renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/633 (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Waldas28
Vloženo 6.7.2011
Aktualizováno 6.4.2012
Zobrazeno 7 173x
HODNOCENÍ PROFILU OD 50 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Na den přesně je to dnes 40 let kdy jí původní majitel koupil v Praze v Mototechně za 10600 kčs 6.7.1971-6.7.2011

Více fotografii

Recenze

Pro velkou spoustu blbů krám pro mě nádhernej stroj .No pár let jsem hledal originálního Bizona 350 páč je to moje srdcovka ale že najdu takový top originál stav to sem nečekal.Koupena od prvního majitele kterej prodával jen proto že už nemohl na ní jezdit.Je originál do šroubku měla najeto jen 14 000 km garážovaná skoro jako nová sedlo původní ihned po koupi jezdil jen z potahem přez sedlo.No má jináč 21 koní a celkem jede na dálnici jsem z ní dostal 135 km a už sem dal i nákej výlet a jede parádně.A dnes její 40 výročí zapiju. Koupena 10.5.2011. Vyrobeno 2175 kusů možná tenhle je nejzachovalejší)))Musel sem přeplatit muzeum a prodejce taky srdcem jawař řekl že to prodá mě páč sem taky fanda nakonec mu nešlo ani o peníze tak paráda)) Vývoj nových typů motorových vozidel musí vždy o řadu let předbíhat existující sériovou výrobu . Tomu bylo i v případě Jawy 623 a 633 lidově přezdívané Bizon . První motocykly těchto typů byly vyrobeny v březnu 1970. Tyto modely se vymykají , pokud jde o podvozek dosavadní koncepcy strojů Jawa. Při jejich vývoji byla opuštěna tradiční koncepce a staly se extravagantním strojem. MOTOR- Zatimco u 350 byl dvouválcový motor tradiční tak u 250-(výkon 17 koní ) byl dvouválcový motor novinkou (viz. moje Jawa 250, 623, 1971) konstrukčně byl ale od 350 -(výkon 21 koní) ,odvozen s maximálním využitím unifikace dílů. Válce jsou u obou typů skloněny o 25 stupnům proti dosavadním 15 což je velmi vyditelná změna. Chledící žebra jak na hlavách i válcích jsou zvětšena a jsou méně zaoblena než u dosavadních typů. Válce jsou celé z šedé litiny a lehké slitiny bylo použito na odlitky skříně motoru a hlavy válců. Také písty jsou odlity ze speciální odolné lehké slitiny odolné vůči namáhání a teplotě , každý píst má 3 kroužky. Výfuková kolena jsou upevněna pouze jedním šroubem dovýfukových hrdel což je praktické a nenáročné. PODVOZEK- Základním dílem podvozku je dvojitý kolébkový rám páteřového typu, svařovaný z ocelových trubek a výztužných plechových výlisků. Je to mohutný a výrobně a technologicky dost komplikovaný díl, v němž je motor upevněn horní a zadní částí své skříně. Protože motor není vepředu nijak upevněn je vlastně upevněn letmo. ODPRUŽENÍ- Zadní kyvná vidlice, je v rámu široce uložena což je zlepšení oproti předešlím typům strojů Jawa. Nevýhodou je však menší stavební výška mezi rámem a koncem kyvné vidlice. Tím pádem je zdvich menší o 10mm oproti dosavadním strojům. Zcela zvláštní řešení má přední vidlice a řidítka. Nosné trubky přední vidlice jsou zakotveny do svého nosníku až pod nádrž. Tím vychází kratší zdvych vidlice o 28mm proti předchozím typům. ŘIDÍTKA- Ty jsou upevněna zajímavým způsobem . Pravé a levé řidítko je samostatné uchycené do nosníku př. vidlice a jsou spojena jen příčnou vzpěrkou a jsou výškově stavytelná o 20mm. Mezi řidítky je uchycen plech pro přimontování krytu světlometu , rychloměru a spínací skřínky což je další věc která není na žádné jiné Jawě. NÁDRŽ- Má při pohledu z boku lichoběžníkový tvar dosti nápadně hranatý. Výčko má otočný křídlový závěr a po obou zadních stranách nádrže jsou upevněny opěrky kolen z lisované plastické hmoty. Znovu je jen na Jawě Bizon. SEDLO-Přímo na nádrž přiléhá sedlo které leží na tzv. podsedlové schránce ve které jsou cívky ,tlumič sání a akumulátor a je tam i hliníkový štítek vše zase jen na Bizonu. SVĚTLOMET- Netradiční je také tvar krytu světlometu .Horní část tvoří dvě plochiy, z nichž přední je skloněna šikmo dolů vpřed a zadní šikmo vzad na této ploše je umístěn rychloměr a kontrolky neutrálu a dobíjení a spínací skřínka. BLATNÍKY-Přední blatník je pohyblivý s předním kolem uchicen je chromovými trubkami. Zadní blatník je pevný aplechový a tvarem navazuje na podběh. --HODNOCENÍ-- Motocykly Jawa 623 a 633 se nedočkali zájmu veřejnosti ač daly v mnoha bodech nové a zajímavé tecdhnycká řešení třeba řidítka, široké uložení z. kyvné vidlice pohodlné sedlo , ale samozřejmě se našlo pár věcí jako je vyšší hmotnost kratší zdvyh př. a z. vidlice netradiční vzhled vyšší výška ale i tak oproti statisícovým sériím jiných typů značky Jawa je to stroj kterého od března 1970 do dubna 1972 sjelo z výrobní linky pouze 4600 kusů a to Bizon 250 -2416 kusů a Bizonu 350 -2175. Nová 350 stála 10 600 kčs a 250 o stovku méně ...ZÁVĚREM- Pro sběratele je to zajímavý netuctový stroj který byl často bastlen a předěláván náhradních dílů je málo a proto je renovace celkem náročná . Jak jsem psal už na začátku tak můj stroj je originál a mám k němu všechny doklady o koupi a jsem druhý majitel 6.7.2011 to bude přesně 40 kdy ho původní majitel zakoupil v pražské Mototechně...a jinak klidně nákej blbe dávej za 1 mě je to tak jedno já to mám ty jen hodnotíš a je vážně do šroubku jawaře potěší pokud dotaz a zvládnu to poradím jináč je to můj pekáč

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 20.10.16 v 10:23 10b.

Máš to moc pěkné. Gratuluji! Ať Ti jezdí o 106!

ladyss
ladyss napsal 26.12.14 v 19:44 10b.

Parádní stroj, gratuluju.

MUSTANGOVY-SLON
MUSTANGOVY-SLON napsal 12.08.14 v 01:53

MYSLÍM, ŽE NA TU DOBU BIZONOVI CHYBĚL UŽ JEN DINAMOSTARTÉR

Vycho
Vycho napsal 05.11.12 v 11:55 10b.

nádherný

neljen
neljen napsal 01.05.12 v 23:49

Opravdu nádherný exemplář

Více komentářů



TOPlist