PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 1250S Bandit (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lucasbiker
Vloženo 15.5.2012
Aktualizováno 13.3.2019
Zobrazeno 5631x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jak už tu píše skoro každej majitel, je jedno co tam máte za kvalt, motor pobere všechno, i při ostřejší jízdě si člověk vystačí s 3-6 tisícema otáček, spotřeba podle stylu jízdy 5-7l. Krouťák je největší přednost tohoto stroje.

Více fotografii

Motorka koupena od RVmoto - Bez výhrad, pohodovej přístup k zákazníkovi, neprodávají žádné vraky ale pěkný motorky za slušný prachy.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 1000: Oproti Banditovi mi přišlo že nejede, Bandit je hezčí a celkově jízdní vlastnosti Hondy mi neseděly.
Honda CBR 1100XX Blackbird: Zrovna nebyl k mání žádnej pěknej kousek za solidní peníze a navíc jsem chtěl něco zánovního

První dojmy - Motorka mi padla ihned do ruky, jakmile jsem se na ní kousek projel u prodejce, věděl jsem že bude moje. Motor musí dostat každýho, takhle si představuju opravdovej muscle-bike, i když tohle označení se pro cestovně zaměřený "Sko" moc nehodí. Motor prostě pořád táhne, nezáleží na otáčkách ani na kvaltu, stačí vzít za plyn a mašina vystřelí vpřed. Mám pocit, že ten výkon a jeho průběh je návykovej, nutí to člověka tahat za plyn a užívat si ten slastný pocit, kdy vás vpřed táhne ten monstrózní motor. Ale zase abych nepřechválil, po dvou letech už bych klidně snesl i pár dalších koní navíc, ale zatím mě Bandit pořád baví.

Motorku bych doporučil pro - Bandit je známá mašina, o které už toho bylo spousta napsáno, i já jsem popsal své zkušenosti s ní, takže je na každym, aby si zvážil jestli je Bandit motorka pro něho nebo ne, na internetu je informací dost a dost, avšak nejlepší je stejně vyzkoušet naživo.

Doplňky na motorce - Nosiče 3 kufrů od Givi
Laďák od Mivv (super, konečně slušnej zvuk-ale ani bez vložky kdovíjak neřve, a byl za výbornou cenu)
Cestovní plexi MRA Vario (parádní věc, která mašině přidá na vzhledu a na řidiče pak skoro nefouká)
Držák GPS na řidítka
12V zásuvka
LEDky vpředu v pozičních světlech (Super to vypadá)
Lepší žárovky v předním světle (Baňky jsou modré-ladí s barvou moto a barva světla je pak podobná xenonům, rozdíl je dost znát-v noci mnohem lepší, jen škoda, že světlo už nejde seštelovat víc nahoru)
Rozšíření zrcátek (Taky dobrá věc-objednáno přes E-bay)

Recenze

Bandita už jsem měl v merku docela dlouho, XJčko 600, co jsem měl předtím, mě přestalo bavit už asi po měsíci, ale na jinou nebyli prachy, takže jsem si musel počkat a když jsem konečně splatil úvěr, nějak se to sešlo a já si mohl začít vybírat novou mašinu. Byli jsme se s tátou podívat nejdřív na velice pěknou, zachovalou CBF 1000 po prvním majiteli, mašina vážně voňavka, jak nová, servisovaná, ale po svezení už jsem tak nadšený nebyl, jízda na CBF byla taková nezajímavá, motor nic zásadního nepředváděl, jediný co se mi líbilo, byly velmi dobrý brzdy, ale jinak motorka tak nějak divně sterilní, nevýrazná, i když byla za podstatně nižší cenu než bandit, rozhodl jsem se pro Suzuki.

