Jawa 50 551 Jawetta Sport , rok výroby 1961
Výška jezdce: 1111 cm
První dojmy - Moje druhá Jawetta do sbírky. Jawettu jsem koupil ve stavu odpovídajícímu věku , hned po koupi proběhlo rozebrání a shánění chybějících dílů:víčko kastlíku , držák nádrže , pedály,napínáky... Opískování celé motorky a nastříkání do plniče , vykytování dolíčků a finální lak.
Recenze
Motor
Typ dvoudobý, vzduchem chlazený
Počet válců 1
Vrtání 38 mm
Zdvih 44 mm
Obsah válců 49,8 ccm
Kompresní poměr 1 : 7,5
Maximální výkon motoru (Jawetta Standard) 1,5 k při 4750 ot/min
Maximální výkon motoru (Jawetta Sport) 1,8 k při 5500 ot/min
Průměrná spotřeba při 20km/hod 1,5 l / 100 km
Průměrná spotřeba při 30km/hod 1,65 l / 100 km
Převodovka a spojka
Typ
Dvoustupňová v bloku s motorem
Primární převod
Ozubenými koly se šikmým ozubením
Sekundární převod
Řetězem Favorit Transport 12,7 x 4,8 mm, 100 článků
Primární převod
1 : 4,75 (12 / 57 zubů)
Sekundární převod:
1 : 2,92 (12 (13) / 35 zubů)
Poměr převodu na 1. převodový stupeň
1 : 2,01 (16) 13 x 18 (11)
Poměr převodu na 2. převodový stupeň
1 : 1 (přímý záběr)
Celkový převodový poměr na I. stupeň
1 : 27,90
Celkový převodový poměr na II. stupeň
1 : 13,88
Celkový převod roztáčecího ústrojí
1 : 24
Spojka
Dvoulamelová, s jednou lamelou ocelovou a dvěma lamelami s azbestopryskyřičným obložením. Běží v olejové lázni. Umístěna na klikovém hřídeli
Ovládání řazení
Otočnou rukojetí vázanou na páčku spojky
Moc pěkná práce.
Gratuluju, opět se podařilo zachránit jeden klasickej stroj. Moc pěknej kousek, taky mám jednu takovou, jen se nemůžu dokopat k renovaci , ale myslím, že mám trochu rozdílny řidítka.
Jawetka sport je opravdu umělecké dílo...jen se mi ještě nepodařilo k ní dopracovat...a obzvlášť ta tvoje je luxusní...tak ať se daří chlape a máš to za 10b
Škoda vhodit do garáže nechat v pokojíku
luxusní prácička Taky bych si ji vystavil do obýváku