renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Gilera Nexus 300 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mart300
Vloženo 30.6.2011
Aktualizováno 15.7.2013
Zobrazeno 17 341x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Učaroval mě design v černém provedení...

Více fotografii

První dojmy - O přednostech, nedostatcích a jízdních dojmech poměrně podrobně pojednává moje recenze...

Motorku bych doporučil pro - Pro mě a pro ty, kteří mají tyto pořadavky: Nízká spotřeba, v běžném provozu naprosto dostačující výkon, na dálnici to není pravé ořechové, ale tam podle mě moto nepatří. Perfektní ochrana proti větru a dešti, ideální na pohodové cestování. Skútr má i své mouchy, ale většinu jsem jich upravil ku obrazu svému.

Doplňky na motorce - Viz recenze

Recenze

Na začátek:
Přechod z Aprilie SR 50 Factory. Koupil jsem ji hlavně na dojíždění do práce a také občasné letní výlety. Jedno veliké negativum už mám. Na to, že se daný model vyrábí již 7 let, je slícování některých plastů katastrofální. Toto negativum však dorovnává design, který je opravdu povedený. I když zadní velká bílá lampa + blikače taky zrovna mému oku nelahodí. Dle mého názoru by menší proměna rozhodně modelu prospěla. Předek ji naopak vůbec nepotřebuje. Také jsem váhal nad Yamahou X max model 2011 (faceliftovaný m. - kulaté budíky), ale cena a objem byly ve prospěch Gilery a ještě k tomu byl v ceně kufr. V rozhodování mi také pomohly recenze dalších majitelů Nexusů 300, kteří jsou zde registrováni. Více zkušeností přidám časem...

Technická data:

Motor:
Typ motoru: čtyřdobý jednoválec
Zdvihový objem: 278
Vrtání x zdvih: 75 x 63 mm
Chlazení: kapalinou
Maximální točivý moment: 23 Nm při 6000 ot/min
Maximální výkon: 16 kW při 7250 ot/min
Mazání: mokrá skříň
Počet válců: 1
Počet ventilů: 4
Převodovka: automatická
Příprava směsi: vstřikování
Rozvod: OHC, 4 ventily na válec
Sekundární převod: variátor
Spojka: suchá spojka
Startér: elektrický
Palivo: Natural 95
Emisní třída : EURO 3

Podvozek, rám:
Přední brzda: kotouč 260 mm
Zadní brzda: kotouč 240 mm
Přední ráfek: 15" x 3.00
Zadní ráfek: 14" x 3.50
Přední pneu: 120/70-15
Zadní pneu: 140/60-14
Materiál rámu: ocel
Rám: dvojitý kolébkový
odpružení předního kola: teleskopická vidlice
zadní odpružení: dvojitý tlumič
Odpružení vpředu: 90 mm
Odpružení vzadu: 91 mm

Ostatní parametry:
Objem nádrže: 15 l
Barvy: červená,bílá,černá
Nejvyšší rychlost: 125 km/h
Pohotovostní hmotnost: 188 kg
Celková hmotnost: 370 kg

Rozměry:
Délka: 2110 mm
Šířka: 780 mm
Výška: 1470 mm
Rozvor: 1515 mm
Výška sedla: 815 mm

Zkušenosti u prodejce:
Koupena u A Spirit Praha - koupě proběhla v pořádku, prodávající byl vstřícný, ale... Jelikož jsem z HK, servis jsem nechal dělat logicky v místě bydliště. Za to, co tam udělali, mi přišlo 1500 Kč dost, tak jsem si na 10 000 km měnil olej sám - i s filtrem mě materiál vyšel na 300 Kč a práce to byla na 20 minut. Jediný, co jsem po prodejci chtěl, byla informace, jak odstranit blikající servisní klíč - tam padla kosa na kámen. Z celkem pohodového prodejce se rázem stala arogantní osoba. Neporadil a ještě trapně útočil v mailové komunikaci. Že se prý jedná o informaci, kterou koncový zákazník nemá vědět, jakési know how, bla bla bla... Na to jsem fakt zvědavej nebyl. Vrcholem debaty byla rada, že když nejsem spokojený se servisem v HK, ať zajedu k prodejci do Práglu... Chápu prodávajícího, že se snaží o to, aby měl servis práci, ale nejsem tele, abych si olej nevyměnil sám. A když byly na faktuře dvě hodiny práce servisu, kterou jsem v domácích podmínkách zvládl za 20 minut, vícekrát to tam prostě dávat nebudu a žádný prodejce mě k tomu nutit nebude. Nakonec jsem šifru rozluštil a servis si výhradně dělám sám.

