Po chvíli, co jsem si Cápa zažil jsem se začal zajímat o klasické hučení spojky na neutrál na volnoběh, takové to šramtání,které zmizí po vymáčknutí spojky, které jsem mimochodem na Transalpu měl taky a neřešil jsem to. Čekalo mě sundání komplet pravého bohu, včetně vypuštění kapalin a sundání části karteru, nejen kulatého víčka spojky.
Nejhorší bylo sundání centrální matice koše spojky, matice je přilepena lepidlem na kov, trakže ani přes zažazený kvalt a nohu na brzdě matice nepovolila, bylo třeba použít velkou hydraulickou pistoli.Po sundání koše bylo zřejmné, co vyluzovalo pazvuky, koš je osazen šesti tlumícími perky při záběru nebo zavření plynu a jedno perko mělo dost znatelnou vůli ve svém "domečku" takže jsem si nechal zhotovit větší podložky pod perka aby byli víceméně na fest, udělal jsem to pro jistotu u všech,abych to nemusel příští rok rozebírat znovu(byl to celkem opruz!). Potom jsem jen sesadil zpátky koš, stahovací matice jsem musel přelepit lepidlem na závity,aby se nepovolili a postupně jsem začal skládat spojku zpátky-mimochodem tam, kde jsem měl možnost nahlédnout, motor byl jako křišťálová komnata, bez jakékoli známky opotřebení(zuby, plastová kolečka,spojkové lamely atd.) Po nandání spojky jsem očistil závit centrální matky od lepidla na závity, odmastil, nanesl nové lepidlo a tradá utahovat megaráčnou. Potom už zbyto jen dotáhnout šrouby co kryjou lamely protikusem koše. Nejhorší bylo odmaštění motoru, jelikož jsem nechtěl čekat týden na objednávku těsnění a vyřečil jsem to speciálním modrým tmelem, který se používá do motoru Rols-Royce, vyniká předevčím tím, že nikdy zcela nezatuhne nebo nezatvrdne takže při neopatrnosti při nanášení se netřeba obávat, že kus hmoy vpadne do motoru a ucpe kanélek nebo se někde nehezky uchytí. pak už přišlo na řadu napasování bloku, postupné dotažení šroubů, nandání spojkové tyčky a membrány anti-hopu, dodání do karteru kryt vodní pumpy a po hodině zvulkanizovní hmoty jen očekávání kudy co poteče, olej,nemrznoučka... naštěstí nejsem uplně levej, a nikde nic nekape:) takže snad to někomu pomůže, jinak tyto kroky nebyli zcela nutné, motoru vůle v perkách vůbec nevadí, na některých motorechjsou zcela záměrně dávány vůle větší, takže-pokud šustí spojka na neutrál, neznamená to nic znepokojujícího, teď už to vím taky, ale mám o zážitek na víc. Když bude někdo potřebovat info, klidně se ptejte.
Vlastník | sseba1 | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2011 | |
Aktualizováno | 29.9.2013 | |
Zobrazeno | 3 282x |
No řeším tohle u Varadera 1000. Koukal jsem že koš spojky se viklá 1-2mm. Na koši je ozubení čelní a to je náchylné na přesnost chodu potikola. Hluk. Když se jede, tam malé kolečko co je na klice si nabírá ozubení na Koši spojky a přestane to. Moment jde proti reakci kola a ozubení se srovná. Pokud je decelerace, tak taky. Pokud se vymáčkne spojka tak to přestane. Podle mne vysvětlení je, že
pokud to totiž tvoří celek Koš + lamely(puštěná spojka)+Neutrál a nemá to reakci tak Koš + lamely tvoří setrvačník a pokud je to lehce nevyvážené,což bude,tak moment od odstředivé nevyvážené hmoty vyklání celý setrvák . A jelikož je tam jenom jehlové ložisko délka L=23mm tak se lehce ojedou válečky do soudečku a začne se komplet koš naklánět při zařazením neutrálu. A začne hukot od čelního ozubení. Je tam sice vyrovnávací kolečko na ozub. kole kliky,ale to podle mne nestačí.
Na pružinky jsem se konkrétně u mne díval a nehnou se ani jedna... Zkouším najít ložisko za orig.,ale je to problém. Orig je u nás za 2300kc. A to je mazec. Něco jsem ale našel ve větší délce co ž by bylo lepší pro zabránění naklápění,tak čekám na nabídku cen z různejch zdrojů. Tady v distribuci mi to nabídli za 2200Kč. To je dost. A to ještě bych musel udělat díru do ozub. kola pro náhon Olej čerpadla do hl.5mm x průměr 44mm ,Ale určitě by se zlepšila stabilita spojkového koše.