Můj první miláček. Zažili jsme toho spolu už celkem dost a ještě toho snad dost zažijeme- nikdy mě nenechal ve štychu a já mu to také oplácím.
V roce 2014 udělána kompletní generálka motoru (výbrus, nový píst, nová kliková hřídel, přetěsnění motoru).
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/20 Pionýr: Nižší výkon, nelíbil se mi design.
První dojmy - Nastartoval, sedl a prostě hned krása. :) Stroj dělal, co měl (měl jsem čerstvý papíry, takže jsem věděl, co můžu a nemůžu). Řazení šlo krásně lehce, brzdy fungovaly. :D :)
Motorku bych doporučil pro - Simson je vhodný pro úplné začátečníky (řekněme první trochu "motorka", která má manuální převodovku), na ježdění do práce do 10km.
Doplňky na motorce - Přimontována zadní "brašna" na nářadí a lékárničku, nebylo zasaženo do rámu.
Výměna kontrolek na Jawa panelu za LEdkové, přídavná kontrolka zapnuté baterie.
2020- odstraněna černá barva z brzdových štítů a zároveň naleštěny.
Recenze
Spolehlivý stroj- karbec jednou sešteluju a drží jak má.
Elektrika naštěstí nezlobí- pouze mi nefungoval klakson, ale tomu jsem domluvil a už valí. :D
Průměrná spotřeba 2,5/ 100 km je krásná. :)
Jízda je občas celkem vtipná- když předjíždíte hlemýždě ve Fabii (samo že HTP motorizace) a týpek na vás kouká, co chcete. No když mu to netáhne, já za to nemůžu. :D
Na rovné silnici jede pěkně, troufnu si tvrdit že i ve dvou, ovšem jak přijde stoupání do kopce, tak o sobě dá tenhle malý motor vědět, že to není pro něj stavěné.
Ještě horší je, pokud s ním vjedu na pole- jelikož to není "enduro", tak na nějakou dravou jízdu můžu zapomenout, načež na silnici zase simsona 60ccm enduro hravě předjedu.
Letos se Simson zase vyšperkovával- nyní koupeny nové součástky do zadní brzdy (defakto vše kromě paken), dále byla prasklá guma rozety, Vyčistěny chromy na výfuku, ráfcích. Nalepeny červené odrazové pásky na ráfky.
A jelikož byly problémy s bowdeny tachometru (životnost tak 10 km), namontován tachometr na kolo- alespoň pro záznam o najetých kilometrech.
Letos před sezónou koupena nová klikovka.
Předchozí majitel bohužel nechtěl utrácet za opravu, tak klínek u dynama prostě zavařil a posléze se ulomil.
Zrovna jsem koupil i nové koleno výfuku, které to už taky má za sebou, aspoň to teď vypadá nověji. :)
krásný mnoho štastných km