První jízdní dojmy:
Jízdní vlastnosti mě velmi překvapily - jen se to bojím na "čerstvých" gumách více pokládat do zatáček, takže se krotím. Při zajíždění nechci motor moc týrat, proto nezkouším maximální rychlost. 110km/h je tam hned, akcelerace je dobrá, ve městě se s tím dobře předjíždí. Motor je tichý, vibrace přijatelné, ovládání jde lehce, rychle jsem si zvykl

Jízda se spolujezdcem:
Už mám za sebou zkušenost se spolujezdcem - po rovině dosáhne Nexus bezproblémových 110km/h (dle navigace) se zátěží 140Kg (80 já + 60 moje), v kopci je to znát a rychlost klesne zhruba o 10 až 15 km/h oproti singlu. I tak jsem s ním spokojen - prioritou při koupi byla spotřeba, protože jezdím do práce a ve volnu sem tam na nějaký výlet ve dvou. Nexus 300 je v mých požadavcích dobrý kompromis...

Spotřeba:
Spotřeba po první nádrži 3,5 l/100km, při druhé 3,4 l/100km. Jezdím do 7000 ot/min, tzn. do 110km/h dle navigace - tacho ukazuje 125 km/h. Nevěřím, že se dostanu pod 3 l/100km, natož na 2,6 l/100km, jak uvádí jiní majitelé ve svých profilech. Pneu foukám na 2,5 Atm. Takže spotřeba trochu za očekáváním... Najeto 4500 km a spotřeba je 3,3l/100km - to je realita pro ty, které tato hodnota zajímá. Po 7000 ujetých km mám zjištěno, že při rychlosti kolem 90 km/h je skútr schopen jet opravdu za 3 litry na stovku. Uvidím, jestli se spotřeba změní po montáži laďáku. Pohonné hmoty tankuji pouze u značkových čerpacích stanic.

Vrátil jsem se z Chomutova a přidávám další poznatek o spotřebě. Převážná část cesty byla po dálnici, kde jsem držel otáčky mezi 7500 - 9000 min (rychlost 110 - 130 km/h podle navigace) a spotřeba činí 3,9 l/100km. Zároveň jsem absolovoval nejdelší ujetý úsek bez zastavení - 222 km. Jak jsem již dříve psal, dálnice není to pravé ořechové. Ideál podle mě 90 - 100 km/h (6000 - 7000 ot/min)

S Nexusem jsem si splnil svůj sen - GrossGlockner + Jadranská magistrála - za 8 dní najeto 3600km s průměrnou spotřebou 2,9 l/100km - tuhle spotřebu jsem opravdu nečekal... Trasa cesty : Hradec Králové, Český Štenberk, Sedlčany, Strakonice (Rabí), Passau, Saltzburg, Zell am See, GrossGlockner, Longarde (přehrada Vajont), Udine, Terst, Koper, Poreč, Rovinj, Pula, Rijeka, Novi Vinodolski, Senj, Karlobag, Zadar, Šibenik, Trogir, Split, Omiš, Makarská, Ploče, Dobrovník, Ston, Orebič, ostov Korčula, zpět do Stonu, z Makarské na ostrov Brač do Sumartinu - ze Supetaru do Splitu, Plitvice, Lublaň, Klagenfurt, Steyr, Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Havl. Brod, Pardubice, HK

Rychlost:
Realita je taková, že skútr s mými 80ti kily jede v pohodě za plynem do nějakých 115 - 120 km/h. Poté je nárůst rychlosti vlažnější - já skončil na hodnotě 134 km/h. Nějak mě tahle hodnota neláká, více jsem to tedy nezkoušel. Pro hltače těchto informací narovinu píšu, že dále je to jen o čekání. Opět posuzuji rychlost dle navigace. Ručička tacho lezla k hodnotě 150 km/h. V drtivé většině nepřekračuju 100 kilometrovou rychlost. Ve vyšších rychlostech jsou už větrné turbulence dost nepříjemné a také poměrně výrazně stoupá spotřeba. Táhlá dálniční stoupání případně stoupání na jedničkových silnicích skútr zvládá hravě stokilometrovou rychlostí.

