renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Victory Cross Roads (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Leinad
Vloženo 24.8.2012
Aktualizováno 24.8.2012
Zobrazeno 5 232x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Victory Cross Roads aneb bagger z Minnesoty. Bagger je název, který dává Victory svým strojům na pomezí cruiseru a touringové motorky

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

Recenze

Chtěl bych se s vámi podělit o mé zkušenosti s tímto touringovým strojem od firmy Victory. Koupil jsem ho nový od oficiálního dealera Victory v Praze : www.victorycz.cz
Je to již můj čtvrtý motocykl, jezdím devět let a najezdil jsem cca 100 000 km. Začínal jsem opatrně na Yamaha Virago 650, dále Honda VTX 1300T a nakonec Harley Davidson V-ROD. Tohle je moje první nová motorka. Pokud jde o moje motorkářské zkušenosti, považuju se za pokročilého začátečníka. To znamená, že už vím, co všechno ještě nevím a neumím.

Na tenhle stroj jsem přesedlal z HD-V-ROD, kterého jsem miloval pro jeho dravost, ale časem se ukázalo, že na dlouhé tůry ve dvou to přece jen není. Přesto jsem s ním projel půl Evropy.

Dovolte mi na úvod něco z historie Victory. Tyto motorky vyrábí americká firma Polaris ( založena 1954) v Minnesotě, známá zejména svými vynikajícími čtyřkolkami, které měly v tamních tvrdých podmínkách sloužit jako pracovní stroje.Teprve mnohem později se z nich staly taky stroje " pro zábavu" .
Motorky začali vyrábět až začátkem devadesátých let minulého století. Nejprve vznikly touringové stroje vzhledem trochu napodobující HD, pozdějí - s příchodem Arlena Nesse - vzníikly stroje jako Victory Vegas, Hammer, 8ball, Kingpin a další, které jsou již jak designem,tak použitou technikou výlučně z dílen Victory.
V roce 2008 vznikla ve Victory nová řada touringových strojů - Victory Vision ( vzhledově čiré sci-fi) a pak-pro konzervativnější jezdce - vznikla řada Cross Country a Cross Roads, nazvaná firmou Victory " bagger".

Tento úvod byl nezbytný k tomu, abych zdůraznil, že motorky Victory jsou zcela originální, vše pochází výlučně od Victory od motoru až po poslední páčku na řidítkách. Nejde tedy o žádnou napodobeninu HD, a to ani vzhledově ani použitou technologií.

Teď tedy k "recenzi " samotné:
Základním stavebním kamenem celé touringové- baggerové řady je rám ze speciálních lehkých slitin - tedy žádné ocelové trubky. Výhodou tohoto konceptu je nižší váha, veliká tuhost - motorka se nevlní a je velmi kompaktní. Díky nižší váze vlastního rámu bylo možné minimalizovat užití plastů, vše ( až na boční plasty pod sedadlem) je z poctivého kovu.

Můj Cross Roads je standardně vybaven velkým plexištítem, plotnami místo stupaček pro řidiče, padacím rámem, velkými koženými brašnami á 35 litrů, širokou, pohodlnou opěrkou pro spolujezdce a vskutku velkoplošným nosičem na zavazadla za zadním sedlem. Standardně je každý bagger také vybaven tempomatem.
Já jsem dokoupil jen přední chromovaný lem na blatník a patní řadičku.Barva je metalíza Sunset red.

Cross Roads má délku 2652 mm, rozvor je 1670 mm, výška sedla stavitelná plynovým odpružením je 665 mm ( možno zvýšit až o 120mm dle zátěže) , světlá výška je neměnná - 150mm.

Srdcem motorky je motor a tohle srdce je tedy mimořádně velké. V twin- Freedom 106 kubických palců aneb 1740 ccm, 95 koní a 153Nm točivého momentu/ 5000 ot., dva válce, čtyřventil,el. vstřikování, vzduchem a olejem chlazený. Všechno zabaleno v nessovském designu černé a leštěného kovu - vskutku impozantní kousek. S motorkou o pohotovostní hmotnosti 350 kg umí řádně zahýbat.

Očekával jsem - při takhle velkém objemu - pořádné vibrace, ale kde nic,tu nic. V každém válci o objemu jednoho malolitrážního autíčka se musejí dít pekelné věci, ale motor je sametový, náznak vibrací odněkud z hloubi stroje se objevuje jen při velmi nízkých otáčkách ( kolem 1000/min) nebo při otáčkách vysokých - přes 4500/min.

