renocar_unor



PROFIL MOTORKY

MZ 125 SM (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník lirli
Vloženo 24.4.2012
Aktualizováno 11.2.2014
Zobrazeno 7 318x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Tato ne moc známá německá motorka je myslím si, dost důstojný zástupce třídy 125ccm a určitě nikde ostudu neudělá, spíše naopak.

Více fotografii

První dojmy - První dojmy ? Nooo... tak poprvé jsem byl strašně nadšený z výkonu, rychlosti a obratnosti motorky, po chvíli ježdění jsem ale zjistil že motorce stále dost věcí chybí a tak jsem se koukal po ruzných vymoženostech... nejvíc jsem našel na mz-faber.de a postupem času se to snažím vylepšovat...

Recenze


Z mé osobní zkušenosti všude kde jsem přijel se alespoň jednou někdo zeptal co to je za motorku, jestli to opravdu je MZ a co to je za obsah.

Pro začátek důležité info . Většina lidí se mě ptá kolik to jede. Roztočený 6. stupeň v omezovači jede 142/h dle GPS, ale to je rouhání a trápení motorky i jezdce. Normální max. rychlost je 110km/h, a cestovní rychlost se pohybuje kolem 90-100km/h, ve dvou samozdřejmě o něco méně, má to přeci jenom něco přes 11kW. Tohle není motorka o lámání rychlostní rekordů na rovince, tohle je motorka na blbnutí v zatáčkách.

Motor a Převodovka

Tak trochu základních údajů: 11kW při 9500ot/min, 11,7Nm při 6500ot/min, spotřeba se pohybuje kolem 3-4l/100km. Ne všem to musí jít pod kůži, ale na to že je to skoro 10 let stará konstrukce motoru, i v dnešní době je to velmi moderní a výkonný motor. Nemohu si odpustit poznámku v Yamaze, která svůj dvackový motor považuje, podle více lidí neprávem, za revoluční ve své třídě. Motor se soudruhům z NDR opravdu povedl, díky čtyřventilové technice má dost síly už od volnoběhu, dokonce snese při popojíždění v koloně i mírné podtočení což se moc nevidí ani u větších objemů či některých aut. Zhruba do 3-4tis. otáček je klid a po překročení hranice 5tis. otáček motor začne servírovat vše co umí v poměrně velkém stylu. Po překročení hranice 8tis. otáček i díky nakrátko poskládaným převodům nastává tak pravá 125 Supermoto FUN, a to i díky laděnému výfuku Sebring, který oproti sérii velmi pomáhá motoru ve vysokých otáčkách. Když už jsem nakousl tu převodovku, ta je co se týče přesnosti pro začátečníka ideální. Kvalty zapadávají přesně a hladce, a pokud tam zrovna kvalty nekopete jen tak ledabyle, ztěží se vám stane že vám tam skočí "falešnej" neutrál. Všem vřele doporučuji řadit neutrál ještě za pohybu motorky a když má někdo MX boty a nemá ještě takovej cvik v noze, bude ho za stoje trochu chaoticky hledat. Málem bych zapomněl asi na největší "sek" týhle motorky a tou je výměna rozvodového řetězu každých 12 tisíc km. Důvod je prostý, při příliš velkém vytáhání řetěz vybrousí díru do míst kudy teče olej a motorka tudíž bude nedostatečně mazat. Moc se v konstrukci motorů nevyznám, ale dle mého názoru by tento problém vyřešilo přidání nějaký vodící lišty a interval by se např. zdvojnásobil. A 24 tis. km už je dostatečná porce zábavy.

Podvozek a Brzdy

Pokud se budeme zaobírat pouze ve třídě 125ccm, tak podvozek je velmi slušně dimenzován. Za přední 40mm vidlice by se nemusely stydět ani jednou či vícekrát silnější motorky. Sice někdo může namítnout že nejsou stylově obrácené (USD), ale dle mého to je v této třídě (vynecháme-li 2T silnice a krosky) spíše jen vzhledovou záležitostí než že by to ovlivnilo funkčnost. Předek je nenastavitelný, čož ani moc nevadí, ani při prudkém brždění totiž nehrozí nějaké velké ponoření. Zadní centrální odpružení je na tom o něco lépe, sice lze nastavit pouze předpětí, ale to stejně není nějak potřeba, pokud to jednou nastavíte na nějaký kompromis mezi jízdou v jednou a ve dvou, není potřeba na to vůbec šahat. Pro můj osobní vkus by mohl být podvozek o něco tvrdší, jelikož nejsem zrovna "kochačkový" typ, ale dle vkusu každého soudruha. Brzdy jsou další velmi silnou stránkou této mašinky. Přední 290mm kotouč do kterého se zakusuje velmi slušný dvoupístek brzdí, i díky v sérii dodávaným pancéřovým hadicím, velmi slušně a nechystá na jezdce žádný velké záludnosti. Ze sériovým obložením po větší zátěži brzda mírně vadne, ale to vyřeší koupě lepšího obložení (dle mé zkušenosti nejlépe AP Racing). Slabší stránkou podvozku je minimální nastavitelnost zadního odpružení a žádné nastavení předních vidlic.

