PROFIL MOTORKY

Jawa 350/634 (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník G.digger
Vloženo 11.5.2011
Aktualizováno 2.10.2018
Zobrazeno 8349x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 350/634-8-02. Co dodat - prostě klasika a nesmrtelná třiapůle. Tahle motorka je už jen na hraní a klidné pokocháníčko krajinou.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
ČZ 175/487: Číza mi nakonec přišla už moc moderní a slabá. A hlavně - přeci to není taková klasika, jako tahle chromka!

První dojmy - Jawy a čézety mám projeté celkem hodně, takže je znám dobře. Třiapůlka je prostě o něčem jiném, než o preciznosti a skvělé technice. Je to už vlastně veterán a tomu odpovídá i styl jízdy.

Recenze

Jawu jsem sehnal ve velice dobrém a originálním stavu. Musel jsem pro ní taky jet přes půl republiky... Dneska už jich tolik k sehnání není a to hlavně v originálním, zachovalém stavu a na papírech. Postupně jsem musel ještě doladit pár detailů, aby byla k obrazu mému. Hlavně jsem jí celou pěkně vyčistil a vyleštil výka motoru a je to hned lepší. Časem možná přijde nějaká pořádná renovace.
Chromy na blatnících jsou OK, výfuky trochu horší, kolena mají už malinko i rez. Ty mě zatím nejvíce štvou. Právě chromy na výfucích jsou ve skutečnosti horší než na fotkách , ale pořád je celkově v moc pěkném stavu. V budoucnu to bude chtít pořídit aspoň ta kolena.
Po čase přišla jinak GO motoru (zatím krom výbrusu).

Motorka je verze do Ruska a má pouze dvě kontrolky, zbylé dvě jsou od výroby zaslepené. Motor typ 633-4 s přimazáváním středového ložiska mazničkou a nemá poloautomat, což je zajímavé. Tyhle jawy už ho měly zpátky...

Po předchozí yamaze fzr to byl zase nezvyk, ale mám radost jet opět na takovém stroji. Motor krásně brumlá a vytáčí se také dobře, zátah hezky odspodu, vibrace, hluk při řazení, ale za to přímý a pohodlný posaz...prostě paráda.
Dýmu je při vyšších otáčkách sice také dost, ale to nevadí. Jezdím hlavně v klidu. Celkově je pro tuhle motorku ideální rychlost tak max. 80 km/h možná 90 km/h.

Kdo chce může také navštívit mé stránky - jsou v profilu. Najdete tam dobové prospekty Jawy 634 a jiné.

Všem jinak děkuji za komentáře a hodnocení !!

Pak jawa začala ("překvapivě") často zlobit. Většinou vše vyřeším sám z předchozích zkušeností s jawama a čízama, ale tentokrát jsem si už nevěděl rady. Motorka nešla za plynem, vynechávala, netáhla. Zkoušel jsem vyčistit karburátor, vyměnit svíčky, desetkrát seřídil předstih, dokonce jsem vyměnil zapal.cívky, regulátor, dále vyměnil pravé gufero na klice, jestli tudy nepřisává falešný vzduch... Pak vyčistil vzduchový filtr a prostě snad všechno možné a nic nepomohlo.Nakonec jsem chtěl vyměnit i gufero na levé straně kliky a ejhle - vysypané ložisko! A po sundání válců na mě ještě čekal vylomený zámek na jednom kroužku a písty byly silně opálené . Tím pádem to muselo kolem nich pěkně podfukovat. Takže to byla zřejmě celková příčina problémů. Každopádně jsem se tedy dal do půlení motoru a takové menší generálky.

Po složení a pečlivém seřízení zapalování, které je mimochodem velice "hajsavé" motorka běží krásně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dekel
dekel napsal 03.10.18 000 13:19 10b.

pekná

Targus
Targus napsal 02.10.18 000 14:06 10b.

Fešanda. Dám deset.

bakalus
bakalus napsal 02.10.18 000 12:34 10b.

jsem hnidopich na renovace takových strojů, je fakt pěkná

Více komentářů



TOPlist