renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/585 Mosquito (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník motorkar50
Vloženo 22.7.2011
Aktualizováno 9.5.2016
Zobrazeno 11 665x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 08.07.2012, Uskutečněno: 05.07.2012, Zhlédnuto: 33x


Po provedené servisní prohlídce a před plánovanou cestou „Za skauty krajem zbrojovek“ jsem zkontroloval Mašu projížďkou do Slavkova u Brna . Z oblíbeného startovního místa na benzinpumpě ve Šlapanicích jsem jel přes Žurán (nejedná se v tomto případě o známou hospodu), kde v době bitvy bylo velitelské stanoviště Napoleona a je zde umístěna pamětní deska bojiště. Podle dostupných informací celý kopec koupila Francouzská republika a jej jejím exteritoriálním územím. Na skok jsem tedy zavítal do Francie (zlatý Schengen). Dále cesta pokračovala kolem motorestu Rohlenky. Zmiňuji jej zde ne proto, že je zde Mekáč a jídelna přestavěná z bývalého prasečáku. O původním určení budovy svědčí podoba oken a stav přilehlého parkoviště po odjezdu zájezdových autobusů , zejména polských a ukrajinských. Hold „jinej gang“. Vlevo od Rohlenky ve směru od Brna je vrch Santon na kterém se bránily francouzské divize před útoky spojeneckých carských a císařských vojsk , útočících přes tvaroženská pole. Na vrchu je umístěna kapička panny Marie Tvaroženské a zbytky francouzských opevnění včetně informační tabule. Celá prohlídka mi zabrala asi půl hodiny a po sestoupení s kopce, kam se nedá naštěstí dojet autem, jsem pokračoval kousek po silnici 50 a odbočil na Blažovice. Z Blažovic jsem jel dále na Křenovice. Nad Křenovicemi je malý park s umrlčím kamenem. Pověsti o jeho významu jsou různé, ale asi nejpravděpodobnější je, že se jedná o starý milník vyznačující kupeckou stezku. Po sjezdu do Křenovic jehož zajímavostí je přítomnost dvou vlakových nádraží ležících každé na jiné železniční trati jež nejsou vzájemně propojené(důsledek neunitární železnice) a cukrárnou na křižovatce, kterou lze jenom doporučit, jsem pokračoval pěknou cestou do Slavkova u Brna. Kolem benzínky Shellu jsem pokračoval po obchvatu města na jeho konec. Zde jsem odbočil zpět do města po staré cestě a přijel na náměstí pod zámek. Slavkov u Brna dříve Austerlitz má mnoho historických památek , například ruiny bývalého vyhlášeného cukrovaru ze 19 století, červenou vilu (prozatím ne ruinu) majitele cukrovaru , též z 19 století, golfové hřiště ze století 20, řadu církevních památek, zbytky hradeb a především zámek na němž bylo po prohrané bitvě podepsáno příměří mezi Napoleonem a spojenci a uloženo Rakousku platit Francii válečné kontribuce. Samotný zámek patří k nejvýznamnějším zámkům na Moravě. Stavba byla zahájena na sklonku 17 století rodem Kouniců a pokračovala někdy do roku 1770 s intenzitou přímo odpovídající momentální finanční situaci majitelů. Interiéry zámku jsou velice pěkné. Zámek obklopuje nádherný park. Bylo hrozné vedro a stín parku přišel velmi vhod k přestávce a krátkému odpočinku. Po osvěžení z přítomné kašny jsem projel starou židovskou čtvrtí města kolem hradeb zpět na silnici 50 a dále stoupáním nad Slavkov a přes Velešovice na hlavní silnici. Odbočil jsem vlevo na Brno do Staré pošty. Stará pošta – poštovní stanice císařské pošty je významná tím, že se zde před bitvou sešel Napoleon se svými generály a po poradě odjel. Měl docela kliku, následující den obsadila poštu rakouská a ruská vojska. V okolí pošty v den bitvy probíhaly prudké boje. Napoleon měl pro poštu zřejmě z historicky neznámého důvodu slabost (byla tam pěkná poštmistrová), protože po vítězné bitvě večer se zde setkal s parlamentáři poražené strany. Už se mu nechtělo na večer nikam jet a tak zde přespal a následující den se přemístil na slavkovský zámek. Tam už nebyla kráska s pošty a tak se věnoval státnickým záležitostem. Slavné místo kam vstoupila noha státníkova jsou dnes dva domy po obou stranách cesty v nichž je v jednom z nich dle vývěsního štítu hospoda. Funkčnost občerstvovny jsem nezkoušel a po prohlídce informační tabule pokračoval dále kolem dvou francouzských dělostřelců obsluhujících dělo v nadživotní velikosti (zajímavé maskování betonárky) kolem Rohlenky (zrovna přijel polský autobus) bez zastávky zpět na benzínku ve Šlapanicích. Celou dobu mi na cestu svítilo „slavkovské slunce“. Celkem jsem ujel 65 km a byla to pěkná vyjížďka. Máša jela velice pěkně jsem s ní spokojen. Trasu jsem projel především po okrskách, které jsou na české poměry ve slušném stavu.
Zajímavosti: Žuráň, Santon, Slavkov, Stará pošta. Občerstvení: Dostatek kolem cesty, nejvýznamnější je cukrárna v Křenovicích. Tankování: Rohlenka, Slavkov. Ubytování pouze motoresty a hotely (Rohlenka, Slavkov).

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Prodej

    Po třech letech věrných služeb a hromadě zážitků jsem ji prodal. Sloužila věrně. Ať se jí daří i v nových službách.

    Typ: Prodej
    Vloženo: 20.05.2014
    Uskutečněno: 20.05.2014
    Komentářů: 1x
  • servis

    Kontrola brzd odhalila destičky na hranici únosnosti, takže nastal čas pro jejich výměnu. pro jistotu jsem celou brzdu rozebral vyčistil a vyměnil brzdovou kapalinu. Po sestavení a projížďce bylo všechno v pořádku.

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.08.2012
    Uskutečněno: 16.08.2012
  • Trenčín.

    Na počest Mistra jana Husa, kterého nezodpovědní kardinálové nechali upálit., jsem udělal zahraniční porížďku do Trenčína. Celkem jsem ujel 300km a trvalo mi to 12 hodin. Byla to velmi pěkná projížďka a Máša šlapala velm

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 22.07.2012
    Uskutečněno: 06.07.2012


TOPlist