Motokolo vlastní konstrukce a výroby postavené na 4-taktním motoru Pasini.
Recenze
MV design - Arcidílo
Když jsem v roce 2008 kvalitně rozstřelil svoji FZ6, na přání rodiny jsem se motorek vzdal. Když člověk nemůže jezdit na mašině, začne si hledat různé náhražky a tak mě s bráchou napadlo, že bysme mohli postavit třeba motokolo. Všechno začalo koupí kola Felt Cruiser, ze kterého nakonec zůstaly jen ráfky, pláště a rám a i ten je vůči originálu kompletně přepracovaný. Následoval výběr motoru, který nakonec kvůli velmi omezenému výběru malých čtyřtaktů skončil u firmy Pasini resp. Petra Schmída, který motory pro Pasini vyrábí a připravuje. Po domluvě jsme poskládali motor podle mých představ a teď už zbývalo jen pár drobností jako uchytit nějak motor do rámu a nějak přenést výkon na zadní kolo. Tím započalo nemalé množství hodin strávených konstruováním a výrobou dílů speciálně pro toto motokolo. Výfuk vyráběla firma Iron Moto, profi lak pochází od p.Hrubého.
Pohon motoru je přes hřídel zpřevodován a přenesen na pravou stranu, aby bylo možné využít 8-mi rychlostní převodovku v zadním náboji kola, jelikož motor je jednorychlostní s odstředivou spojkou. Tím se značně rozšířila použitelnost motoru na kopce i roviny. Vzhledem k nádrži o objemu 3 litry a spotřebě kolem jednoho litru na 100km je dojezd plně dostačující. Z důvodu co nejvyšší stability bylo důležité nepodcenit komponenty podvozku a proto jsem se rozhodl použít ty nejodolnější komponenty používané pro sjezdová kola. Mezi ně patří například upside-down vidlice Marzocchi Shiver DC nebo brzdy Hope Mono ve předu s 6-ti a vzadu se 4-mi pístky, které brzdí plovoucí kotouče. Přilnavost mají na starosti gumy o rozměru 26 x 2,125" ve předu a 24 x 3,0" vzadu. Mezi cyklokomponenty jsou tyto díly v podstatě to nejodolnějsí, co se dá sehnat. Suchá váha motokola se pohybuje kolem 35kg.
Motor rozhodně také stojí za zmínku. Je to čtyřtakt o objemu 90ccm a výkonu 8 koní při 8500ot. U tak lehkého stroje je 8 koní plně dostačující výkon. Pokud jezdec v rychlosti 50kmh zatáhne plynovou rukojetí, kolo ochotně zrychluje. Maximální rychlost se pohybuje kolem 80kmh v závislosti na zpřevodování, které je vzhledem k počtu řetězových kol přenosového ústrojí poměrně variabilní.
Jízdní vlastnosti jsou dobré i při vyšších rychlostech, kde se projeví kvalitní podvozek. Neopomenutelnou částí je také možnost jízdy pomocí šlapání. Je zapotřebí brát v úvahu, že rám vychází z jízdního kola, takže se jedná o plnohodnotné šlapání navíc s 8-mi rychlostním řazením.
Kolo je momentálně ve fázi testování a po doladění mu asi najdu nového majitele a pustím se do stavby ještě radikálnějšícho kousku.
Ahoj, dávám 10 bodů, je to moc pěkný, hezky popsaný, včetně ne/použitelnosti na českých silnicích.
jak se tváří policie na ten motor? sám zvažuji zástavbu motoru z minibiku 2t ale mam obavu pri pripadnem zastavení
Tyo Fakt super,pěkné hlavně jednoduché a moderní !