renocar_unor

Suzuki DL 650 V-Strom (2008)

Vlastník Roman2bk
Vloženo 17.9.2011
Aktualizováno 26.10.2022

Již delší dobu jsem chtěl díky některým rozbitým cestám přejít na cestovní enduro. Nakonec se to stalo teď, v září 2011, koupil jsem si Stroma 650.

Honda XL 650V Transalp: Vyzkoušeli jsme si ji a přišla mi pro náš typ cestování menší. Do terénu je ale určitě lepší. Navíc jsem měl zrovna nabídku na pěkného Stroma.
BMW R 1100 GS: Nenatrefil jsem v tu chvíli na dorý inzerát, navíc jak píšu u Alpu, měl jsem zrovna nabídku na pěkného Stroma.

První dojmy - Mezi první dojmy, po přesednutí z Hondy Deauvillky bylo určitě to, že člověk motorka člověka jakoby "nutila" jet rychleji. Jakoby stejný zážitek z jízdy v zatáčkách zažíval při rychlejší jízdě o 10-20 km/h víc. Asi je to tím že podvozek lépe drží v zatáčkách, motorka tolik "neplave", ale to je spíš rozdíl mezi těmi dvěma motorkami.

Motorku bych doporučil pro - prostě pro cestovatele :-) aneb pro ty co ocení více nízkou spotřebu a nepotřebuje výkon jaký mají liltrové mašiny

Doplňky na motorce - padáky a držáky bočních kufrů Bartus, kufry Big Husky EVO2, zadní kufry starý Givi, ukazatel zařazené rychlosti, vyšší plexi

info z 9-2011 (pár týdnu po koupi):
Dlouho jsem vybíral jaké cestovní enduro si pořídit (jestli TA650, DL650 nebo 1100GS). Všechny 3 to jsou skvělé motorky, ale nakonec to u mě vyhrál Strom 650, bylo to hlavně proto, že mi byl nabídnut jeden pěkný. Teď jej chci přes zimu dovybavit (kufry, kryt motoru, atd.) a připravit na novou sezonu.
Doufám že s ním bude mít cestování trošku jiný rozměr, že pokud bude třeba se někdy někde dostat někam po jiném povrchu než po asfaltu, tak že to půjde

Zatím jsem na Stromovi najel asi jen 500km, tak nemohu moc hodnotit. Oproti Deauvillce je motor silnější, více točí. Někdo někde psal, že působí jak turbína, možná na tom něco bude Jinak mi motorka přijde celkově líp ovladatelná, v zatáčkách to jde poznat. A na místě taky, má větší rejd. Uvidím ještě jak se na ni pojede, až bude plně nabalená.

Fotky jsou zatím jen z jednoho pěkného místa tady v Beskydech, časem je tu doufám obměním z jiných vzdálenějších míst

---

info z 1-2014
dlouho jsem tu nic nenapsal, tak teď to doženu

Se Stromem jsem podnikl za první 2 roky 3 pěkné výlety
5-2012 - Tunisko a Itálie aneb jak jsme dojeli až na Saharu
7-2012 - Turecko od západu k východu velký okruh po Turecku a také kousek Irák a Gruzie
7-2013 - Norsko - Rusko výlet po krásných místěch v Norsku až na Nordkapp a návrat Ruskem
(zatím jsou na těch stránkách jen fotoalba, mapa a první info, cestopisy budou na stejném místě později)

, no a po těchto 3 parádních výletech mohu říct, že ano, že mi Strom vyhovuje
Samozřejmě bych bral raději kardan a aby byla motorka "výš", aby tak často nedřela o zem (prostě je to břichoplazec, fakt to není pravé cestovní enduro, spíš motorka se vzhledem cestovního endura) a ještě lepší je novější Strom, jak má pod nádrži průduchy, to je lepší že pak nefučí přímo na nohy. To jsou asi tak 3 věci co by udělaly ze Stromu ideální motorku (ale jen teoreticky a třeba jen pro mě
No a teď k výhodám:
1. robustnost a velikost motorky - prostě dát ekonomický 650ccm motor do litrové motorky byl pro cestovatele parádní nápad, mě to přijde ideální
2. spotřeba - pokud je výlet mimo dálnice, lze cestovat kolem 4,00 litrů, někdy i pod a to při plném nabalení ve dvou lidech!
3. dojezd i nad 500 km - opět výhoda pro cestovatele
4. vyhovuje mi motorka ve stylu cetovního endura, kdy se na motorku navěsit více věcí, hliníkové kufry, brašny do předních masivních padáků, nebo taková drobnost že stan lze zasunout za levý kufr (tam kde litrový Strom má druhý výfuk) a nezabírá tak místo v kufru.

... ještě to nemám dopsané, dopíšu to v těchto dnech (dnes je 17.1.2015)

sfv
sfv napsal 27.10.23 v 21:35 10b.

Strom je klasika co dloouho vydrží ! Za cestování 10 bodov!

ninjazx10r
ninjazx10r napsal 06.04.20 v 06:04 10b.

OldCrow
OldCrow napsal 27.03.20 v 18:16 10b.

Jsi šílený cestovatel. Pan klobouček dolů. Přeju pohodové objevovatelské kilometry do další sezóny.

Heny22
Heny22 napsal 15.07.15 v 23:57 10b.

Ať slouží vybavenej stromek . Palec hore za to co máš odcestovaný . 10b

fazer
fazer napsal 09.05.15 v 14:05 10b.