Nejlepší 125-tka co jsem měl...
Recenze
Motorku jsem koupil na jaře roku 2011,dovezli mi ji z Italie, je to ročník 2001 a měl najeto 18000Km,předchozí majitel byl starší pán 53.ročník a také podle toho motocykl vypadal,byl krasný zachovalý jak po stránce motorové,tak estetické.Ze začátku co mi moto dovezli bylo více papírování než ježdění,ale vše proběhlo hladce.Svoji první sezonu jsem s Varánkem najel jen 4000Km,více méně jsme si na sebe zvykali, ale teď už mohu říci, že jsem s ní nadmíru spokojen.
Jsem z velké části cestovního typu,takže mi vyhovuje ze všech stránek až na poměr hmotnost/výkon.Ale jako motorku 125ccm nemužu vynachválit.
Hned co jsem ji dovezl domu,tak jsem udělal vše potřebné - výměna vzduchového a olejového fitru,výměna oleje,chladící kapaliny,výměna svíček,seřízení ventilů a synchronizace karburátoru.
Časem jsem dokoupil i kufr 52 litrů,boční brašny 2 x 27litrů a tankvak 23litrů,takže teď není problém vyrazit na delší cestu.Přišlo také na padací rámy,chrániče páček Acerbis, malá přídavná halogenová světla a zásuvka na 12V pro GPS.
S motorkou jsem neměl žádný problém,až na to,že mi asi po 2000Km začala nasávat falešný vzduch,byly také kolísavé volnoběžné otáčky a za vše mohla přechodka,která byla vymeněna i s tou druhou a od té doby je to držák jak má být.
Mezi kladné stránky bych určitě zařadil spotřebu která se pohybuje kolem 4 l/100Km,potom samozřejmě nádrž o objemu 17,5 litrů a tak náderný dojezd až 450Km. Dále také jízda v nízkých otáčkách s čím si motor krásně poradí.
Minimální vibrace,které se vyplatí hlavně na dlouhé cesty.
Mezi zápory bych zařadil chybějící 6.rychlostní stupeň a poměr hmotnosti ku výkonu.Motorku bych doporučil začínajícím i pokročilím jezdcům bez velkých nároků na výkon.
Za mě je to nejlepší cestovní motorka z kategorie 125ccm.
Technické údaje
Motor kapalinou chlazený, čtyřdobý 90° do V čtyřventilový dvouválec DOHC o objemu 125 ccm, dva karburátory typu VP, průměr 22 mm
Největší výkon: 11 kW (15 k) při 11000 ot/min
Točivý moment: 10,7 Nm při 9500 ot/min
Kompresní poměr: 11,8:1
Vrtání × zdvih: 42 × 45 mm
Převodovka: pětistupňová
Vnější rozměry: 2140 × 830 × 1255 mm
Světlá výška: 190 mm
Rozvor kol: 1450 mm
Výška sedla: 800 mm
Hmotnost bez náplní: 149 kg
Objem palivové nádrže: 17,5 l
Maximální rychlost: 120 km/h
Rám: dvojitý kolébkový z ocelových trubek
Odpružení přední: teleskopická vidlice průměr 35mm zdvih 150mm
Odpružení zadní: kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou zdvih 150mm
Pneumatika přední: 100/90-R18
Pneumatika zadní: 130/80-R17
Brzdy přední: kotoučová 276 mm dvoupístková
Brzdy zadní: kotoučová 220 mm jednopístková
Sekundární převod: O-kroužkový řetěz
Průměrná spotřeba paliva v testu: 4 l (na 100 km)
Servisní data
Ventilová vůle-sání: 0,13 - 0,17 mm
Ventilová vůle-výfuk: 0,22 - 0,26 mm
Předstih 1: 11-13/2300 °/ot
Svíčky: NGK CR8EH-9
Vzdálenost elektrod: 0,8 - 0,9 mm
Karburátor: KEIHIN
Typ karburátoru: VPU 2A
Volnoběžné otáčky: 1400 - 1500 ot/min
Hlavní tryska: 82/88
Tryska volnoběhu: 38
Šroub bohatosti směsi: 0,75 - 1,0 -ot
Nastavení plováku: 13,7 mm
Dobíjecí hodnoty: 22/5000 A/ot min
Typ baterie: 12/6
Motorový olej: SAE 10W40 API SG
Olejová náplň s filtrem: 1,20 l
Nálň chladicího systému: 1,30 l
Náplň vidlic: 117/117 ccm
Sekundární řetěz: DID 520 V
Počet článků: 110
Vůle řetězu: 25 - 35 mm
Pastorek: 14 zubů
Rozeta: 44 zubů
Huštění pneu: 2,0 / 2,0 bar
Utahovací moment-hlava válců: 32 Nm
Utahovací moment-ventilové víko: 10 Nm
pěkný doplňky
***Všem moc díky za ohodnocení Varánka jsem si moc vážil,byl super stroj ,ale bohužel šel na prodej přestoupil jsem na silnější kubaturu ***
nejvetsi 125ka.pekny profil 10b za pocteni!at to jezdi
Krásnej Varan! jediné co bych změnil je visoké plexi a brašny vyměnit za kufry . Alespon ty malé ( http://www.motocykl...ru-sada-monokey.html )mám je na pegasu 650 klidně se podívej a jsou super. Varanu budou určitě slušet
Varan jak má být