renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Atlantic 500 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 22.8.2011
Aktualizováno 7.10.2011
Zobrazeno 12 138x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Velký skůtr se zajímavým vzhledem,velmi dobrým vybavením a motorem s velmi dobrou spotřebou.

Výška jezdce: 188 cm

Recenze

Takže jsem se po letech pojíždění s různými velkými motocykly vrátil opět ke skůtru. Pro upřesnění jsem před mnoha lety začínal s Piaggiem Hexagon 150,potom následovala Suzuki Burgman 400.
Aprilku jsem pořídil na jaře tohoto roku po delším rozhodování,co si vlastně pořídit.Rozhodování ovlivňovalo několik pro mě důležitých faktorů.Vědom si svého časového vytížení jsem chtěl něco pohyblivého na krátší časté přesuny s dostatečným úložným prostorem,s dobrou ochranu při nepřízni počasí,né úplně malými koly vzhedem ke stavu našich silnic a v neposlední řadě i rozumnou spotřebou a hlavně slušnou pořizovací cenou.Dávám dohromady barák,takže z tohoto důvodu jsem měl omezené finance,stejně tak jako rychlé přesuny v montérkách okolo stavby jsou lepší na skůtru,než na velkém motocyklu...
Takže k vlastním zkušenostem:
Když jsem skůtra přivezl,tak mně mile překvapilo vybavení a možnosti palubního PC,což u skůtrů tohoto data výroby není až tak běžná věc.Stejně tak i moderní modré podsvícení přístrojů.Bohužel třeba údaj palubního napětí je ale zcela zavádějící a nelze mu věřit.Vše je způsobeno zřejmě nevhodným místem snímání napětí,na kterém se za roky provozu "podepsaly" přechodové odpory v elektrosoustavě.Zřejmě tento stav má vliv i na neustálé zpožďování palubních hodin.Pokud s tím ale člověk počítá,tak to není zase takový problém.
Naopak příjemným překvapením je zkušenost,že údaj spotřeby paliva odpovídá +/- 0,1l údaji na PC.
Dalším problémem po přivezení domů byla zjištěna závada termostatu.Bohužel tato závada se vyskytuje docela často.Prvotní signalizací tohoto problému je vysoká spotřeba paliva dle palubního PC.Za chladného počasí ( březen )ukazatel udával šílených 9l/100km !!!. Dalším nepříjemným průvodním znakem je pronikání benzínu do olejové náplně přez spalovací prostor z důvodu neustálého "přikrmování" benzinu do neohřátého motoru.Nezbývá tedy,než provést výměnu termostatu a současně i benzinem znehodnocené olejové náplně motoru.
Po vyřešení závady termostatu a bližším seznámení se strojem mě již čekala samá pozitiva. Mašina bezchybně startuje za jakékoliv teploty,stejně jako chod motoru lze označit jako pohodový-důsledek vyladěného vstřikování.Stejně tak i velmi příjemná spotřeba o které se zmíním později.
Vlastní posez na Atlantiku je vcelku pohodlný,byť ve stovnání s "japonci" je řidič v poněkud vzpřímenějším posedu.Protože mám skoro 190 cm,vybavil jsem následně Aprilku vyšším a širším turistickým plexištítem. Nyní na mě již vůbec nefouká,stejně jako na ruce. Běžně tedy jezdím s vyklopenou vyklápěcí helmou bez nutnosti používání plexištíu na helmě.
Stejně tak i případný déšť lze přežít poměrně v pohodě. Za jízdy na řidiče neprší. Potíž nastává při velmi pomalé jízdě a při zastavení.S tím se ale musí při jízdě na motocyklu počítat...
Pohodlí za jízdy lze označit jako slušné.Víme,jaký je stav našich silnic,takže vyčítat nezvládnutí nerovností,kde by byl mnohokrát adekvátní terénní motocykl by nebylo asi moc správné...Menší kola skůtru jsou prostě méně odolnější vůči podélným i příčným nerovnostem na vozovce.Naopak jízda na slušném povrchu je příkladná.Stejně i vedení do rychlých zatáček je bez potíží a vlnění motocyklu. Bohužel takových úseků je čím dál tím méně...Při jízdě ve dvou přicházejí "hranice" podvozku dříve,což je ale pochopitelné.Na druhou stranu je nutno si uvědomit,že se jedná skůtr,nikoliv o sportovní stroj.
Dále bych se rád věnoval spotřebě paliva.Názory na toto téma se mohou výrazně lišit.Zastávám názor,že pokud se nejedná o závodní stroj,ale o stroj k běžnému užívání ( cesty do práce apod.),nebo o stroj cestovní,který ujede mnoho tisíc km,není spotřeba úplně zanedbatelná položka.
Zodpovědně mohu prohlásit,že Atlantic 500 svému majiteli díru do rozpočtu rozhodně neudělá. Při běžném provozu,tj.do max. rychlosti 100km/hod se spotřeba pohybuje kolem 4,0l/100km.Jedná se o krátké jízdy vesměs do 15km-tedy s častým "ohříváním motoru" a většinou po městě.Samozřejmě,že hodně záleží,jakým způsobem se rozjíždí na semaforech.Stejné spotřeby jsem dosáhl i za jízdy ve dvou,ale to bylo spíše mimo město.Když jsem se hodně snažil,tak jsem dosáhl spotřeby i kolem 3,8l/100km.To obnáší jízdu s "lehkými rozjezdy " ( většině aut i tak odjíždíte )a max.rychlost do 90km/h. Tyto průměrné spotřeby jsem dosáhl vždy jako celkový průměr na celou nádrž ( 300-350km )a vždy asi s 50% jízdy po městě ( následně ověřeno při dotankování ). Osobně jsem přesvědčen,že při klidném dlouhém výletě mimo město by se mohla spotřeba blížit i hranici 3,5l/100km. ( mimochodem stejná spotřeba se uváděla i u JAWA 50 Pionýr ) ).Nyní mohu potvrdit svou doměnku o této spotřebě. Sobotní projížďka většinou po okreskách - 3,6 l/100km ) .
Maximální rychlosti jsem dosáhl dle tachometru 155 Km/h.Jednalo se spíše o zkoušku,jaká je momentální hranice rychlosti.Určitě by Aprilka mohla i více,ale né s turistickým plexi,které je výrazně větší,než originál.Běžnou pohodovou jízdu vidím tak do 120km/h.
Měl jsem možnost se svézt i na Suzuki Burgman 650. Hlavní rozdíl v jízdě vidím ve větším pohodlí na nerovném povrchu a vyváženějšímu chodu dvouválcového motoru.Jízdní výkony jsou sice lepší,ale né o mnoho.Naopak Aprilia mě překvapila lepšími brzdami-jsou duální.To vše samozřejmě za větší peníz při pořízení a určitě vyšších provozních nákladech ( byť né o mnoho ).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
brejle
brejle napsal 11.07.17 v 14:11 10b.

zajímavé info

snajky
snajky napsal 11.05.17 v 14:48 10b.

Dobre info,take nad ni uvazuji 😉

Piwell
Piwell napsal 12.11.15 v 16:23

Pěkná a díky za popis

dzejar007
dzejar007 napsal 24.08.15 v 05:47 9b.

Moc pěkná.

Více komentářů



TOPlist