renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MeRob81
Vloženo 27.5.2011
Aktualizováno 28.11.2013
Zobrazeno 8 550x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Honda CBR600F, rok výroby 1995. Jmenuje se Beruška a je to šikulka největší Jsme spolu 5 let (už 9let) a máme spolu odjeto přes 60 000 km. Je s ní super svezení. Zatím jsme nehavarovali a snad to tak i zůstane )

Více fotografii

První dojmy - Dobrý stroj s pro mě líbivým vzhledem a solidním zpracováním. Kvalitně zpracovaný, s dobrým potenciálem na cestování, sportování ...

Recenze

No, je to hodný stroj. V nižších otáčkách je úplně klidná a vhodná pro mírně pokročilé jezdce. Jakmile se překročí přibližně 6000 otáček / minutu je cítit, že má sportovní kořeny a jede opravdu pěkně. Od 10 000 otáček je to fičák Na dnešní moderní strojky již nemá, ale pro toho kdo hledá sportovní motorku za málo peněz ji mohu s klidným srdcem doporučit. Přímá konkurence z těchto let je Suzuki GSXR600, Yamaha ThunderCat, Kawasaki ZX6R. Každá má něco do sebe, záleží na osobních preferencích.

Jinsk trochu aktualizace, jsme spolu už 9 let a máme natočeno 99 200 km. Klobouk dolů baby, ty už mi holka zůstaneš. Díky ...

Cestování - jde s ní naprosto v pohodě.
Pro delší cestování je vhodné postupně si zvykat na jízdní pozici zvyšováním dávek kilometrů. Například během týdne. Pak se s ní dá ujet bez přestávky 200 km. Za den není problém ujet 600 Km. Tělo potom samozřejmě bolí, nejvíce třísla, ramena a zápěstí. Hlavně levé zápěstí od častého používání spojky. Je to 600 ccm sportovní motor a ten vyžaduje častější řazení. S motorkou se dá jet na kochačku třeba 60 km/h na šestku. V klidu to na rovince zvládá. V takových rychlostech je spotřeba kolem 4 - 4,5 l/100 km. Nádrž má i s rezervou 17l, dojezd mám většinou kolem 300 km i když se snažím jet rychle. To je průměrně 5,7 l/100 km. Do kopce jsou potřeba otáčky a podřadit.

Ochranu před větrem a deštěm zvládá přední štítek průměrně. S mími 183 cm si vždy musím při vyšších rychlostech (cca od 100 km/h) upravit jízdní pozici tak, aby mi turbulence nepohazovaly s hlavou Nejhorší je to na dálnici. Při dešti jsou dobře kryta ramena a tělo. Boční kapotáže jsou dobré, odvádí od noh vítr a chlad.

Odpružení je na horších komunikacích tvrdé a to docela dost. Příčné nerovnosti v podobě spár a výtluků otřásají vaší milovanou schránkou. A někdy to bolí v tříslech a zápěstích Nejlépe se cítíme v Alpských údolích, kde je to parádá na každé motorce. Dobré jsou jak táhlé tak i prudší zatáčky. To se cestování stává opravdovou zábavou

+ celkem komfort při cestování
+ spotřeba a související dojezd
+ nezáludné chování stroje
+ možnost připevnit na zadní sedadlo síťku, baťoh pomocí háčků
+ nulová spotřeba oleje při delší dovolené
- časté řazení je největší zápor
- tlumení není moc stavěné na hrozné silnice
- bez indikátoru rezervy paliva, 2x jsem tlačil )
- slabší ochrana před větrem (rychlosti cca > jak 100 km/h)
- jsem z ní po 600 km strašně utahanej )
- vibrace kolem 4500 otáček/minutu, kolem 5500 zmizí

Město - taky dobrý
V podstatě 5 let dojíždění centrem Brna nejprve do školy následně do práce bez problémů.

Posez je dobrý, dává jezdci přehled o situaci. Motor je předvídatelný, žádný trhač ale dá se pěkně dávkovat. Je třeba dávat pozor při stání v kolonách, to potom teplota v horkých dnech stoupá a spíná se pomocný ventilátor. Za celou dobu jsem ji ale nikdy neuvařil.

Zadní brzda je výborná při otáčení o 180 stupňů a je dobře použitelná. Přední je taky v pohodě. Není jedovatá, ale s pěkně pozvolným nástupem. Někomu by mohla vyhovovat silnější. Bylo několik krizovek, ale vždy jsme to ubrzdili a vše dopadlo dobře. Velká výhoda je možnost nastavení páčky přední brzdy, u spojky to jde také.

Ovladatelnost stroje je dobrá, při přejezdu přez koleje s vámi lehce zatřese. Výtluky velice nerada, raději se jím vyhnout. Nevýhodou stroje je jeho nízká hlučnost. Nelze se spolehnout, že vás okolí slyší. Právě naopak. Při příjezdu k přechodu o vás chodci do poslední chvíle vůbec neví. Zvuk bych přirovnal k vysavači Lze to řešit jinou koncovkou, ale je třeba na motorové brzdě upravit nastavení karburátorů.