Na Banditovi jsem odjel za sezónu asi 10000km, 2x Rakousko+Itálie, z toho 1x s přítelkyní ve dvou, a nějaký to lítání po ČR.
Je znát vyšší váha, při manipulaci na místě to chce trošku používat hlavu a svaly :) Po rozjetí je to vše ok, motor, brzdy, podvozek se chová příkladně, jak se na takovou motorku sluší a patří, brzdy nejsou nijak zákeřné a jedovaté, ale když už brzdíte i očima, stačí vzít pořádně za páčku a je to ok. ABS zasahuje jen když je to skutečně třeba a musím říct, že jsem nikdy nebyl příznivcem tohoto systému(jak u auta, tak u motorky), ale na Banditovi jsem byl rychle vyveden z omylu, když jsem poprvé vyzkoušel šlápnout pořádně na brzdu jak se ABS "vycajchnuje". Jednoduše paráda. Systém funguje tak akorát, zbytečně nezasahuje když to není potřeba a i když zasáhne, je to v pohodě a skutečně to pomáhá(Podle mého zde systém funguje mnohem lépe než v autě).

Řidič má pozici za řidítky uvolněnou, tak akorát, jen řidítka by mohli být lehce vyšší a širší(je v plánu výměna), sedlo je v pohodě tak na 200-300km, pak už nehorázně bolí prdel. Přístrojovej panel je super, krásně čitelné veškeré údaje i na přímém slunci, velká výhoda jsou kontrolky z LED diod, které jsou vidět vážně skvěle. Jen je škoda, že není k dispozici palubní PC, když už je pravý budík digitální. Ale tak zase vzhledem k ceně nové motorky se není čemu divit. Aspoň že je zde ukazatel paliva, dvě denní počítadla km, samozřejmě i celkové a hodiny. Celkově je digi panel krásně přehledný, dobře viditelný.
Převodovka má 6 rychlostí, hlavně zezačátku se mi stávalo, že jsem si nebyl jist jaký je tam kvalt, takže jsem koupil ukazatel zařazené rychlosti Gipro a je klid.
Po zapnutí klíčku se ručička otáčkoměru stylově proletí na konec a zase zpátky, digi panel vás pozdraví nápisem GSF a pak už nic nebrání krátkému stisknutí tlačítka startéru. Motor naskakuje pokaždé opravdu hned, jen co brnkne startér, motor běží. To se mi velmi líbí, protože u XJ600 tomu tak nebylo a nedejbože, když stálo déle jak měsíc, to už člověk myslel, že to nenahodí:) Holt vstřikování je vstřikování.
Po nastartování se ozve zvuk vyrovnaného utlumeného chodu čtyřválce, žádné kolísání otáček, motor si krásně přede. Řazení "zajedna" doprovází rázné cvaknutí, ale veškeré převodové stupně jdou řadit hladce, mimo obec stačí nakopat tam "zašest" a není třeba řadit, dokud nedojedete nějakého pitomce, kterému dělá vyloženě radost brzdit provoz a není zrovna možnost předjetí, ale to už je jiná kapitola...

Pokud hledáte motorku na poježdění po městě, Bandit 1250S asi nebude ten pravej kůň, je moc těžkej a kvůli tomu méně obratnej.
Pokud ale rádi cestujete, nebo jezdíte delší trasy, bude pro vás Bandit jako stvořenej a při jízdě si uvědomíte, že japonci tuhle motorku dovedli téměř k dokonalosti. Je to prostě univerzální motorka pro každej den, můžete se na ní dosytosti vyblbnout po práci v okolí bydliště(a stejně po příjezdu domů budete chtít zase naskočit a jet znovu), stejně tak, jako na ní procestovat Evropu ve dvou a plně naložení.