Originální dpolňky:
Originální kufr - víko je v laku, přichycení k plotně přes šroub - toho si cením, protože plastové západky rády praskají. Už jsem se s tím setkal.

Mé úpravy:

Montáž navigace: Doma byla jedna plonková, tak jsem ji nastálo zakomponoval pod plexi štít - držák z plocháče 5 x 20 mm. Napájení ze zadní pojistkové skříně přes klíček - po otočení sama naběhne a naopak - beztarostná obsluha.

Vyhřívané rukojeti: Před zimou jsem do skútru trochu zainvestoval a pořídil si vyhřívané rukojeti zn. Speeds. Pětistupňová regulace pomocí červeného tlačítka je dobře ovladatelná i v rukavicích - ovladač jsem umístil na levou brzdovou nádobku, jelikož jsou řidítka u Nexuse komplet oplastovaná a nemohl jsem použít držák určený na trubku. Používám max třetí stupeň - na další se už nedají udržet v ruce - dojíždím cca 34 km do práce. Jsou do ruky silnější než originál, ale jde jen o zvyk. Mají lepší (větší) výhřevnou plochu. Montáž proběhla na 3x - 2x jsem je lepil, což se nepovedlo, potřetí jsem řidítka omotal elektrikářskou páskou ve dvou závitech a rukojeti jsem na ně natloukl - od té doby mám svatý pokoj

Laděný výfuk: Plácnul jsem se trochu přes kapsu a koupil laďák od Leo Vince 7435C.

http://www.leovince....s_300_i_e_2008/11441

Ten den, co dorazil, už byl na skútru a zvukový efekt je nepopsatelný - hotový jednoválcový varhany Doporučuju všem, kdo o koupi uvažuje!!! Nádhera!
Po vyjetí dvou nádrží s laděným výfukem mi vyšla shodná spotřeba - 3,12 litru/100 km. Suma sumárum, překvapivě je hodnota spíše nižší než s originál výfukem.

Přemístění zpětných zrcátek: V zápětí na to jsem se pustil do výroby nových držáků zpětných zrcátek. Původní umístění na řidítkách se mi esteticky nezamlouvalo, tak jsem ta "tykadla" z řídítek přesunul a "zapustil" více do linie skútru. Opět jsem se snažil o to, abych nevratně nezasahoval do skúrtu, takže jde vše uvést zpět do původního stavu. Detaily viz foto.

Úprava zadního světla + nové zadní LED blikače: Zima je dlouhá, tak jsem se pustil do úpravy zadního světla, které mi svým designem opravdu leželo v žaludku. Nebyla to jednoduchá operace - nakonec padla volba na úpravu originálního světla tak, že jsem do něho vsadil světlo nové. Pro případ nezdaru jsem koupil originál z bazaru a původní světlo ponechal pro případný návrat k původnímu vzhledu. Výběr nového světla nebyl jednoduchý, podmínkou byly dvě čočky, nakonec padla volba na světlo z Kawasaki Ninja 600. Úhly horizontálního a vertikálního rádiusu se shodují se světlem originálním, z něho nové světlo vyčnívá 2 cm. Hóóódně jsem ho ořezal, abych jej dostal do prostoru, kterým jsem byl limitovaný. Nakonec se zadařilo, světlo je osazeno LED žárovkami. No a jedním vrzem s úpravou zadního světla jsem jěště skútr osadil v zadu novými LED blikači. Celá sranda úprav vyšla na necelé 2000 Kč. Tímto pravděpodobně s úpravami končím, jelikož už není co upravovat

Servis:
Servis si již dělám výhradně sám, jelikož při první garančce (po 1000km) mám cenové porovnání se servisem - spotřební materiál jako jsou oleje a filtry jsem schopen pořídit za poloviční ceny, servis měl 100%ní marži na materiálu a o práci raději nepíši. Základní servisní interval je po ujetí každých 10 000 km.