Vzhled

Se vzhledem to je těžké. Někomu se líbí, někomu zase ne. Mě osobně tenhle desing učaroval, a jak je vidět, nebylo za 10 let výroby potřeba něco zásadního na desingu měnit. Jediné co se měnilo tak v roce 2005 přibylo automatické rozsvěcení světel a na řadu přišli modernější ovladače na řidítkách. Dle mého osobního názoru nejlepší barevná kombinace na této motorce je stříbrná metalíza s černě eloxovanými ráfky a černým rámem který je natřen epoxidem kvůli korozi, což nemají ani dnes některé motorky s ocelovým rámem. Motocyklu také velmi pomáha i laděný originalní výfuk, který dělá nejen vzhledovou parádu, ale také zvukovou. Vyrábělo se mnoho barev, ale tato kombinace dá nejvíce vyniknout přednostem motorky.

Jízda a Spolujízda

Sice by se dalo od motarda čekat že to bude dost nepohodlný a po 100km už člověk nebude cítit své pozadí, ale tahle motorka vás přesvědčí o opaku. Sedlo je tak akorát široké a příjemně tvarované, tudíž ani 200km v kuse není problém, ale pro člověka který sedlá GoldWinga to bude jezdící fošna. Ihned po nasednutí vám padnou do očí ,a do ruky obzvláště, neoriginální řidítka Renthal s "hrazdou". Na motorce máte vzpřímenou a velmi pohodlnou pozici, a to jak na místě jezdce, tak spolujezdce. Za jízdy se motorka chová neutrálně, což je u motorky pro začátečníha žádoucí jev. Se svými 120kg provozní hmotnosti se do zatáček nenechá dlouho přemlouvat, velmi ráda se přehazuje z jedné strany na druhou a delší přesuny na rovinkách jí také, i díky vodnímu chlazení, nevadí. V zatáčkách motorka poslušně drží stopu a nenechá se rozházet ani menší nerovností. Tam kam chcete, tak tam taky motorka jede. Musím pochválit originální obutí Heidenau K66. Když mohutně pršelo tak sice gumy klouzaly víc než je zdrávo, ale na suchu a při mírném dešti velmi dobré gumy. Aby dělaly svou práci kvalitně nepotřebovaly dlouhé ohřívací procesy a v sosnové nebyl problém dostal přední gumu na hranu bez toho aby klouzala. Začalo to klouzat až poté co se člověk dostal za hranu =). Nově nazuté Pirelly Sport Demon mohu po ujetí zhruba 2tis. km hodnotit též kladně, na suchu lepší a stabilnější, na vodě mnohem stabilnější guma než heidenau. Snad jedinou větší nevýhodou může být minimální ochrana před větrem, což může při použití krosové helmy s kšiltem vadit. Na moto jdou i poměrně dobře upevnit (např. pomocí "pavouků") nějaká ta zavazadla. Horší to bohužel je když sebou vezete nějakou sličnou (a vhodně na moto oblečenou) slečnu, která má s nákladem za sebou a s vámi před sebou jaksi ztísněné podmínky, ale nic co by vadilo, čím víc se na vás lepí tím líp ne =).

Závěr

Tahle motorka je určitě jedna z nejlepších ve své třídě, má velmi silný a spolehlivý motor, dobrý podvozek, výbornou ovladatelnost a velmi dobré dílenské zpracování na úrovní světových značek. Moto nemá moc slabých stránek, za zmínku lze uvést špatnou ochranu proti větru, menší možnost přichycení bagáže při cestování ve dvou, minimální prostor pod sedlem kam se ztěí vejde lákárnička, žádné zastoupení v ČR a určitě interval výměny rozvodového řetězu. Někoho může odradit i vyšší cena ojetin, ale věřte že nová MZ stála skoro 5tis. Euro (tj. něco kolem 120tis. Kč dle aktuálního kurzu)... Za kvalitu se hold musí platit







Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
b-man
b-man napsal 26.05.14 v 18:15

nemáš zkušenosti stím omezovačem na 80km/h :)
koukám že ti tam vede taky kabel ke snímači díky za odpověd

cipis96
cipis96 napsal 05.01.14 v 13:48 10b.

super recenze

Sucker
Sucker napsal 05.05.13 v 12:47 10b.

Jedna z nejlepších recenzí na MZtku co sem zatím četl Taky se na ní chystám, uvidíme jak mi sedne

JindraM
JindraM napsal 26.01.13 v 16:29 10b.

Hezká MZ, máš ji ještě? Minimálně 3x do roka pořádáme MZ srazy, tak by ses někdy mohl přijet ukázat

www.MZ-WORLD.cz - staré fórum na nové adrese!

lirli
lirli napsal 08.12.12 v 16:31

Více komentářů



TOPlist