jde o hondu cb 200,z roku 1974,v současné době najeto něco málo přes 38 000km,je plně funkční,v originálním stavu,chybí mi pouze znaky cb200,na krytu na sání,jedná se o dvou vál,takzvaně hupák,oba písty chodí společně,kotoučová brzda mechanická.
První dojmy - dobře ovladatelný stroj,dobrý posed i pro delší cestování,nízká spotřeba.
Recenze
ve své době byla určena pro náctiletý,lechce ovladatelný stroj, s výkonným motorem,a nízkou spotřebou max 3l na 100km,mé zkušenosti,kdysi jsem ji koupil náhodně na burze,včetně dokladů,a originál servisním nářadím honda!,a co ted,do té doby jsem vystřídal všechny možný jawy,a čézety,ale mne vždy přitahovaly starý čtyřtakty ze 70let.a že zrovna honda,protože tam prostě byla,skoro celou jsem ji rozebral,a bylo mi jasný, že zde musím řešit vše trochu jinak,a dosti pečlivě,vše se podařilo dát dohromady,až na prasklý pístní kroužek,ten se nakonec podařilo vyřešit,ale po chvíli provozu praskl stírák,a bylo doježděno,tak jsem na ebay, koupil zase náhodně po domluvě od našich západních sousedů motor,se zárukou funkčnosti,a s udaným počtem km,asi o 500km mín než na mém,za pár éček,přeházel válce a písty,a vačku,která zde byla v super stavu,dal jsem vše dohromady a vyrazil na vltavu,a vačku zadřel,tak jsem měl dvě přidřený vačky,tak jsem se musel znovu nad vším zamyslet,do těchto moturů prostě používám od té doby zásadně minerální oleje,vačku jsem nechal opravit tvrdochromem,včetně uložení v hliníkových víčkách,doma jsem s tátou upravil, pravou stranu vačky náběch oleje a zbytečnou ztrátu,a na levý straně uplně předělali a dodělali mazací kanály,a od té doby najeto necelých 6000km,a super,a to zní vymáčknu i něco málo přes 120km,jinak 90 až 100 km s ní lítám pořád,i syn se rár se mnou sveze,jinak během oprav na motoru jsem si váhově srovnal oba písty na toleranci 0.1gram,včetně čepu a kroužků,a sleštil a lépe spasoval kanály,jak sací tak výfukový,původní válce jsou po výbrusu,a připraveny na případnou výměnu,zatím jsem neměnil, protože stávající válce a písty zatím nevykazijí opotřebení,pořád jsou v toleranci udávané výrobcem,prostě honda cb 200,pro obdivovatele starých japonských retro strojů. jinak, přestože se jedná sice o dvouvál,tak oba písty chodí společně a pálí oba ve stejný okamžik,takže jedno kladívko,jedna cívka,a přesný zapálení obou válců,moje zkušenosti jsou,těmto starým strojům,se musí člověk trochu více věnovat,a to častější kontrola kladívka a karburátorů,u této hondice jsem si tu práci dal,ledas čemu jsem se musel naučit, přesne a s trpělivostí jsem se jí snažil seřídit,a výsledek,lineární zátach,bez zjevné díry v reakci,bez vybrací !,když jsem začínal,pořád jsem se potýkal s vybracema,a motor měl tvrdej chod,a to je špatně,pochopitelně u vybrací platí že motorka nesmí mít nějakou konstrukční vadu motoru,spíš jsem očekával že vybrace u takto řešeného motoru tu budou,ale je to super,proto při opravě jsem váhově srovnával písty,včetně čepů a kroužků,ten rozdíl tam před úpravou byl,bohužel jsem si ho nepoznamenal,těch pár let co na hondě jezdím,tak se motorka jeví jako velmi spolehlivý stroj,a na svůj obsah 198cc,vyraženo na motoru,je honda živá,lechce ovladatelná,neni to sice rychlostní dravec,do 110km,neni problém,mě osobně se na ni velmi dobře jezdí,a hlavně pohodlně.
Písty sice choděj spolu, ale tohle není dvoutakt. Jednu otočku klikovky pálí vždycky jen jeden. Zkus vypojit jeden kabel a uslyšíš že tam v tom rytmu něco ubylo i když pude pořád rovnoměrně.
Super strojek a ve výtečném stavu - opatruj jí
10b.
Krásnej kousek
10b