renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha Majesty 125 (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kubajs25
Vloženo 14.6.2012
Aktualizováno 30.6.2012
Zobrazeno 9 949x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha Majesty 125 alias "modrej drak"

Recenze

Začátkem sezony 2011 jsem si koupil yamahu majesty 125. I když to byl starší stroj, měl najeto necelých 5 tisíc km. Původní majitelka ji prodávala, protože se s ní položila a už se bála na ní jezdit a tak jí to stálo v garáži. Mělo to lehce poškrábané plasty a prasklý blinkr. Řekl jsem si, že by to mohla být dobrá koupě. Plasty nejsou důležité a blinkr vyměním.

Hned při prvním tankování, nedaleko domu původní majitelky, se vyskytla první drobná ale nepříjemná závada. Zůstal mi klíč ve víčku nádrže. Nemohl jsem tedy zaplatit za benzín, protože peníze byly pod sedačkou, a následně ani odjet. Skoro po dvouhodinovém snažení a s pomocí zaměstnanců benzínky se mi povedlo klíč vysvobodit, zaplatit a odjet. Zámek ve víčku jsem poté nechával opravit a naštěstí se to už neopakovalo.

Od té doby jsem do konce sezony jezdil bez sebemenších závad. Pouze jsem tankoval do nádrže. Téměř denně jsem na něm jezdil do práce. Tam a zpátky to dělá něco málo přes 30 km. Občas jsem si na něm udělal výlet. Jezdil jsem sám i ve dvou. Skútr neměl žádný problém. Je chlazený vodou a tak táhnul ze všech sil i po 100 km. Jezdil jsem často do kopců. Pro ilustraci přidávám mapu s výškovým profilem jednoho večerního výletu po okolí. Spotřeba se pohybovala kolem 3 l/ 100km.


Na podzim jsem se skútrem musel na technickou prohlídku. I s prasklým blinkrem to technickou udělalo bez problémů.

Přes zimu jsem měl skútr v garáži. Vyndal jsem pouze baterii a nic víc. Před prvním nastartováním po zimě jsem oživil baterii a jezdil jsem. Rozhodl jsem se, že do něj investuji nějaké peníze. Nejdříve jsem vyměnil prasklý blinkr. Během toho jsem zjistil, že tam nebylo originální uchycení předních světel. I žárovky tam byly nějaké divné, jak z traktoru. Rozhodl jsem se, že to dám do pořádku. Našel jsem na internetu celou tuto část originální a tak jsem jí objednal a následně namontoval. Na svítivosti to ale nepřidalo.

Začal jsem jezdit opět pravidelně do práce. Jeden den jsem s nim docela popojížděl po městě. Snad desetkrát jsem startoval na ujetých 2 km. Samosebou se mi vybila baterie a nenapadlo mě nic lepšího, než to nastartovat přes kabely. Nastartoval jsem a odjel domů, kde jsem pak baterii dal na nabíječku. Za nedlouho se mi opět stalo, že mi skútr nešel nastartovat. Začal jsem objevovat příčinu. Zjistil jsem, že se mi baterie nedobíjí. Tím startováním přes kabely jsem si odpálil regulátor napětí. Začal jsem tedy shánět nový. Byl to docela problém, protože ne každá majesty má stejný. Takže první jsem musel vracet a čekat než dodavatel sežene přesně ten, který potřebuji. Za tři týdny konečně přišel. Namontoval jsem ho a začal jezdit. Do práce jezdím převážně po okreskách a tak motor moc nevytáčím. Během 14 dnů jsem najezdil přibližně 300 km na silnicích první třídy, kde jsem dřel motor téměř na maximum. Ručička tachometru se nejčastěji pohybovala mezi 90 a 110 km/h. Celkem jsem najezdil přibližně 1000 km a uvědomil si, že by bylo asi dobré vyměnit olej. Koupil jsem typizovaný olej SAE 10W/30. Vešlo se ho tam něco přes litr.

Jednou jsem na něm jezdil po Plzni a byl to výborný zážitek. Skvěle akceleruje na semaforech i se spolujezdcem. Někomu se může zdát na město moc veliký, těžký a nemotorný, ale rychle si na to člověk zvykne a nepřijde mu to. Řekl bych, že jsou špatně vidět blinkry. Možná je to pouze můj pocit.

Velikost skútru je výhodou na delších cestách a nebo na jízdě ve dvou. Sezení je pohodlné jak pro řidiče tak spolujezdce. O proti klasickým motorkám mi přijme méně stabilní, ale to je problém skútrů obecně. Na silnicích první třídy se dá s ním jet až 120 km/h. Možná by byl schopen jet i rychleji, ale už ta stodvacítka je na skútr s malými koly vysoká rychlost. Stává se špatně ovladatelným a jízda na něm je nebezpečná. Do 90 km/h je výborně ovladatelný.

Zadní brzda je bubnová a není moc účinná. Osobně ji nepoužívám. Brzdím převážně přední brzdnou, která je kotoučová. I při jízdě se spolujezdcem je velmi účinná. Myslím si, že brzdové destičky jsou ještě v pořádku.

Myslím si, že je to skvělý skútr. Vzhled není nijak hyzděn všelijakými patvary. Pro šestnáctileté teenagery, kteří ho mohou řídit s řidičským oprávněním A1, je to úplně žihadlo. Od roku 2013 by mělo být možné s ním jezdit i s řidičským průkazem B. Při stále rostoucích cenách benzínu, je to skvělá náhrada za žíznivou krabici.

Nedávno jsem si dodělal neomezené řidičské oprávnění na motorky. Chci si tedy koupit něco silnějšího. Rozhodl jsem se ho tedy prodat, aby si ho také užil někdo jiný. Nový majitel bude muset po sezoně nejspíš vyměnit zadní pneumatiku, řemen k variátoru a baterii.



22. 6. 2012 Jsem musel služebně do Plzně. Bylo hezké počasí a tak jsem se rozhodl, že pojedu na skútru. Cesta tam a zpátky byla dlouhá přes 120 km. Skútr s tím neměl žádné problémy. Mimo obec jsem se řítil rychlostí 100 až 110 km/h. Dokonce jsem předjížděl i auta a hlavně kamiony. Sebou jsem měl pro jistotu a naštěstí i nabíječku. V Plzni jsem musel dobít baterii, abych se dostal domů. Absence nožního startéru je velikou nevýhodou tohoto stroje.
Pro ilustraci přidávám mapu s výškovým profilem této trati.



28. 6. 2012 Jsem se se skútrem musel rozloučit. Budu si kupovat Yamahu XJ 600 Diversion. Byl by teda nevyužívaný a dokonce bych ho neměl kde parkovat, takže jsem ho vyexpedoval do Brna, kde bude dál věrně sloužit, jak pevně věřím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jackes523
Jackes523 napsal 04.03.13 v 20:55 10b.

Suprové povídání měl jsem ten samej problém s regulátorem ( taky jsem startoval přes kabely) Zajímavé čtení

Více komentářů



TOPlist