplň: 2,3L
tlak pneu: sám - předek 2.5, zadek 2.5; ve dvou - předek 2.5, zadek 2.9
suchá hmotnost :197kg
mokrá hnotnost: 228kg
objem nádrže: 17l


Prodáno do Pardubic, ať dobře slouží novému majiteli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DoktorARO
DoktorARO napsal 09.10.13 000 11:35

joo to je good bike...muscle bike

nahllowSKY
nahllowSKY napsal 05.10.13 000 18:35

Suzuki neni muj brand,ale totok je absolutni masakr.Poprve co ji vidim v cervene barve.Moc pekny bike.

BobRF
BobRF napsal 05.10.13 000 14:46

TLR je super mašina v červeném laku excluzivní byl jsem majitelem ale hodně krátce TLR se posralo a byl jsem rád že šlo vrátit skončil jsem u APRILEK a nemám s nima žádný problém ani s dílama a elektrikou

Více komentářů



TOPlist