Nastavení servisního intervalu:
Po ujetí 10 000km se rozblikala ikona klíče - u prodejce (A-Spirit) mi odmítli poradit, jak servis posunout o dalších 10 000 km. Prý se jedná o interní záležitost, kterou koncový zákazník nemá vědět, tak jsem nakonec šifru rozluštil sám - zde je postup: Před zapnutím spínací skříňky podržet společně tlačítka MODE a ODO/SET - zapnout spínací skříňku - poté svítí ikony klínového řemene a servisního klíče - mezi nimi se lze přepínat tlačítkem MODE a na té, kterou chceme odstranit stiskneme tlač MODE zhruba na 3 vteřiny - vypnout spínací skříňku. A je hotovo!

Náplně, spotřební materiál, nastavení:
motorový olej 1,3 litru - specifikace - SAE 5W-40 API SL (po ujetých 10 000 km)
filtr oleje - HF 183 (po ujetých 10 000 km)
převodový olej 0,25 litru - specifikace - 80W90 (po ujetých 20 000 km)
brzdová kapalina - DOT 4
chladící sytém 1,8 litru
svíčka - NGK CR8EKB (po ujetých 10 000 km)
baterie - 12V/14Ah (gelová)
řemen - (po ujetých 15 000 km)
tlak v pneu - 2,3 bar (já hustím na 2,5 bar)
ventilové vůle: sání 0,10 mm, výfuk 0,15 mm

Opotřebení:
Po 10 000 ujetých km mám přední pneu na 80ti % zadní na 40ti %, brzdy téměř bez optřebení (dobržďuji hodně motorem), vzduchový filtr byl dost mastný, chce čistit po 5000 km. Starty bezproblémové, variátor má klidný chod - proto ho nerozdělávám a svíčku také neměním, jak uvádí servisní manuál. Po druhé zimě odešla do kelu baterka Ostatní bez závad.
16 000 km - výměna zadní pneu + nová svíčka
Před cestou do Chorvatska jsem při důkladnější prohlídce objevil prodřený kabel u lambda sondy od vodní hadice - díky tomu byla o 0,5 - 0,8 litru vyšší spotřeba na 100 km.

Mé hodnocení kladů a záporů:
+ spolehlivý a osvědčený motor
+ nízká spotřeba
+ dojezd na nádrž 450 km
+ perfektní aerodynamika - ochrana proti větru a dešti
+ servisní intervaly
+ přední světla - dobrá viditelnost, kombinace potkávací + dálkové
+ dobře čitelná zpětná zrcátka
+ veliký úložný prostor pod sedlem

- zpracování plastů alá Čína
- nekvalitní slícování plastových dílů
- lakované plasty jsou křehké - úchyty pod šrouby praskají
- celkově plasty a madla u sedla vrzají
- rozhodně by skútru prospěl designový facelift (dle možností jsem toto vyřešil )
- slabší brzdy
- topení na nohy je k ničemu - nemá téměř žádný účinek
- nastavení žaluzií topení není možné - nelze je zaaretovat v potředbé poloze
- schází mi úložný prostor pod řidítky např na rukavice, doklady, tel., apod.
- odchylka tachometru činí +14 km/h a ručička je "dost neklidná"

Suma sumárum:
Zatím mám za sebou1x defekt zadní kolo (oprava knotem), trefil jsem do mrtva 1x zajíce a 1x kočku, dále jsem 1x skončil ve škarpě, kam mě vytlačila nepozorná řidička, kterou jsem předjížděl - incident se obešel beze škod i újmy na zdraví .
Na 16 000 km další setkání se zajícem - trefen za letu - odnesl to pravý blikač v kapotáži - prasklé sklo + úchyty.

15.7. 2013 Prodána. Celkem najeto 19964 km bez poruchy!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jacky123456
jacky123456 napsal 01.11.18 v 12:25

Ahoj,
mám prosbu. Můžeš mi napsat kde jsi sehnal držáky pro přesun zrcátek z řídítek na kapotáž? Děkuju. Jirka

JRM-66
JRM-66 napsal 19.02.16 v 19:50 10b.

Pekne si sa s tým vyhral, fakt je to mazel, držím palce a nech ti to šlape tuto sezonu bez incidentov zo zverov a magoriadou! Máš to odo mňa za 10"

OlafCZ
OlafCZ napsal 08.02.16 v 11:54 10b.

Skvělá rezence!

Berka
Berka napsal 08.09.15 v 23:24 10b.

matesko
matesko napsal 02.06.13 v 17:21 10b.

Více komentářů



TOPlist