Záznam do deníku je sice nový, nicméně vačky už pěknou dobu v motorce jezdí. Po tom co motorka prošla kompletní vzhledovou proměnou a dostala přípravu v podobě full výfukového systému pana Akrapoviče a možnosti upravovat směs pomocí Power Commanderu s Autotune jednotkou je to další krok k nějakým bonusovým koníkům a newton metrům.
Na tuhle motorku jsou v podstatě jen čtyři možnosti jak vačky řešit.
Yoshimura, Webcam, přebroušení originálních což jsem hned zavrhl a už si nevzpomenu kdo to dělá nebo komplet zakázková výroba například u již zmíněné firmy Webcam. Mě osobně se nejvíce parametry zamlouvali vaček Yoshimura. Ty se nehoní za brutálním nárůstem výkonu, ale na oplátku toho je nárůst výkonu tam kde ho přesně tahle motorka chce. Tedy ve středním pásmu otáček a jako příjemný bonus bez ztráty spodku.
Jenže cena těchto vaček není zrovna dvakrát příjemná. Naštěstí jsem v Rusku natrefil na "magora" Borise co je prodával lehce jeté, protože pro jeho projekt GSX 1700 byly nevyhovující a nechal si udělat zakázkové od již zmíněné firmy Webcam.
Takže za cca tři týdny od dohody s Borisem byly vačky doma bez povšimnutí celníků. Po dřívější zkušenosti jsem tedy obětoval krásnou originální škatulku a návod aby to na rentgenu nepřitahovalo pozornost celníků
Samotná montáž proběhla bez větších potíží. Jedinou komplikací byla čekací doba na nové podložky nestandardních rozměrů na vymezení vůlí ventilů a nutnost výroby klíče na podržení vaček kvůli povolení a utažení šroubů při přehazování rozvodových kol.
Horší to bylo s předpisovým zajížděním. Větší nudu jsem na motorce ještě nezažil a následným laděním. Brzdu v DK Racingu jsem si rychle rozmyslel po debatě s nimi a nikdo jiný na koho jsem měl dobré reference čas neměl.
Nakonec to tedy dopadlo tak, že jsem si ji musel odladit sám. Rozhodně to zabralo víc času a laborování než jsem čekal.
Nicméně k dnešnímu dni to proti sérii jede jako bestie na steroidech, hodnoty AFR jsou v bezpečném rozmezí pro motor a spotřeba rozumná.
Takže už chybí jen dojet na brzdu abych dostal přesnější představu o nějakých současných parametrech. Nicméně podle měřeních jiných GSX s tímto hardwarem se dá očekávat něco kolem 135 PS a 135 Nm.
Vlastník | V_i_c_i | |
---|---|---|
Vloženo | 30.12.2011 | |
Aktualizováno | 15.5.2021 | |
Zobrazeno | 8 419x |