renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jawan_Švestka
Vloženo 25.8.2012
Aktualizováno 13.1.2018
Zobrazeno 1 016x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Dálková jízda přes ČR

Vloženo: 02.08.2021, Uskutečněno: 13.07.2021, Zhlédnuto: 45x


Je mi ctí přispět k dalšímu důkazu o houževnatosti a spolehlivosti motocyklu Pionýr! Ale teď vážně, v půlce července se mi podařilo si splnit sen a po dlouhé době podniknout dálkovou jízdu na fichtlu. Vyrazil jsem 13. 7 z Teplic přes České středohoří, Polabí a následně Vysočinu kousek za Jihlavu, kde jsem to po 240 km na tachometru zapíchnul na skautském táboře u přítelkyně. Počasí bylo skvostné a Pionýr mi dovolil nádherně svobodné křižování české zahrádky. Poprvé jsem tak navštívil místa jako Český Brod, Zásmuky (zde tlačení na benzinku - holt nádrž není bezedná), Bohdaneč (nádherná vesnička, kde se vše točí kolem prosperující ekofarmy), Ledeč nad Sázavou (dobrý oběd s fotogenickým výhledem na řeku a zámek), hrad Lipnice nad Sázavou, Humpolec (moc pěkné náměstí) a spoustu nejmenovaných romantických zákoutí po celé trase. Následující den jsem dorazil zbytek cesty přes Luka u Jihlavy, Velké Meziříčí, Křižanov a Tišnov do Malhostovic u Brna. Na některých místech byly silnice rozbité až tak, že se to ani na toho fichtla nehodilo, a to nejsem žádný zhýčkanec.
Technická kondice byla skvělá, závada po cestě se neobjevila žádná. Rychlost v obci 45 km/h, mimo obec 55-60 km/h, na 12z sekundár je to až až. S těmito parametry člověk stíhá krásně vnímat krajinu, ale zároveň se dá celkem hodně ujet. Jedinou váhou navíc byl spacák, litr oleje (Sheron Garden 2T smíchaný s M2T - naprosto bezproblémový olej i v tropických teplotách) a nějaké oblečení v batohu, takže spíše na lehko. Celková vzdálenost trasy činila přes 340 km.
Je pravda, že bezproblémový provoz byl velmi podpořen předchozí přípravou: rozumný člověk by se v tom tak nerejpal, ale já jsem provedl tyto úkony:
- výměna starého pneu za nové Mitasky H06
- oprava těsnících silonových kroužků v přední vidlici. kontrola krku řízení
- zkrácení řetězu
- obměna těsnění v karburátoru a směrem k válci + vyfrézkování kolínka a slícování hran
- seřízení zapalování
- odmaštění brzd
- přetěsnění výfuku
- výměna oleje v převodovce
Jsou to všechno celkem banální úkony, a za pocit dobře připraveného stroje to stojí. Zejména oprava vidlice v kombinaci s novými plášti přinesla velmi příjemné držení stroje v zatáčkách.
Takže příznivci modrého dýmu: milujte se, množte se a vyrazte si taky udělat radost, dokud je pěkné počasí!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 2016 - 2020

    Jak sloužil Pionýr v posledních čtyřech letech? Skutečnost, že jsem po tu dobu nenahrál žádný záznam, ukazuje proměnu mého vztahu k němu - Pionýr skvěle sloužil v každodenním provozu při cestách na brigády, vyjížďky a st

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 16.10.2020
    Uskutečněno: 16.10.2020
    Komentářů: 1x
  • Tajný Závod Lhotka 2015

    Přes léto 2015 jsem s Pionýrem necestoval tolik jako vloni, jednak už to asi nemám zapotřebí, ale především nebyl fichtl motoricky v kondici - dvakrát půlený motor - jednou kvůli slícování kanálků + překroužkování, podru

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 12.09.2015
    Uskutečněno: 12.09.2015
  • Peklostroje v Německu

    Pohodový výlet s mopeďákem Krušnohořím do Pirny... Němci koukali, na blázny:D Najeto přes 100 km a nastoupáno přes 1300 m. Bez závad, jako vždy ;-)

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 27.08.2014
    Uskutečněno: 27.08.2014


TOPlist