renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GTR 1400 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník RVP
Vloženo 14.10.2011
Aktualizováno 5.8.2016
Zobrazeno 10 869x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Kawasaki 1400 GTR 2010 - moje mladá dáma s bronzovou metalízou

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1300 GT: když jsem poznal Kawu 1400GTR, nemělo u mě bávo žádnou šanci :-)

První dojmy - Moje první dojmy z GéTéeRy - to byla vichřice pocitů, byla pro mě láska na "druhý" pohled. Ten první pohled trval jen mihovatý zlomeček času, než mi to "seplo". Prostě ji chci! Ten druhý pohled trvá dodnes... ; -)

Motorku bych doporučil pro - Kawu GéTéeRu 1400 mohu vřele doporučit pánům klukům, co mají šarm a u své milované ocení noblesu velkého cesťáku (GT) s geny supersportu (R), okořeněnou právě onou nezaměnitelnou dávkou sex- appelu... ;-)

Doplňky na motorce - pokud se " instalovaných doplňků" týká, pak tady je jeden mezi řídítky a sedačkou




Recenze

Kawasaki 1400 GTR 2010 - moje mladá dáma s bronzovou metalízou.
GéTéeRka 2010 to byla pro mě láska na "druhý" pohled.
Ten první trval jen mihovatý zlomeček času, než mi to "seplo".
Ten druhý trvá dodnes...
Něco z historie: ačkoli jsem měl ve Vrbovce (Praha 4) u Kawasaki zaplacenou zálohu od půlky února 2010, koncem dubna mi sdělili, že GTR letos do Čech nedorazí, (krize v roce 2009 se projevila omezením dodávek z Japonska do Evropy), vrátili mi zálohu a začal můj hon za GTR.
Úspěšně skončil (díky Bohu – mám ji!!!) 18. 5. 2010 v Pirně u Drážďan.
K ceně 19.200Eur (vč. pár doplňků) při tehdy "skvělém" kurzu 26,80Kč/Eur se nebudu dále vyjadřovat. Cena v ČR by byla 449.000Kč, kdyby ovšem byla motorka. Tady je prostě vidět, jak moc jsem ji chtěl!
Díky krizi jsem neměl možnost na GéTéeře absolvovat předváděcí jízdu ani v Praze ani v Pirně, takže první praktické zkušenosti jsem získal až s tou svojí Kawou:
posez je vzpřímený s lehce agresivním náklonem vpřed, tak akorát, konstrukce řidítek má zajímavý tvar a hefty příjemný úchop. Výška sedla OK, stupačky jsou tam, kde mají být. Tak mi to vyhovuje.
K dnešnímu dni (2.8. 2016) máme najeto přes 75.000km, tak se mohu podělit o pár postřehů a poznatků z praxe aneb co o ní můžu říct za sebe:
GTR 1400 je precizní mašina se skvělou ovladatelností. Význam písmenek v názvu mohu jen potvrdit a po svém okomentovat: velký cesťák (GT) s geny supersportu (R), který si - podle mého názoru - vzal z obou to nejlepší: luxus a pohodlí cesťáku, dravost a mrštnost (opravdu jsem napsal: mrštnost!) supersportů, a s elegancí sobě vlastní dává obě tváře na odiv a k dispozici svému jezdci. Ten genetický mix mě i po téměř šesti letech naší "známosti" nepřestává brát za srdíčko...
A k číslu 1400 myslím není moc co dodávat. Snad jen to, že to je skutečně hezká cifra , a to stádečko hříbat (163HP) je moc hezky poskládaných. Zátah motoru bych popsal asi takhle: do cca 4.000 ot/min. plujete krajinou v příjemném šumu svistu. Pak, chcete-li, asi od 6.000ot/min. se ten šum svistu promění v řev uragánu, akcelerace vás donutí na chvilku zatajit dech, aby se ten vzápětí vydral ven v mém nadšeném řevu do helmy! (Snad mě nikdo neslyšel, anebo ať...).
Kawa je skvěle ovladatelá už od nízkých rychlostí, což při provozní hmotnosti ( jak já říkám: něco v nádrži, něco v kufrech) okolo 350kg (bez mé maličkosti bylo mé první příjemné překvapení.
Další dobrá zkušenost : před GTR jsem měl jen minimální zkušenosti s kardanem u motorek, které bych shrnul do konstatování: nic moc. Tetra level kardan u GTR je ale úplně jiný kafe! Prostě tam patří a chová se skvěle! Můžete podřadit třeba v 8.-9.000ot/min (maximum do omezovače je 10.500), a přesto je přenos hnací síly na zadní kolo plynulý a bez kopanců (... vlatně jsem už zapomněl, jak vypadá na motorce řetěz...
Další příjemné zjištění bylo, že KTRC (protiprokluz) zasahuje s velkým citem, jakoby chtěl jen naznačit, že tohle se - když tě hlídám já - nedělá.
To z duálního brždění s ABS jsem měl ze začátku trochu respekt, ale teď na něj nedám dopustit. Teprve po čase - bylo to na okruhu v Sosnové - jsem teprve docenil fakt, že při aktivovaném duálu s ABS zůstávávají i při brutálním brždění obě kola na silnici (to borci s Hondami VFR nebo CBR by mohli vyprávět, jak si moc přáli zůstat při tomto manévru za řidítky a neskončit před nimi...). Holt není duál s ABS jako duál s ABS!
