Nový Shiver 750 - volba rozumu nabízející zajímavý kompromis mezi cestováním a sportem v moderním kabátě za přijatelnou cenu.
Recenze
Po prodeji mé první motorky Kawasaki Er-6n nastala dlouhá doba rozhodování, jakou cestou se dál vydat. Věděl jsem, že chci zanovní(nejlépe novou) 2- válcovou motorku, která nabídne dobrou ovladatelnost a zároveň bude mít dost výkonu na nějaké to víkendové "blbnutí". Cenový strop jsem si dal 200 tis. s tím, že bych rád rovnou koupil i laďáky.
Původně jsem přemýšlel o Monstru 696, ale na bráchovu radu, že výkonu není nikdy dost, jsem od této alternativy ustoupil. Začal jsem se poohlížet po zachovalém Monstru S2R 1000, naštěstí tehdy nebyl žádný k dispozici...
Další italka, o kterou jsem se začal logicky zajímat byla Duc. Monstr 796. Všechny kousky byly rok staré a měly najeto 3 až 5 tis.km. Moc se mi ale nezamlouvala myšlenka dát téměř 200 tis. Kč za dovezenou motorku, kterou zajížděl někdo cizí. Po přečtení několika srovnávacích testů se Shiverem a Duc bylo jasno. Ještě rychlá zkušební jízda, během které jsem se přesvědčil jak velký je rozdíl mezi novým a starým modelem Aprilie, ten mě totiž příliš neoslovil, a bylo vymalováno.
Za necelé dva měsíce jsem najel 3500 Km a musím uznat, že to byla dobrá volba. Motorka je v přímém srovnání s předchozí Kawasaki o dost větší a pohodlnější. To oceňuje především moje přítelkyně, která se mnou v roli baťůžku absolvovala i výlet do Alp (Rakousko, Itálie). Oproti Er6 má Shiver mnohem lepší brzdy, sice malý ale funkční větrný štítek dovoluje překonávat větší vzdálenosti cestovní rychlostí kolem 140 a přijatelná je i spotřeba do 6l/100 km. Co se Aprilii opravdu povedlo je možnost zvolit si jednu ze 3 palivových map. Režim Rain je sice tak trochu do počtu, zbylé dva "Sport a Touring" ovšem čile přepínám podle momentální situace na silnici a nemůžu si tuto vychytávku vynachválit.
Po zajetí a namontování Akrapů jsem měl trochu rozpaky z chování motorky, která se občas dusila a nepříjemně cukala. Pocitově to jelo hůř než s origo laufy. Vyřešilo se to přehráním softwaru přímo od Akrapoviče a teď se těším z mnohem plynulejší odezvy na plyn i v řežimu Sport a o zvuku, který se line z titanových koncovek nemá cenu psát - to se musí slyšet.
Jediná závada, která mě potkala je nefunkční ukazatel zařazené rychlosti, tak doufám že to bude jen nějaká prkotina, která se vyřeší v rámci garance.
Shivera mohu všem vřele doporučit a investice do dražších výfuků se nakonec ukázala taky jako supr volba, která podle mého názoru dělá z Aprilky ještě hezčí motorku a dokonce přidává i nějaký ten koník navíc.
Dobře jsi si vybral
Pekna! Kdyby vypadala i doopravdy jak na druhe fotce (jak se ti to podarilo tak nafotit?), tak bych snad i hodne zavidel. Mne se na novem modelu libi hlavne ta maska. Ale ty cerne vyfuky bych dal asi taky pryc stejne jako ty. 10b
Co se designové stránky týče, asi nejhezčí (nejvyváženější) aprilka po RSV4! S tou mini masku a s těma koncovkama vypadá fakt nádherně. Kus toho trubkového rámu v črvené barvě nemá chybu! 10bodů a kdyby byla jedenáctka, dám ji!
vypadá fakt výborně
Krásná a charismatická Aprilie vapadá výborně