Moje první. Modrý naháč s několika různými úpravami. Nějaké nepěkné momenty si už nejspíše zažila.
První dojmy - První dojmy byly velkolepé. Přeci jenom to byla moje první jízda bez instruktora a na silnější motorce, než na které jsem jezdil v autoškole. Měl jsem z toho výkonu respekt a sotva jsem uměl zatočit v křižovatce :).
Doplňky na motorce - Padáky neznámé výroby. Podsedlový plast - vypadá hezky, ale hodně omezil původně velký úložný prostor. Miniblinkry - trochu pochybuji o jejich svítívostí během jasně slunečného dne, ale originály jsou dost nevzhledné.
Recenze
Při výběru první motorky jsem věděl pouze to, že chci naháče se čtyřma hrnkama. Měl jsem spíše jiné favority, ale do Kawy jsem šel především kvůli příznivé ceně.
V době, kdy píšu tyto řádky, máme spolu nalítáno přes 15.000 km po česku. Proto jsem si dovolil aktualizovat tento popis.
Je to jednoduchá motorka pro nenáročné bikery a také je nutno ji podle toho hodnotit. Je trošku větši a těžší, než například jiní šestkoví japonci, ale i s mými 170 cm se dá manipulace na místě zvládat.
Jízda je fajn, síla motoru na běžné použití je naprosto dostačující. Nutno zmínit, že se jedná o starší čtyřválcový vzducháč, který má jeden výfukový a jeden sací ventil na válec, a tudíž se netočí tak vysoké otáčky jako u moderních motorů. Alespoň není tolik práce při vymezování vůlí ventilů :) Trochu mě mrzí, že převodovka má jen 5 kvaltů. Klidně bych tam ten šestý přidal, výkon by na to ještě nějaký byl. Tato motorka je vlastně takový paskvil klasiky a moderního naháče. Má starý motor a karbecy, ale současně si upravuje časování zápalu pomocí senzoru natočení škrtící klapky. Do výfuku přivádá čistý vzduch pro dospalování nevyhořené směsi (střilí tro trochu víc do výfuku), předehřev karburátorů, palivoměr a další "fičury".
O brždění se starají dva dvoupístkové třmeny vepředu a jeden vzadu. Jejich výkon nehodlám hodnotit, neboť doposud nebyly vyměneny hadice a momentálně mám osazené nejzákladnější nissiny co se týče destiček. Takže prostor pro vylepšení účinku je, ale mě to zatím vyhovuje.
Do hodnocení podvozku se také moc nechci pouštět, neb nemám s čím srovnávat. Rám je trubkový, vepředu obyčejné vidle a vzadu centrální tlumič, který je nastavitelný, ale ani nevím jak :) Sem tam se motorka v zatáčce zavrtí, pokud se k ní člověk chová hrubě, ale na závodění tento stroj nebyl konstruován.
Mám výhrady k originálnímu sedlu. Široké je dosti, ale baťůžek na mne naklouzává a v kombinaci s mými kratšími nohami je to nepříjemný pocit pro můj rozkrok :D Chtělo by to přešít.
Udržba je poměrně jednoduchá. Samozřejmě se čtyřválcem je trochu víc práce.
Je to naháč, takže se člověk nesmí divit, že na něj fouká. Měl jsem si plexi, ale úplně to kazí dojem ze vzhledu motorky, takže letěl do popelnice. Ale jinak se s ní cestuje fajn. Spotřebu paliva nemám přesně změřenou, nicméně když netahám jak blbec, tak se pohybuje pod 5.5l/100km.
Když jí miluješ, není co řešit :)
EDIT: Prodáno :)
Můžu se zeptat kde jste koupil tento "podsedlový plast" ?
Dík... Nevím jak moc velkou radost z té otevřené koncovky mají ráno sousedi, když vyrážím do práce... radši jsem se ještě neptal Planuju koupit origo (jetou) koncovku nebo neorigo s tlumivkou, ale furt nejsou chechtáky
Pěkná motorka jak na vzhled tak na zvuk. GIANELLI má elegantní ale zároveň řízný zvouček. Ať mazlík dobře slouží a spoustu užitých km. 10b
Pěkná motka, gratuluji . Dávám ti za ní 10 bodu. Přeji spoustu km v letošní sezoně bez závad a nehod.
Nestěžuju si Jezdíme vofafrně, žádný stres