Zrcátka jsou nejen ve městě důležité. Je v nich bohužel vidět pouze pokud uhnu lokty v rukou k tělu. To potom vidím pěkně, po pár kilometrech získá majitel cvik a je vše v naprostém pořádku. Nastavují se ve dvou kloubech. První kloub je přímo na kapotě, občas se povolí a je třeba dotáhnout imbusový šroub. Druhý kloub je u zrcátek. Každý by si měl najít svoji pozici nastavení celkem bez problémů

+ opět nezáludnost chování stroje
+ ovladatelnost
+ dobrý posaz umožňuje získat přehled o okolí
+ do města vhodné brzdy
+ nikdy jsem ji neuvařil a hlavně nenaboural
+ nastavitelná páčka přední brzdy a spojky
- možná slabší brzdy pro rychlíky
- tichý výfuk nepřidává na bezpečnosti
- poměrně rychle se sepne pomocný ventilátor v kolonách
- jak s ní praštíte tak už kapoty nikdy nedáte dohromady :-)

Servis - určitě dodržovat

Většina CBR je staršího data s velikým kilometrovým průběhem a má za sebou pestrou minulost. Jako že mají hodně za sebou, sakryš :-) Většina motorek z roku 95 - 98 bude mít kolem 30 000 - 60 000 Km. Proto je třeba jim věnovat zaslouženou péči :-)

Servisní interval 6000 Km
se týká výměny oleje (používám REPSOL 10W40 syntetiku cca 190 Kč / litr), olejového fitru (používám Hiflofiltro HF 303 cca 180 Kč) a nic se nestane když vyčistíte i vzduchový filtr. Velice se mi osvědčil vzduchový filtr od firmy K&N. K němu si dokoupíte čistící sadu a nemusíte si kupovat nový filtr. Stačí ho jen umit a naolejovat. Mám ho už 5 let a je pořád v super stavu.

Servisní interval 12000 Km
Měním svíčky, osvědčily se mi NGK CR9EH9. Kus cca 270 Kč, je třeba 4 kusy. Přístup je horší, ale už mám postup jak svíčky vyměnit pouze se sundanými bočními chladícími mřížkami. Není třeba sundávat nádrž ani kapoty. Je třeba: krátká ráčna + krátký nástavec + koncový oříšek na svíčku:-), magnet na tyčce na vindání svíčky (koupil jsem ho na benzínce) a šroubovák pro rozpojení nástavce od ráčny. A to je vše:-) Přez pravou chladící mřížku vyměním pouze jednu svíčku, tu nejbližší. Přez levou mřížku vyměním zbylé tři. Úplně nakonec zapojuji fajfky.

Servisní interval 24000 Km
Je třeba provézt seřízení ventilů a karburátorů. Nejlépe ve firmě :-) Samodomo bych to teda nedal :-)

Je vhodná pro začátečníky s nulovou praxí?
Co napíši je pouze jen můj názor. Je to každého boj co zvolí za motocykl.

Moje rada zní, raději se vyjezdit na něčem slabším. Zkusit třeba 250/500 ccm motorku. Získat cit pro jízdu a potom zkusit něco silnějšího. Myslím, že není kam spěchat.

Moje předchozí motorka byla Jawa 350/640 (cca 21koní, 32 Nm). CBRko je postavená jako supersport. Má 100 koní a když jsem na ní jel poprvé přišla mi silná až moc. Jsem rád, že jsem měl za sebou pár tisíc natočeno na slabším stroji. Překvapí silou, brzdným momentem motoru, který je celkem silný, ostrými brzdami, potřebou vyšších otáček a hlavně jinou technikou jízdy v zatáčkách. Celkové pojetí stroje pro začínajícího jezdce je tedy náročnější. Za mě tedy raději pomalu přez slabší kubatůru. Nikomu ale svůj názor nechci vnucovat. :-)

Přání Přeji Vám všem co jezdíte v jedné stopě mnoho šťastných kilometrů v sedle Vaších milovaných strojů. Co nejméně krizových situací a co nejvíce šťastných zážitků.

Robert :-)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Apo-Rider
Apo-Rider napsal 16.04.18 v 11:54 10b.

super mašina a i článek ze kterého jde čerpat informace,uvažuji nad zxr 750 a nebo stejné cbr jako máš ty.Ve středu se na ně jedu podívat tak jsem zvědavý

mcever8
mcever8 napsal 17.07.17 v 08:12 10b.

MartinS108
MartinS108 napsal 26.04.16 v 20:58 10b.

Pěkný CBR v klasických barvách, to se často nevidí. Jseš borec, že umíš vyměnit svíčky jen přes mřížky, já ale zase umím dávat dokupy rozflákaný kapoty.
Dávám za 10, krásnej klasickej sport

MeRob81
MeRob81 napsal 02.03.16 v 17:06

Děkuji Ti moc Franz77, vážím si toho! Přeji Ti šťastný návrat z Tvých cest!

Franz77
Franz77 napsal 05.02.16 v 19:33

mám stejnou jednoznačně 10b

Více komentářů



TOPlist