PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StB
Vloženo 23.9.2011
Aktualizováno 11.6.2016
Zobrazeno 3317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Pohodlí, zátah a motorová jedinečnost.

Více fotografii

Motorka koupena od Doth (Kolín) - jednání - A1

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 1100XX Blackbird: rozhodlo čtení recenzí na M.CZ

První dojmy - První dojmy? - nic se netřepe, vše sedí a minimum vibrací - zátah motoru od nízkých otáček - potažmo zvuk V4 - pohodlný posaz

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo jezdí po silnici a nemá v hlavě nas...o

Doplňky na motorce - 3x kufr, vyhřívané hefty, ukazatel rychlosti Gipro, 2x zásuvka 12V, přídavný ventilátor na reglu, turistické plexi givi + přídavné plexi Loster.

Recenze

Potřech letech spokojeného užívání RF600 mi ruplo v kouli a chtěl jsem něco silnějšího. RF a VFR byl můj sen a ten se mi splnil. VFR mám od poloviny prázdnin 2011 a dnes po 6-ti týdnech mám najeto přez 2000 km a můžu trochu hodnotit.

Motor : V4, něco naprosto jiného než řadový. V nízkých otáčkách (cca do 3000.ot) má charakter spíše dvouválce - hrubý, kope a není dobré mu dole nakládat. Po překročení této hranice se pod nádrží začnou dít podivuhodné věci, razantní nástup výkonu který v 5-6ti tis. ještě zesílí a táhne a táááhne. Na můj styl jízdy (kochání se spíše ve středních otáčkách) IDEÁL. Za tyto zážitky si řekne o 5-5,5L/100km. 21-ti litrová nádrž mě donutí sjet pro krmení po 350ti km. Olej netřeba dolívat. Kapalinová spojka pracuje hladce a lehce.
To ostatní : oceňuji centrální stojan a letmo uložené zadní kolo které se dá vymontovat velmi rychle (netřeba demontovat brzd.třmen). Úložný prostor pod sedlem není nic moc, povinné věci, spray do pneu, pár drobností a šlus. Samotné sedlo je dost povedené a pohodlné jak pro řidiče, tak spolujezdce který mi už konečně necestuje dopředu-dozadu (neklouže). Ochrana proti větru i přez origo štítek dobrá, při dálniční rychlosti (+/- 150km) není třeba zalehávat a jen si užívat pohodlnou polohu sedícího střelce s mírným zatížením na rukách. Kdo brzdí nevyhrává, ale přece jen je to někdy nutné. Duální brzdy fungují přesně tak jak se od nich očekává i když už sem jezdil ostřejší, motor do V ale sám o sobě pracuje jako brzdič a v tomto ohledu lépe než "řaďák". Po výměně brzd.desek BENDIX se účinek ještě zlepšil. Dvojité světlo s 2xH4 nedá tmě šanci-pohoda. Celková ovladatelnost za jízdy A1.
Nedostatky : váha-manipulace na místě s 210-ti kg suché váhy - nic moc. Malej úložnej prostor. Na svody zadních válců cáká voda a bahno od zadního kola - koroduje (svod, ne kolo).

Abych se přez zimu nenudil, tak jsem dal do laku poškozená místa a udělal kompletní očistu (bylo to potřeba). Stejně tak volezlý svody dostaly svou původní barvu. Na opravu podrápaných plastů na zrcátkách a budících se mi osvědčila leštící souprava Xerapol.
Nosič třech kufrů Givi padl jak ulitý a kufry (Coocase+no name) se taky budou při cestování hodit.
Došlo už i na zdroj tepla na ruce v podobě vyhřívaných gripů Oxford. Měl jsem je na každé motorce a ani zde nesmí chybět. Prošel jsem typem samo-domo, přez Saito II až k současym Oxfordům a je to zatím to nejlepší co sem mě l.
Po další sezoně došlo na instalaci ukazatele rychlosti Gipro. Montáž zvládne každej trotl (skoro každej ) .
Plégo GIVI potěší hlavně ve vyšších rychlostech.

Nyní již mohu posoudit i vlastnosti a pohodlí ne větší dálku než jen kolem komína. 1550.km za tři dny a úplně v poho. Jen občas uvolnit ruce v loktech, ale to se dá očekávat od motorky kde se tak trochu leží na řídítkách. Více o cestě v článku Na skok k moři.

Hodnocení po třech letech a 22 000.km :
Z oprav nad rámec běžné údržby pouze
- výměna původního regulátoru napětí za VAPE 1800,-
- gufera vidlic + olej 700,-
- termostat, už od začátku v chladném počasí (kolem 10°) šla teplota motoru jen k 50-ce. 400,- (z druhé ruky)
A to je VŠE přátelé.

Pět let a 30000 km. v sedle VFR bylo úžasných a musím uznat, že ve chvíli co na ní Matúšův kámoš odjížděl a já slyšel ten nenapodobitelný zvuk V4 podpořený rozvodem ozubeným kolem, tak jsem zamáčkl i s manželkou symbolickou slzu.
Další radost bude doufám že dlouho rozdávat na Slovensku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stevan
stevan napsal 19.03.13 v 20:37 10b.

VFR-když jsem ji poprvé viděl v Motorradu tak jsem úžasem oněměl byla bílá a testoval ji Wayne Gardner co ten o ní psal Pak těsně po revoluci si ji koupil kamarád a na ten zvuk když jsem ji slyšel poprvé dosmrti nezapomenu,úžasná Honda VFR

motomilan
motomilan napsal 12.01.13 v 17:53 10b.

krásná

Pjercak
Pjercak napsal 28.12.11 v 15:45

Fajn strojek /10

Více komentářů



TOPlist