renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VF 500 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník max-3
Vloženo 1.9.2012
Aktualizováno 4.9.2015
Zobrazeno 1 448x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

VF500 tak kolem dokola

Vloženo: 04.09.2015, Uskutečněno: 04.09.2015, Stav tachometru: 66060 km, Zhlédnuto: 25x


ROK 2004
Prosinec roku 2004 jsem koupil svou první čtyřtaktní motorku. Trochu narychlo, trochu zbrkle, s velkýma očima a samozřejmě né s mozkem..

ROK 2005
Tak v tomhle roce jsem s motorkou pojezdil tak kolem 3tkm. Řešil jsem problém s vodní pumpou, kdy mi vytekla voda před garáží. Takže rozborka, koupit gufero (kupuji vždy po 2 ks, když je tam jen jeden – vyplatí se…  ) Gufero jsem vyměnil, ale bohužel zase zbrkle a bez mozku, otočil jsem ho blbě. Takže první pokus nevyšel, gufero se zničilo, ale klid, mám další. Bohužel, gufero není originální řešení, původně je tam, labyrint, takže voda uchcává vesele dál, ale v té době nevím co s tím... ( dolívám vodu a nic mi nebrání v dalších kilometrech  ). Od zadku motorky se ozývá kovové bouchnutí a cuknutí s tím. Nějak mi nedochází co to je, ale sere mě to fest. Zkoumám, zkoumám a mám to. Sjetá řetězovka, ale brutálně, takhle ožužlanou jsem ji nikdy neviděl, proto trvalo, než mi to došlo. Taky nevím na co sem čuměl dřív, že sem tohle neviděl. Výměna vyšla na 3500,- a zvládnul jsem sám. Ještě se při jedné cestě sekl termostat v pozici off (kokot). Cesta do garáže 20 km a 6x pauza na vychladnutí motoru. Objednávám nový a následně montuju. Pak došlo k průseru a motorka přestala jezdit na všechny válce, takže co s tím? Jsem mladý kokot co žije motorkama, takže kupuju jinou (YZF 750 R) a VF-ko míří na nějakou dobu pod plachtu. Na hodně dlouhou dobu.
Je to se mnou, jako s každým pilotem. Ztrácím rychlost, čumím po krajině, jezdím víc dálky a na to je YZFo prostě jako napy.u. Tak pápá yamaho, užili sme si, ale stačilo, fotrovatím, takže koncem roku 2013 opouští nadobro mou garáž.
ROK 2013
Dotáhnul jsem z depozitu značku a znovu pojistil. Tak co dál, motorka přece nejezdila… Začnem novou baterkou, ať to hraje a bliká. Karbce ven, a závada chodu nechodu motoru objevena, protrhnutá membrána. Ha, nenasere, mám čtyři karbce navíc, z motoru co mám taky navíc… Tři membrány jsou použitelné, tak výměna, zkouška a ono to žije. Fajn, tak pokračuju seřízením podtlaků. Pak výměna provozních náplní. Kristova noho, kdo do třemnů nakydal ten hnůj? Brzdovka v nich je jako pasta. Sundávám brzdové hadice a nechávám podle nich vyrobit nové. Ještě vytáhnu nádržku na vodu a doma vydrhnu, je v tom pěkný bordel za ty roky. Olej, filtr, svíčky, vzduchový filtr a jdem dál. Ještě si, ale vyrobit klíč na svíčky, který by tam vlezl a fungoval. Objednávám ložisko krku řízení, těsnění do tlumičů i s olejem, sadu pro repasi brzdových třmenů, (bo to všechno časem vyteklo), brzdové destičky (staré byly nacucané tou vychcanou brzdovkou), samo, že nová brzdovka, lanko sytiče (nedalo laborování s karbcema), nové zrcátka, nové stupačky, nové gripy a pár dalších prkotin. Další životní technická zkušenost je a to si asi vytetuju na záda k ostatním: NEPOUŽÍVAT UHLÍKOVÉ DRÁTY NA SVÍČKY. Nevím, nebo neumím je napojit a proto zase řeším chod nechod, některých válců. Takže kupuju obyč červený kabel na svíčky a ještě přiobjednám novou fajku, za tu co sem dolámal, když jsem se na ni snažil napojit ten debilní uhlíkový kabel. Jsem trochu cholerik, takže dolámání proběhlo mocným pěti kilovým kladivem. To kladivo mám rád, už mě takhle zbavilo několika problémů: Sonyzjeb T100, ještě nějaký Siemens, hodinky, čelovka co místo svícení dělala diskotéku…
Další problém byl s vyrezlým brzdovým pístkem. Voda co v brzdovce zkondenzovala, šla dolů a dole na pístku postupně vyrezla díra, přes kterou teče brzdovka. Takže objednávám nový pístek nějaké druhovýroby. Ovšem pozor. Ten co dorazil, vypadá, že ho dělali studenti na škole. Drsnost tak 3,2 + přejezd nože z jedné strany na druhou, to vše na válcové části, takže k ničemu. Zasílám zpět s reklamací. Udělám výkres původního pístku a nechávám vyrobit kolegou za flašku a dvě stovky ve spřátelené firmě. Pístek je krásný, hladký a hlavně z nerezu . Dělám znovu rozborku – sborku třmenu a funguje to. Ještě jsem pořídil opravnou sadu na pumpu přední brzdy a zdá se, že to brzdám prospělo. Po dosti pracné výměně ložiska krku řízení dávám nové obutí.