Plexi a ochrana proti větru: OK. Při vyšších rychlostech a plně vysunutém plexi je potřeba tlačit se od řidítek (rozdíl mezi základní polohou a plně vysunutým plexi je asi 15cm), ale umožňuje to dobrou komunikaci přes Interphony se spolujezdcem.
Většina mých cest se ale odehrává s plexi dole v základní poloze a považuji to za pohodové.
Přední světlomety jsem doplnil denním LED svícením umístěným jednak pod zrcátky a pak na kryty teleskopů tlumičů. Podle mého názoru je velmi důležité nejen vidět, ale "být viděn" a dobré dát ostatním na silnici vědět, že je před (nebo za) mini pořádná a taky široká mašina. Kapotáž - zejména při bočním pohledu - podtrhuje celkovou muskulaturu motorky a tvoří jednu z partií, na které se vždycky rád znovu podívám. Velmi praktická je svislá odtrhová hrana, která se táhne v obloukové linii od zrcátek stroje ke kotníkům jezdce. Odvádí horký vzduch z motorového prostoru od nohou jezdce, o odvodu studeného vzduchu v chladných dnech ani nemluvě. Tato linie v podélném směru navazuje na čtyři mírně vpřed sešikmené "vodicí" výstupky na obou bočních kufrech.
Zkoušel jsem jízdy vyššími rychlostmi - abych tak řekl: vzadu "bez" (bočních kufrů). GéTéeRa je ale zhřetelně stavěná na jízdu "s"( bočními kufry). Patrně na rozdíl od jiných motorek je - podle mých zkušeností a podle mě i trochu překvapivě (!) - daleko vyváženější jízda s bočními kufry, než bez nich!
Při jízdě ve dvou je GTR stále stejně dobře ovladatelná, motor nezaváhá ani chvíli, brzdy jsou dobře dimenzované, nemám s tím problém.
Dodatečně pořizovaný palubní kecafon Interphone F4 oceníte i na krátkých jízdách, jeho provozní výdrž je cca 10 hodin, a to je víc než dost.
Musím zmínit zrcátka a to ze dvou úhlů pohledu:
ten první je pohled dozadu - velmi dobrý výhled, ten druhý je ochrana rukou před náporem vzduchu díky jejich konstrukci a umístění. Stačí při vyšších rychlostech zvednout ruku cca 10cm nad řidítko, a hned víte, o čem mluvím.
Dobře dávkovatelné je vyhřívání heftů, praktická uzamykatelná schránka na klíče na levé straně je tak akorát.
Laďák mám od holandské firmy BOS. Zvuk se mi ze začátku zdál příliš utlumený. Asi jsem čekal větší brutalitu… Do cca 4000ot je decentní, takže při jízdě po městě se chová slušně - jako takřka normální výfuk, asi od 5000 otáček nahoru se teprve projeví, co je to vlastně zač…
Pokud se palubky týče, jsem rád za analogy jak v otáčkách, tak v tachometru.
Měl jsem i motorky s digitálním, nebo s digitálně - analogovou kombinací těchto dvou ukazatelů, ale pro mě to nějak nebylo ono. Za to palubní displey se šikovným ovládáním "zvenku" (tj.z přední strany) řidítek levou rukou, vč. kvaltmetru poskytuje to, co potřebujete - a taky obvykle stačíte - za jízdy obsáhnout, a ne záplavu někdy trochu jalových informací. Zkuste se mrknout třeba na BMW K1300GT a jestli zvládnete se v tom za jízdy orientovat, tak před vámi smekám .
Abych jen nechválil: trochu zklamání pro mě bylo osvětlení - mám na mysli při jízdě v noci (občas rád jezdím noční jízdy). Vyřešil jsem to ovaldoubelscheinwerfferem (hrozný slovo) - 2x55W navíc výkonu dálkových světel, a docela mi to vyhovuje.
Příplatkové gelové sedlo (490Eur) vydrželo necelých 19.000km, pak se gelu v choulostivých partiích zachtělo do kelu. Takže v současné mám nové gelové sedlo s vyhříváním od francouzského výrobce, doplnil jsem ho regulací teploty vpředu i vzadu a nemá to chybu.
Navigaci jsem si pořídil od Garmina - TUVI 3400. Co k ní dodat? Skvěle spolupracuje s Interphonem F4, ale jinak si myslím, že je vhodná spíš pro "bratry" Němce, co se nemůžou bez manuálu ani vy..., a za ty prachy (cca 17.000) bych si příště pořídil raději něco pravdu užitečného ... .
Závěrem mi dovolte pozvat kolegy s GTR na malou vyjížďku (kamkoli), jak my říkáme, i třeba jenom okolo Karlštejna

GéTéeRkáře i ostaní z jedné stopy zdraví a moc pohodových kilometrů přeje
Roman, Praha.

Jak se vám líbil tento článek?
Oznámkujte článek (1=výborně): 1 2 3 4 5 Průměr: 1.04 ---

Vaše jméno: Roman
Váš email: rvp.elektrotest@seznam.cz
Email adresáta:
Text:


Motokatalog.cz - kompletní informace o modelu
• Kawasaki GTR 1400»

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fanty
fanty napsal 28.10.21 v 13:35

ahoj chtel bych videt nejake servisy. díky

Slavo3
Slavo3 napsal 25.11.18 v 19:39 10b.

charons
charons napsal 15.01.18 v 22:07 10b.

maxpayne74
maxpayne74 napsal 29.04.17 v 23:24

krása na dvou kolech
super článek
a co nějaké závady byly?

Emper
Emper napsal 31.10.16 v 10:41 10b.

Více komentářů



TOPlist