Silné stránky
Ergonomie umožňující maximálně pohodlný posez a natažení nohou, výborná ochrana před rozmary počasí, chladem ( prodloužení sezóny ), deštěm a drobnou poletující havětí,elektricky stavitelné plexi a sklápěcí zrcátka, vyhřívané sedlo a gripy, jízdní stabilita a pocit bezpečí, díky konstrukci s nízkým těžištěm výborná manévrovatelnost ( stranové překlápění ) při vyšších rychlostech, výška sedla nad zemí jen 750mm, tichý a kultivovaný chod motoru bez vibrací, dobře odladěný elektronicky řízený variátor, který nabízí buď automatické řazení s plynulým zátahem 0 - max. v režimech normal a sport a také velmi účinné brzdění motorem nebo manuální řazení šesti rychlostních stupňů kolébkovým přepínačem, dostatečná výkonová rezerva pro předjíždění, nízká cestovní spotřeba 4,2 - 4,5 l/100km, bohaté úložné prostory - v základu bez topcasse = 60 l, s topcasse 115 l, s bočními kufry 200 l, nadstandardní výbava , univerzálnost stroje který je použitelný pro každodenní dojíždění za prací, nákupy i cestování po Evropě, bohaté zkušenosti spousty uživatelů s údržbou, doplňky a řešením případných zádrhelů.
Slabé stránky
- díky převodu výkonu od variátoru na zadní kolo systémem ozubených kol je dost obtížná manipulace a posouvání na místě bez spuštěného motoru a i při spuštěném si občas říkám, že by se hodila zpátečka.
- nízký podvozek - rád si v zatáčce s nerovnostmi škrtne stojanem, ( dá se pořešit vložkami do tlumičů, které stroj zvednou o 2 - 3cm, ale týká se spíš těch, co jezdí hodně sportovně a často ve dvou, já mám předpětí pružiny nastaveno na střed, a v jednom nemám problém )
- tvrdší pérování, ale není to enduro a výtka je spíš směrována na kvalitu silnic nižších tříd u nás a nenechavost různých tunelářů a odkláněčů veřejných financí tam " nahoře "
- no a poslední připomínka není ani tak slabou stránkou stroje ale spíš známých praktik některých prodejců starších ojetých B650 dovezených z Itálie bez servisní historie, které mají díky tamnější příjemně dlouhé sezóně natočeno podstatně víc, než se jim potom v bazaru objeví na displeji a pokud se u těchto strojů po koupi neprovede kontrola řemenu variátoru, což je ovšem doma dost náročné a v servisu i dost nákladné, protože motor musí ven, hrozí podle způsobu používání více či méně i jeho přetržení a tím znepojízdnění stroje a to může být nejen za hranicemi hodně nepříjemné.
Kontrola a případná výměna řemenu v uživatelském manuálu není v plánu údržby stanovena, obecně se doporučuje kolem 60 000km a na americkém fóru burgmanusa.com jsou zmíněny nájezdy bez výměny řemenu i 120 000km.
Takže z toho vyplývá doporučení při koupi ojeté B650 buď koupě mladšího stroje s českým původem a prokazatelnou historií anebo při koupi dovozů z It., které mají od určitého ročníku na tacho všechny kolem 30 000km nezávisle na věku, kontrola a případná výměna řemene variátoru ( jeho cena na www.partsdepot.cz k 2.9.2012 - byla 10 896Kč při dodání do 30-ti. prac. dnů, 12 673Kč do 6-ti dnů, pokud je už ale řemen před smrtí, většinou se mění i ložiska a plastové převody okolo )