renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Pasini GP1 mini (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MartinSTI
Vloženo 20.7.2011
Aktualizováno 29.6.2012
Zobrazeno 17 532x
HODNOCENÍ PROFILU OD 196 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motokolo vlastní konstrukce a výroby postavené na 4-taktním motoru Pasini.

Více fotografii

Recenze

MV design - Arcidílo

Když jsem v roce 2008 kvalitně rozstřelil svoji FZ6, na přání rodiny jsem se motorek vzdal. Když člověk nemůže jezdit na mašině, začne si hledat různé náhražky a tak mě s bráchou napadlo, že bysme mohli postavit třeba motokolo. Všechno začalo koupí kola Felt Cruiser, ze kterého nakonec zůstaly jen ráfky, pláště a rám a i ten je vůči originálu kompletně přepracovaný. Následoval výběr motoru, který nakonec kvůli velmi omezenému výběru malých čtyřtaktů skončil u firmy Pasini resp. Petra Schmída, který motory pro Pasini vyrábí a připravuje. Po domluvě jsme poskládali motor podle mých představ a teď už zbývalo jen pár drobností jako uchytit nějak motor do rámu a nějak přenést výkon na zadní kolo. Tím započalo nemalé množství hodin strávených konstruováním a výrobou dílů speciálně pro toto motokolo. Výfuk vyráběla firma Iron Moto, profi lak pochází od p.Hrubého.

Pohon motoru je přes hřídel zpřevodován a přenesen na pravou stranu, aby bylo možné využít 8-mi rychlostní převodovku v zadním náboji kola, jelikož motor je jednorychlostní s odstředivou spojkou. Tím se značně rozšířila použitelnost motoru na kopce i roviny. Vzhledem k nádrži o objemu 3 litry a spotřebě kolem jednoho litru na 100km je dojezd plně dostačující. Z důvodu co nejvyšší stability bylo důležité nepodcenit komponenty podvozku a proto jsem se rozhodl použít ty nejodolnější komponenty používané pro sjezdová kola. Mezi ně patří například upside-down vidlice Marzocchi Shiver DC nebo brzdy Hope Mono ve předu s 6-ti a vzadu se 4-mi pístky, které brzdí plovoucí kotouče. Přilnavost mají na starosti gumy o rozměru 26 x 2,125" ve předu a 24 x 3,0" vzadu. Mezi cyklokomponenty jsou tyto díly v podstatě to nejodolnějsí, co se dá sehnat. Suchá váha motokola se pohybuje kolem 35kg.

Motor rozhodně také stojí za zmínku. Je to čtyřtakt o objemu 90ccm a výkonu 8 koní při 8500ot. U tak lehkého stroje je 8 koní plně dostačující výkon. Pokud jezdec v rychlosti 50kmh zatáhne plynovou rukojetí, kolo ochotně zrychluje. Maximální rychlost se pohybuje kolem 80kmh v závislosti na zpřevodování, které je vzhledem k počtu řetězových kol přenosového ústrojí poměrně variabilní.

Jízdní vlastnosti jsou dobré i při vyšších rychlostech, kde se projeví kvalitní podvozek. Neopomenutelnou částí je také možnost jízdy pomocí šlapání. Je zapotřebí brát v úvahu, že rám vychází z jízdního kola, takže se jedná o plnohodnotné šlapání navíc s 8-mi rychlostním řazením.

Kolo je momentálně ve fázi testování a po doladění mu asi najdu nového majitele a pustím se do stavby ještě radikálnějšícho kousku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kochino
kochino napsal 16.05.17 v 10:04 10b.

JA-NE
JA-NE napsal 05.07.14 v 13:47

czmax
czmax napsal 08.06.14 v 15:59 10b.

Ahoj, dávám 10 bodů, je to moc pěkný, hezky popsaný, včetně ne/použitelnosti na českých silnicích.

amanzes
amanzes napsal 01.09.13 v 07:30

jak se tváří policie na ten motor? sám zvažuji zástavbu motoru z minibiku 2t ale mam obavu pri pripadnem zastavení

Motash
Motash napsal 08.12.12 v 19:20 10b.

Tyo Fakt super,pěkné hlavně jednoduché a moderní !

Více komentářů



TOPlist