PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Buteo
Vloženo 22.11.2011
Aktualizováno 20.5.2013
Zobrazeno 9 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Trochu jsem modernizoval vozový park...opět tři válce. Kdo jednou zkusí, už nemůže jinak

Více fotografii

První dojmy - Tři válce, letmák, brzdy Brembo...k tomu asi není potřeba nic dodávat. Speed Triple padne krásně do ruky, skvěle se vodí. Jen motor není tak ostrý, jako měla TnT:-(.

Recenze

listopad 2011: Speeda jsem koupil před týdnem, takže zatím jen seznamovací jízdy. Ani ABS jsem ještě zkoušet nemusel.
Subjektivně není tak ostrý jako Benelli TnT, je na něm trochu radikálnější posez, stupačky o něco výše. Ještě pořádně porovnám...Benellka prozatím v garáži zůstává
Určitě doplním čelní štítek a vyměním držák SPZ, zkusím taky duralová zrcátka...a uvidíme, co mi ještě padne do oka.

27.11. - krásných podzimních 40 km. Teplota 9 stupňů, potkal jsem další čtyři podobně postižené. Silnice studená, takže žádný divočení, ale už jsem našel první rozdíly proti TnT. Speed jede trochu hůře odspodu, TnT má už ve 3 tis. ot. krouťák 100 Nm, Speed je trochu hodnější. Plechová nádrž je praktičtější, na TnT jsem složitě řešil upevnění tankvaku. Průměrnou spotřebu mi Triple ukázal 9L. To je trošku dost (skoro jako TnT), ale u delších cest (a podle předpisů) si to určitě sedne.

16.1. Vyměnil jsem zrcátka, přidal štítek a závažíčka na řidítka, už se to začíná rýsovat. Teď aby už bylo teplo

březen 2012 : super počasí, můžeme tedy porovnat Benelli TnT a Speed Triple. Posez už jsem popisoval, u Speeda víc váhy na rukou, výš umístěné stupačky i vyšší sedlo (podobně jsem se cítil na Brutale 910). Benellka má subjektivně lepší tvar sedla, i když tvrdší, a o něco širší řidítka víc přikloněná k řidiči. Posez je překvapivě vzpřímenější. Hlavní rozdíl je ale v motoru, v TnT je podstatně nervóznější, ostře reaguje už od volnoběhu (krouťák 95 Nm už ve 2500 otáčkách), popojíždění po městě vyžaduje více práce se spojkou...Benelli prostě není stavěná na projížďky po městě. A spojka je mechanická, takže levá ruka dostává kouř. Naštěstí hned za městem se situace změní...od 6 tisíc otáček je TnT střela. Zvuk je nepopsatelný, neuvěřitelnej rachot, který se nepodobá ničemu jinému...ani nepotřebuje laďák. Ale překvapivě dobře to funguje. Převodovka mi přijde těsněji poskládaná...ostatně vychází ze závodní kazetové převodovky, kvalty tam padají sami. Jízda mezi 6 - 8 tisíci ot. je na TnT masakr...víc nemá cenu ji točit, víc už z ní nedostanete. Speed je odspodu vzdorovitější, do nějakých 3 tisíc ot. se mu moc nechce, nazlobeně rachtá a kope do řetězu. Má prostě radši vyšší otáčky. Po překročení 4 tisíc podobný charakter jako TnT...ostatně je to taky tříválec:-). Inferno nastává nad 7 tisícema...úplně se změní zvuk motoru (do té doby hodně podobný čtyřválu), a chrochtá podobně jako Benelli. Zatím jsem točil max 8500 ot (takže diody nedostaly možnost si zablikat), ale jel by ještě dál. Tady tedy velký rozdíl oproti TnT. Převodovka u Speeda má trochu delší chod, párkrát už jsem chytnul falešný neutrál. Při rychlém řazení bez spojky to chce víc pozornosti, než u TnT. Spotřeba vypadá nižší...počítač Triplu mi na delší cestě ukázal cca 6,5 na 100, na to jsem se u TnT nikdy nedostal. Podvozkově jsou si motorky velmi podobné, obě natvrdo nastavené, stačí myšlenka a jsou v náklonu. Brzdy na TnT jsou překvapivě dobré (ostatně Brembo je záruka kvality), přestože jsou konstrukčně o sedm let starší, není to na nich znát. Samo Speed má radiálně uchycená Bremba s ABS, ale ještě jsem je nijak extrémně neprověřil, takže prozatím TnT ani v tomto ohledu neztrácí.
Když si uvědomím, že TNT je o sedm let starší stroj, tak musím konstatovat, že se Italům neuvěřitelně povedl a v roce 2004 neměl na trhu konkurenci (jak výkony tak deignem)...možná Brutalka jí mohla konkurovat. Ostatně v prakticky totožné podobě se vyrábí dodnes!!!. Ani na nového Speeda moc neztrácí...a to je super vysvědčení.
Benellka má nového majitele, tak snad na ni bude hodný a ona ho nebude moc zlobit:-)