Typicky "americká" trochu hlučná převodovka má 6 kvaltů, přičemž poslední, 6.kvalt nazývaný " overdrive" je ideální na dlouhé přesuny - není vhodný pro rychlosti pod 90km/h. Naopak na dálnicích či podobných silnicích ( ve spojení se seriově dodávaným tempomatem) je vynikající - motor při 130km/h točí 2800 ot/min a jede jako tank - kopec nekopec. Jen prudce zrychlovat se mu nechce.

Manipulace na místě s touhle posvátnou krávou není jednoduchá, hlavně při parkování musí člověk myslet na to, aby mohl vyjet. Zpátečka by se hodila- jako doplněk je tuším za 50 tisíc Kč - no, to si raději dám pozor na parkování.

Tak a teď něco o jízdních vlastnostech. V úvodu jsem psal, jaké motorky jsem měl a tenhle drobeček je zatím bez jakékoli konkurence to nejlepší, na čem jsem jezdil. Bez ohledu na velikou váhu motorky ( 350 kg provozní a !! až 620 kg max. celkové) je jízda s tímhle kolosem naprosto lehounká, Viktorka je poslušná, pokud ji beru do zatáčky pěkně pod plynem, odmění se nádherným vykroužením, neodskakuje, nevlní se, je dokonale předvídatelná.
K jízdní pohodě přispívá taky sametový motor a tiché laufy. Zvuk z výfuků je hodně hluboký,ale tichý,při jízdě slyším jen šumění větru a to se mi líbí.
Bordelu z otevřených laufů už jsem si užil dost na V-RODU, vibrací taky - a to byl V-ROD slabý odvar takového Herritage Softailu, na kterém jsem taky jezdil.

Bohužel, hned po koupi jsem zaznamenal podivné zvuky způsobené nedostatečným upevněním tlumících lamel uvnitř výfuků,což vedlo až k ucpání výfuků, motorka chcípala. V rámci záruky mi vše na počkání a s omluvou opravili. Jednalo se o výrobní závadu, která se vyskytovala sporadicky u modelů 2011 a nyní je již zcela odstraněna. Zkrátka, měl jsem smůlu, nyní je již vše v pořádku.

Brzdy - originál Victory - kotoučové vpředu i vzadu ( kotouče všude o průměru 300 mm - vpředu dva), bez ABS - to mají až modely 2012. Výkon brzd je výborný, dokonce i zadní brzda je velmi účinná, nástup brzdného účinku je měkký, postupný a brzdy se neunavují. Popravdě- díky velikému točivému momentu - má motor takovou sílu, že většinu zpomalení obstará sám.
Zajímavé je, že i když má vpředu klasické up-side-down vidlice, při brzdění se nijak nepotápí - v tomhle a mnoha dalších ohledech mi ovladatelnost a ochota držet stopu připomíná vlastnosti motorek BMW ( jezdil jsem na kamarádově BMW 1600 GTL- šestiválec) a v mnohém to bylo velmi podobné. A to je BMW úplně jiná kategorie - taková německy sterilní dokonalost.

Výkon motoru ( motorka má nyní 5000 km) se neustále zlepšuje, je velice pružný, na čtyřku se můžete rozjet a dosáhnout bez řazení 180 km/h. Řadit příliš netřeba, na čtyřku nebo pětku projedete cokoli. Když za to chci pořádně vzít, letí rychlost nahorů jako u V-Rodu. Výhoda je, že mohutně zrychluje i na 4. nebo 5.kvalt, rozhodují otáčky - jakmile jste nad 2500/min, zrychluje jako ďas.

Pohodlí - to bylo to, co mne ke koupi téhle krasavice přimělo.Vpředu je sice up-side-down vidlice se zdvihem 130 mm, ale vzadu mám plynový, stavitelný tlumič ( zdvih 120mm), nastavím si to pumpičkou - je tam vpravo pod sedlem ventilek a je to úžasný rozdíl oproti mým dřívějším motkám. Kostky, výmoly, nerovnosti - mizí někde pod zadkem, do sedla ani do řidítek se nedostanou - naprostá pohoda. Dokonce i moje ledvinka - pokud jede se mnou - si to pochvaluje.

Ideální stroj na cestování - veliké brašny a veliký nosič - poberou bez problémů věci pro dva na delší výlet. Jen ty brašny - výrobce to vymyslel dobře, ale ne do Čech. Brašny sedí na plotnách na výfucích a ke karoserii jsou ukotveny jen dvěma malými šrouby s bajonetovým uzávěrem. Z toho plyne : snadná demontáž a taky snadná krádež. Kožené kufry se nedají zamknout a krádež je dílem pár vteřin. Já jsem naneštěstí jeden kufr ztratil - proto vřele doporučuju : nedejte na výrobce a brutálně kufr přišroubujte k rampě na blatníku - je to otázka pěti minut, místa a možností je tam dost. Kufr je dost drahá sranda a bez něj se jezdit nedá. Je integrální součástí motorky a bez něj na vás např. kouká ničím nekrytý hnací řemen.