První jízda ovšem ukáže, že to ložisko jsem dotáhl moc a za jízdy jde blbě točit řídítky. Takže do garáže, rozebrat vrch povolit o NĚCO, poskládat, vyzkoušet. Jaj ta krajta, za jízdy teď už otáčet jde, ale ložisko znatelně cvaká, takže znovu rozebrat a o NĚCO – (1/2 NĚCO) utáhnout, poskládat a vyzkoušet. Teď je to perfektní. Takže hurá na technickou a jdem se vozit. Ještě by to chtělo konečně dát ty nové zrcátka, co jsou furt v krabici. Levé je ok, ale co to?, pravé nejde našroubovat! Malý průměr závitu, takže redukce. Redukce na hovno, je to sice M10, ale levý závit, proboha proč? A proč já? Kupuju šroub M10 s levým závitem a v práci nechám šikovné kluky údržbáře říznout závit zrcátka a hlavu toho šroubu a pak hezky zavařit. K nepoznání a dokonalé…
ROK2014
Tak na tento rok jsem si připravil cestu do Polska směr Gdaňsk a zpět, cca 1500-1700 km. Ukázalo se, že přední vidle je celkem v pohodě na rozdíl od zadního tlumiče. V podstatě teď funguje jen jako péro, nic víc nedělá, teda krom té srandy za jízdy. Takže by to s tím chtělo něco vymyslet. Kupuju jetý centrál z SV-čka, dodělávám úchyt a montuju na motorku. A?. A kurva. Je nějaký měkký a ve dvou to absolutně nejde i sám často cvaká na doraz. Přoč já?! Koukám na nějakou diskusi a prý je to u SV-čka běžný problém a spousta lidí na to nadává. A proč takové věci nečtu dřív než to tam nabastlim..? Připisuju další životní zkušenost na záda.
Mezitím (ještě pře Polskem) se objevil starý problém s uchcáváním vodní pumpy. Mám dvě náhradní a postupně je všechny vyzkouším. Samo, že nejlepší je ta poslední s origo labyrintem. Takže jí dám nové ložiska, „trochu“ ji odrezím a jde zpátky do motorky. A už o ní nechci slyšet.!
Na konci sezóny, mi motorku před domem shodí z centrálu v noci nějaký dobrák. Zlomená stupačka, páčka přední brzdy a zrcátko… Vyměněno, ale vypadá to blbě, tím jak lehla, tak je dodřená, popraskaná maska a vůbec by už potřebovala nový kabát. Tak jdem na to.
Odstrojit a nechat v práci (kde jinde) opravit plasty. Pak v garáži oškrabat, nastříkat, nastříkat, nastříkat, nastříkat a nastříkat. Barva vypadá, že se povedla, takže to zas dáme dokupy. Ještě sháním nový plexi štítek, sice to trochu trvá, ale sehnal jsem. Na konci sezony vypadá celkem k světu a konečně se mi líbí jako komplet. Se musím aspoň trochu pochválit… Jo to jsem neměl dělat. Taky, jsem neměl poslouchat toho lakýrníka, že tyhle barvy už nepotřebují vrchní lak. Bo se na tom prý vytvoří sám a s benzínem si to taky poradí. Leda hovno. Pod víčkem na nádrži už barva není. Takže mám při tankování běžně adrenalin, aby to nekáplo na nádrž, bo by byla zase mapa světa.
ROK2015
Tak stěhuju se doprdele, a 400km od garáže, dál už to fakt moc nešlo. Takže nevím, jak to bude s motorkou. Každou návštěvu garáže, řeším nějaký problém, už 3x jsem si chtěl motorku odvést a pokaždé to nevyšlo. Prvně karbce, no prostě se jedno šoupátko přidřelo. Takže, vzít jiný karbec, rozebrat, vyčistit, namontovat a podtlaky zase za měsíc. Při další návštěvě, jsem zjistil ulomenou fajku. Nebylo to tu už? Objednat novou a za pár týdnů vyměním. Další návštěva a měním fajku, ale tím jak furt sundávám nádrž, jsem ulomil kabel na svíčce. Takže objednávám kabely, a poučen (konečně) na všechny svíčky a měnit budu všechny zbylé fajky. Výměna těchto ne složitých věcí na vzdálenost 400 km mi trvala asi čtyři a půl měsíce…
Výměna blinkru za nějaké s HOMOLOGACÍ, bo technikovi se ty stávající nelíbí, že nemají homologační značku. A kdyby tam nebyly vůbec, tak by mu to nevadilo… Bože kam to všechno spěje.
Ale je to a konečně to jede, tak že by? Tak jo, v půli srpna odjíždím v neděli ráno napříč republikou do nového bydliště, s tím, že koncem září se vrátím do garáže. No nedá mi to. 

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist