renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Ciao 50 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Four_horseman
Vloženo 26.10.2011
Aktualizováno 26.10.2011
Zobrazeno 7 922x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5

Popis motorky


Piaggio Ciao, recenze viz. níže.

Recenze

Tááákže, dlouhou dobu jsem přemýšlel, že sem napíšu zkušenosti a nějakou tu recenzi, inu, skutek je tu.

Koupě:

Moped jsem koupil na aukru za dvojku a hned druhý den jsem si pro moped jel cca 25km daleko, nutno říci, že jsem tam jel s kamarádem na skůtru 50ccm, ano hádáte správně, nebyla to žádná slast.

Majitel moped předal v pěkném stavu. Byla tam trocha pět let starého benzinu + jsem preventinvě dolil 1,5l láhev směsi. Po podepsání kupní smlouvy (kterou jsem vyžadoval čistě kvůli pojišťovně) jsem se na mopedu rozjel domů.

K mému údivu moped nejel ani 50km/h nýbrž pouze cca 37km/h měřeno tachometrem vedle mne jedoucího skůtru. Ale vzhledem k tomu, že vážím 100kg, jsem mu tuto drobnost nemohl nijak vyčítat.

První problém nastal cca po 7km v první vesnici, kdy se mi v gripu utrhlo plynové lanko, samozřejmě absence pořádného nářadí nás donutila zažádat o pomoc místní starousedlíky, tímto musím také poděkovat neznámému staršímu pánovi, který mi ochotně poskytl veškeré nářadí. Oprava trvala cca půl hoďky ale nakonec bylo dobojováno a mohlo se vyrazit domů.

---

Po příjezdu domů jsem moped postavil na stojánek a počal běžnou údržbu spočívaje v promazání řetězu (spojeným s pedály, samotný motor je s kolem spojen řemenem), výměnou svíčky za novotu brisk, výměnou palivového filtru jelikož ten starý mi přišel jako kus škvarku. Do čištění karburátoru jsem se ihned nepouštěl jelikož mi přišlo, že moped docela táhne i když samozřejmě v uvozovkách. Následovalo ještě povinné dotažení brzd, které jsou samozřejmě už dááávno sjeté a jimám podezření, že moped brzdí kovem a né paknama.

Nicméně, brzdy bzrdí obstojně, zadní sice trochu nesouměrně a cukaně, ale kolo se s ní zablokovat dá. Přední brzda brzdí opravdu skvělě.

---

Závady:

1) Světla

Okmažitá závada, která se vyrojila první noc byli světla, moped má sice ,,parkovačku´´ a ,,potkávačku´´, nicméně vzhledem k obrovským vibracím aretujícího a neustále se přetáčejícího motoru žárovky cca po dni praskaly, zkoušel jsem je zapínat jen v noci ale i tak vzali za své, zkoušel jsem dávat silnější žárovky jelikož jsem si nejprve myslel, že praskají kvůli přepětí v soustavě, nicméně vyšroubování konzolí přední žárovky a testování, když nebyli konzele nasazeny na pevno mě utvrdily na víníkovy v podobě vibrací. Problém vyřešen uložením žárovky ,,volně´´ v předním světlomětu a napojení ,,volného uložení´´ zárovky vzadu. Od té doby zatím klid.

2) Sedačka

Sedačka byla sice pohodlná ale jelikož byla laxně přivařená tak se mi po týdnu upadla.

Přivařeno za 80kč argonem v místním podniku.

3) Startování.

Obrovský problém nastal po měsící užívání kdy moped přestával zdárně startovat, při každém startování jsem čistli svíčku ale problém se stále zhoršoval. Moped jsem také začal startovat způsobem ,,rozjeď se z kopce a kopni tam rychlost´´ čímž je samozřejmě myšleno zapnutí a vypnutí neutrálu. Tímto jsem si, jak jsem později zjstil, zadělával na daleko větší problém.

Startování se tedy zhoršovalo dokud moped už nešel nastartovat vůbec. Padlo tedy rozhodnutí pustit se do kompletího rozebrání, čištění a štělování.

Myslím, že Italové udělali moped až zbytečně složitý, ale to je jiný příběh.

Po sundání centrálního tlumiče a šroubu, který držel rám motoru na rámu mopeda jsem oddělil kostru motoru a zadního kola od kostry zbylého mopedu. Samozřejmě toto sundávání provázela odmotování všech lanek a hadiček a ostatní kravin.

Inu příčina špatného startování byla více než zřejmá, byl to karbec, který se obrovskými vibracemi motoru uvolnin a plál volně na uložení k motoru. Při příležitosti vyndání karbecu jsem ho rovnou vyčistil (nutno říci, že moc špinavý nebyl) a vrátil zpět sítko vzduchového filtru které bylo volně pohozeno na spodním krytu motoru a které zřejmě předchozí majitel zapoměl vrátit na své místo.

Další příčinu jsem viděl ve špatně napnutém řemenu. Řemen byl napnut, pustil jsem se znovu do smontování mopedu.

Po prvotním nadšení z opravy se objevil další problém a to ten, že když se moped roztlačil tak motor vůbec nereagoval na otáčky zadního kola a bylo slyšet podivné cvakání od zadního kola.

*
Začala tedy znovu demontáž, tentokráte zadního kola.
---
Prve je nutno říci, že celý hnací systém mopedu je řešen dvěma odstředivýma spojkama a jakýmsi soukolím v zadním kole které převoduje rychlost.

První ostředivá spojka reaguje na rychlost zadního kola a zapíná jak při startování tak při přidání plynu. Je to zářoveň jakýsi neutrál který nezapíná při malých otáčkách motoru.

A druhá spojka, který se ,,přicucává´´ v určité rychlosti a reguluje tak aby moped nejel příliš pomalu. Je to jakýsi variátor i když opravdu jednoduchý.
---
*
Zadní kolo se sudná po sundání zadní ostředivé spojky (na hřídeli od kola je malý kovový klínek - pozor na to), sundání řemene a řetězu a povolení čtyř mosazných šroubů které kolo drží (pasuje na ně klíč z auta). V zadním kole je kromě bubnové brzdy i soukolí čtyř ozubených kol v olovejové lázni (pozor na to), které zpřevodovává rychlost, zde jsem začal hledat problém.

Problém byl po chvíli badání objeven - > bylo osekané primární kolečko (né zuby, ale střed) spojené napevno s kolem, které se dalo vypínat dříve zmíněným neutrálem - > zde jsem zjstil svou chybu ve startování ,,rotlač to a kopni tam rychlost, jelikož při každém takovémto startování dostalo kolečko pořádný kopanec až se tak osekalo, že se neutrál ,,cvakavě´´ zapínal sám.

Takže tenhle moped nestartujte tak, že se rozjedete z kopce a vypnete neutrál, jelikož se Vám časem může stát, že už nenastartujte vůbec. Moped potřebuje pomalé startování s ihned zařazenou rychlostí. Některá Piaggia nepotřebuji téměř žádnou sílu k nastartování - > stačí se s nimi pouze rozběhnout, nu moje avšak potřebuje trochu větší sílu takže ho musím rozzšlapávat.

Tím byl problém vyřešen a moped šel po nějaké době zase relativně dobře nastartovat.

4)

Během používání se mi také podařilo utrhnout páčku přední brzdy, byla asi už stará nebo nevím jak se to povedlo, nicméně jsem jí nahradil ALU páčkou z kola a zatím brzdí obstojně.

5)

Nevěřil jsem, na kolika místech po smotování začal chcát benzin, v podstatě tekl všude, kde byl spoj hadička - díl. Řešeno novými hadičkami a eska páskou.

6) Zlomená řidítka

Jelikož řidítka již měli něco za sebou a působil již na ně čas a porézní vlivy, podařilo se mi je při jednom startování utrhnout. Vyřešeno hrazdou a masivním svárem - děkuji firmě Gastrostrella, že mi to udělali za hubičku.

7) Vidle

Přední vidlice odskakuje kvůli absenci jakkékoli kapaliny a fungování pouze s pružinami, časem když si zvyknete ale pochopíte, že tu kapalinu tam stejně nemá smysl dávat. =)

8)

Zpuchřelé gumy snad ani nemá cenu zmiňovat.

---

Klady a zápory:

Klady:

Moped je pohodlný, nebudu říkat, že i na delší cesty, ale těch 10 kiláků se s ním dá docela pohodlně odjed.

Spotřeba, téměr nulová při nádrži 4l vydrží benzin hodně dlouho.

Dá se s tim dělat hodně kravin.

Zápory:

Moped je jednozančce nespolehlivý, nutno říci i hodně pomalý, ale s tím se počítá.

Starší modely - rez a závady, ale alespoň si užijete při opravách.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kacer103
kacer103 napsal 24.01.17 v 12:40 5b.

zdravim ja mam piaggio ciao 50 po celkovej rekonstrukcii a mam problem nastartovat motor vcera sa mi to uz konecne nejako podarilo roztocit a dnes som ho chel znova nastartovat teplota okolo nuly a nic neviete mi poradit co s tym moze byt ?

Four_horseman
Four_horseman napsal 22.05.12 v 19:12

Nálepka říká Si elektronik, ale bohužel už moped nemám, abych pohledal nápis Ciao, ale konstrukče se liší pouze vidlicí a zadním tlumičem.

Caorle
Caorle napsal 23.12.11 v 09:29

Hezký moped , ale Ciao to není. To nemá zadní odpružení a takhle vellkou nádrž. Bude to asi model SI s neoriginálním světlometem

Více komentářů



TOPlist