Jízda v noci: další vychytávka od Victory - panoramatický světlomet.Jak můžete vidět na přiložených fotografiích - světlo nesvítí ve formě kuželu, ale jakéhosi lichoběžníku se širokou základnou - v praxi to znamená, že potkávací světlo vám osvítí celou šířku silnice až do pankejtů a daleko dopředu, dálkové světlo má svou vlastní žárovku - tedy svítí dál, ale princip je stejný. Shrnuto - zatím nejlepší světla, co jsem měl. Zadní světla jsou LED diody do "V" - jak taky jinak u Victorky, blinkry vpředu i vzadu LED. Zkrátka - vánoční stromeček.

Ergonomie : posez je příjemný, nohy na plotnách lehce vpředu nebo pod sebou podle gusta, řidítka vypadají jako virgule na hledání studní, drží se výborně, ovládání vč. tempomatu v dosahu prstů, vše je tam, kde má být. Jeden centrální budík ukazuje rychlost v km/ mílích ( dle nastavení), množství paliva a zařazený kvalt. Kromě běžných kontrolek je tam malý palubní PC ovládaný stisknutím ukazováku - ukazuje celkové km, ujeté km, otáčky + případný kód závady.Co moc chválím : budík sedí hodně vepředu, takže nemusím civět někam na nádrž. Konečně taky někoho napadlo, že si tuhle mašinku budou pořizovat starší pánové s presbyopsií ( to je ta oční vada, kdy máme oči sice dobré, ale ruce krátké ), zkrátka je dobře vidět na dálku, v noci je modře podsvícený.

Při vytaženém stojánku lze nastartovat na neutrál, jakmile však zařadím kvalt, motor chcípne. Na budíku se objeví chybové hlášení - něco jako " dej si pozor, vole !"

Nádrž tohohle mazlíčka je na 22 litrů, z toho 5 litrů je rezerva. Tak, jak se Victrorka zajíždí, spotřeba klesá - dlouhodobě je kolem 5,1l/100 km, ale jeli jsme v červnu s partou na Moravu - dodržovali jsme limity a spotřeba byla opakovaně 4,7 l/100 km. To je na takovouhle loď opravdu málo. Jistě se na tom podílí taky" šestka" overdrive. Vím, že si motorku nekupujeme podle spotřeby, ale výhodou je tady dojezd - běžně 350 km a ještě nesvítí kontrolka.

Pokud jde o zkušenosti s prodejcem - jeho internetová adresa je uvedena na začátku recenze - musím kostatovat, že jsou to slušní a poctiví chlapi, drží slovo a vyjdou vám vstříc. To pro mne v dnešní době má velkou hodnotu. Pokud jde o servis - ten je ve Vršovicích, zde najdete dobře vybavenou dílnu, která se specializuje jen na výrobky firmy Polaris ( vč. Victory a Indian) a v ní příjemného člověka, který své práci rozumí.

Závěrem tedy - Victory Cross Roads je motorka, která si rozhodně zasluhuje pozornost. Zatím je nás Victoriánů málo a tahle motorka je spíš raritou. Není okoukaná a chcete-li spojit vyjímečnost značky s originalitou, stojí za to o tomhle kousku uvažovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krokosch
krokosch napsal 28.09.23 v 07:54 10b.

Většina nás prochází vývojem od slabších a levnějších strojů po vymazlené krasavce. Z článku je patrné nadšení, radost ze stroje a jeho jízdních vlastností. Jsi srdcař, tak mnoho tisíc štastných kilometrů a kolama dolů.

TRAVEX-BMW-GS
TRAVEX-BMW-GS napsal 08.07.22 v 13:11 10b.

Krásný stroj, krásně napsáno.Ať dělá jen radost.

fatman
fatman napsal 08.05.18 v 16:21 10b.

No nááádhera!
Hodně o ní přemýšlím... !
Tak snad někdy...
Ať dělá dál jenom samou radost

Melich76
Melich76 napsal 26.01.13 v 18:04 10b.

Hezky napsané...

Milda501
Milda501 napsal 18.12.12 v 17:43 10b.

Krásnej stroj, dobrej chlap a navíc koukám i výborny písmák. Je to paráda a doufám, že v létě se po letech zase projedeme.

Více komentářů



TOPlist