červen 2012 : absolvovali jsme druhou garanční prohlídku (po roce). Zlepšila se odezva na plyn (seřizovaly se klapky) a brzdy, zřejmě odmaštění a odvzdušnění. Celkově mám z jízdy mnohem lepší pocit. Nainstaloval jsem LED blinkry, proužky na kolech, sehnal jsem nová duralová zrcátka:-). Dorazily už také páčky od Titaxů a musím nějak vyřešit padáky...asi s pružným uložením od RD moto.
Najeto zatím 1300 km a velká spokojenost. Akorát spotřeba se pohybuje mez 6,5 - 6,9 l na 100. Nějak neumím jezdit ekonomicky:-)

Objevil se problém s předními světly...praskají mi skla předních světel...bohužel na obou, nevypadá to tedy, že bych chytil nějaký šutr. Vypadá to na nějaké vnitřní pnutí...musím pořešit s dovozcem...to bude radosti

listopad: doma jsou padáky od SW Motech a výfuček MIVV Ghibli 3-1. Už se těším, až to namontuju a doufám, že mi to v Ignitechu kluci dobře odladí. Pravděpodobně taky použiju o zub menší pastorek...lítat 250 nepotřebuju:-)

duben 2013: tak je za námi druhá garančka, trochu dražší, než jsem předpokládal, ale co bychom pro své miláčky neudělali:-). V rámci svolávačky mi vyměnili i světlomety, takže spokojenost...vlastně, jaksi je zapomněli seřídit, takže mi svítějí dva metry před motorku. No co, dodělám si to sám. Stejně tam budu dávat novou koncovku MIVV, tak to sfouknu při jednom:-). Pak přidám foto.

Květen 2013: Tak Speed je podle mých představ. Sundal jsem origo koncovky a dal jednoho MIVV Ghibli. Zvuk se nijak moc nezměnil, ale funguje i bez přehrání map...při pohodové jízdě ve dvou průměrná spotřeba 5,8 l/100, takže ani tenhle parametr to neovlivnilo. A docela to i pěkně vypadá:-). Zatím jeto jen s dB killerem, zkusím vyndat a pak uvidíme:-)




Celkem najeto 10 800 km, se Speedem pořád velká spokojenost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Smal
Smal napsal 19.04.17 v 16:39 10b.

Dost dobrá taky bych ji bral at slouží

Nagash
Nagash napsal 14.06.15 v 22:51 10b.

Super, moc hezký! Tříválcový motor jen tak bavit nepřestane

Žorž.
Žorž. napsal 18.04.15 v 09:19 10b.

Za mě nejhezčí naháč na trhu... , taky jsem po něm pokukoval. Ať slouží.

context
context napsal 14.03.15 v 20:07 10b.

krásný triple přeji hodně najetých kilásku bez nehod a dlouhou sezonu

nebrzdit
nebrzdit napsal 27.05.14 v 20:36 10b.

moc hezky udělaný Speed

Více komentářů



TOPlist