---
Po dvouleté zkušenosti bych rád doplnil pár informací:
I po dvou letech mě mašina vážně baví, líbí se mi její průběh výkonu jak už jsem psal, jen škoda, že motor ještě nepředvede něco "navíc" v horním pásmu otáček, prostě nemá smysl točit ho přes 7tis., protože pak už to stejně nejede. Nejvyšší dosažená rychlost dle tachometru(který solidně přeměřuje) byla dnes 255km/h z kopce, když jsem se snažil na dálnici dostihnout Ferrari-neúspěšně
Z doplňků musím vyzdvihnout cestovní plexi, které je vážně super a dlouhodobá cestovní rychlost 140-150 km/h není díky němu problém. Krátkodobě se dá vydržet ve vzpřímené poloze i cca do 190, ale od 180 je lepší zalehnout a pak je za plexi naprostý klid. Brzdy jsou trošičku slabší, ale když je potřeba, motorku zastaví s přehledem, ve dvou a s bagáží je to samozřejmě horší a je nutné tomu přizpůsobit styl jízdy. K podvozku nemám výhrady, snad jen k zadnímu tlumiči by mohl být lepší přístup pro seřízení předpětí pružiny-rozpětí je velké a své nastavení si vybere každý. Občas si říkám, že bych uvítal tlumič řízení, ale asi by postačily i o trošku širší řidítka, ale bojím se, že pak budou nádobky kapalin narážet do plexi při plném rejdu.
Sedlo je kapitola sama pro sebe. Letos na začátku sezóny se mi vrátilo přešité s lepší výplní od DDT(precizní práce, ale pohodlí se zlepšilo jen o trochu a navíc ta cena :-/ ), pořád to není ono, možná mám jen špatně tvarovanou prdel nebo mě tlačí švy na kalhotech anebo to chce od DDT úpravu D-cushion, už vážně nevím a nehodlám už do sedla investovat. Ještě uvidíme po dovolené(v plánu je Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko), měli bychom najet cca 3000km, tak uvidím co na to zadnice.
Přijde mi, že na volnoběh hlavně u studeného motoru se malinko ozývá rozvoďák, ale zatím to nic není. A taky se mi zdá, že motor už na volnoběh nemá tak vyrovnaný chod jako dříve, ale možná na tom jen hledám blechy anebo by to sneslo seřídit vstřikovače. Mašina však šlape maximálně spolehlivě a bez chyb. Na tachu je přes 40 000km, z toho mých přes 16tis. km.
Při výměně zad. brzd. destiček mi tam v autorizovaném servisu foukli Goldfreny cca za 750Kč-po roce šli ven, ačkoli nebyli moc ojeté, zato kotouč byl slušně vydřený. Navíc zadní brzda moc nebrzdila, od té doby jsem se rozhodl, že co svedu, vyměním a opravím si sám. Dozadu šli desky od SBS-zatím mám na nich přes 1000km a je to nebe a dudy. Vpředu destičky skoro neubývají-zatím mám pořád ty, co byly na motorce od koupě. Řetězovku jsem měnil cca na 36 tisících, dával jsem nejvyšší řadu od ČZ a kalená kola JT-zatím jsem v podstatě nedopínal řetěz. V zrcátkách(s rozšířením cca 2cm na každém) je velmi dobře vidět, budíky jsou perfektně přehledné a i vzhledné, dojezd na nádrž je asi 300km(tankuju převážně jen Vervu od Benziny). Jako nevýhody bych viděl absenci tempomatu na dlouhé cesty a hlavně škoda, že moto nemá kardan, péče o řetěz je na dlouhých cestách(dovolená apod.) vyloženě otravná, čištění+mazání vychází na 500-1000km, používám už výhradně pračku na řetěz Kettenmax-šikovná věcička.
Trochu nuda jsou černý kola, ale zase na tom není tolik vidět bordel, zvažuju přelakování nebo aspoň proužky.
Na závěr bych to shrnul asi takto:
Za mne Bandita jen doporučuji-všestranná výkonná motorka za dobrej peníz
V mém případě se jedná o vynikající poměr cena/výkon/stav/stáří/užitná hodnota a řekl bych, že jsem nemohl vybrat lépe, jsem maximálně spokojen.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bandit73
Bandit73 napsal 10.08.18 000 17:59 9b.

Souhlas

74Renda
74Renda napsal 13.06.18 000 18:50 10b.

Super napsáno, přeji mnoho km 👍

Ruslan
Ruslan napsal 29.05.18 000 18:41 10b.

Ve všem velký souhlas i k té prdeli ,už dlouho jsem nečetl tak skvělou recenzi ,já jsem taky velmi spokojen,přejí ti spousty nádherných zažitku na tak suprovým bike.

Více komentářů



TOPlist