renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Shineray XY 125GY (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Glakus
Vloženo 17.5.2011
Aktualizováno 16.3.2017
Zobrazeno 7 344x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Přestavěná čína co mě stála hodně nervů.

Více fotografii

První dojmy - Už nepamatuji, je to moc dlouhá doba. Prostě čína, jelo to max. 60 a smrt v očích. :D

Recenze

Shineray XY125GY

Jednoválec vzduchem chlazený, 5-ti rychlostní převodovka, el.startér + nakopávačka.

Motorku vlastním 4 roky a stále jezdí bez problémů. Motocykl mě ovšem stál neskutečně moc nervů a času co se týče přestavby (odstranění čínských nemocí).

Klady :
-nízká pořizovací cena

Zápory :
-špatný čínský materiál

Neutrální :
-jednomístný

Moto vlastním hned od svých prvních papírů od 17ti let (do té doby jsem jezdil vesnický jáwky fekál a dvěpade) a od té doby jsem víceméně vychytal problémy a proto už jen jezdím a jezdím. Je to po té dlouhé době srdeční záležitost.
Určitě to není motorka pro lidi co neradi rozebírají a opravují. Demontáž motoru, vyřezávání nových závitů, svařování, apod... je samozřejmostí. (Pokud člověk chce, aby to něco vydrželo.) Protože ze začátku to bylo více opravování než ježdění. Zkoušení vlastních patentů a předělávek je tato motorka ideální. )

Bohužel hned na začátku několikrát praskl náhon a vzdal jsem opakovaný opravování a tak nevím přesný počet ujetých km, ale jezdil jsem na tom denně na praxi léto/zima a jsem na motorce víceméně denně. Přes 20 tisíc km to bude jednoznačně. Hold je to droga a těším se už v brzký době po dokončení řidičáku na silnější moto.

Opravy / úpravy
Už od začátku zlobil zalomený šteft v hlavě motoru, který drží výfuk. Po všech trápení s tím jsem zbytek šteftu vyvrtal, svářečkou na hliník kompletně vyvařil a na frézce vyřízl nový závit. Místo jejich patentu jsem použil pro přichycení výfuku 2 pružinky (spojková pružinka z fichtla), aby nebyl takový nápor na štefty (fotogalerie). Uprostřed výztuha přichycení vejfuku a koncovka je přichycena na 2 silentbokách.
Další nezmar byl naprasklý rám, viz. fotogalerie. Autogenem pěkně povařit.
Po nějaké době jsem si vyrobil s kamarádem vlastní lauf.
Na moto jsem hodil novou masku.
Bylo opravdu mnoho věcí co jsem provedl s motorkou, toto je takový hrubý základ. Až budu mít víc času, tak dopíši.
Olej leju Castrol GPS 4T10W-40

Já vycházel v první řadě z aspektu, že 4T je větší držák. Kdežto u 2T je sice zážitek z jízdy, ale zase představa dělat generálku mě odradila. Sice jsem koupí 4T číny byl údržbou pomalu, jak na vysypaným dvoutaktu :D, ale co... v té době jsem neměl peníze a vidina nové motorky byla silnější.
___
V dnešní době pokud bych si měl vybrat 125ccm, tak jednoznačně jetou zaručenou značku. (Honda, Aprilia,...)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Glakus
Glakus napsal 12.03.12 v 22:25

Dík, mám v plánu už brzy přesedlat na něco většího.

Pechin1
Pechin1 napsal 12.03.12 v 18:16

Tak ať ti to stále lítá Dávám 10bodů

Více komentářů



TOPlist