renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/634 (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník G.digger
Vloženo 11.5.2011
Aktualizováno 14.9.2020
Zobrazeno 9 513x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 350/634-8-02. Co dodat - prostě klasika a nesmrtelná třiapůle. Tahle motorka je už jen na hraní a klidné pokocháníčko krajinou.

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
ČZ 175/487: Číza mi nakonec přišla už moc moderní a slabá. A hlavně - přeci to není taková klasika, jako tahle chromka!

První dojmy - Jawy a čézety mám projeté celkem hodně, takže je znám dobře. Třiapůlka je prostě o něčem jiném, než o preciznosti a skvělé technice. Je to už vlastně veterán a tomu odpovídá i styl jízdy.

Recenze

Jawu jsem sehnal ve velice dobrém a originálním stavu. Musel jsem pro ní taky jet přes půl republiky... I v roce 2011 už jich tolik k sehnání nebylo a to hlavně v originálním, zachovalém stavu a na papírech. Ale i tak byla motorka zašlá a nevýrazná. Postupně jsem proto doladil některé věci, aby byla k obrazu mému. Hlavně jsem jí celou pěkně vyčistil a vyleštil výka motoru a pár detailů a je to hned lepší. Časem možná přijde nějaká pořádná renovace.
Chromy na blatnících jsou OK, výfuky trochu horší, kolena mají už docela i rez. Ty mě zatím nejvíce štvou. Právě chromy na výfucích ve skutečnosti vypadají hůř než na fotkách, ale pořád jsem s tímto stavem dost spokojen.
Po čase přišla jinak GO motoru, více níže...

Motorka je vývozní verze do Ruska a má pouze dvě kontrolky, zbylé dvě jsou od výroby zaslepené. Motor typ 633-4 s přimazáváním středového ložiska mazničkou a nemá poloautomat, což je zajímavé. Tyhle jawy už ho měly zpátky...

Mám radost jet opět na takovém stroji. Motor krásně brumlá a vytáčí se také dobře, zátah je hezky odspodu. Vibrace a hluk při řazení je všudypřítomný, ale za to přímý a pohodlný posaz...prostě paráda.
Dýmu je při vyšších otáčkách sice také dost, ale to nevadí. Jezdím hlavně v klidu. Celkově je pro tuhle motorku ideální rychlost tak max. 80 km/h. Pak ji člověk zbytečně trápí.

Kdo chce může také navštívit mé stránky - jsou v profilu. Najdete tam dobové prospekty Jawy 634 a jiné.

Všem jinak děkuji za komentáře a hodnocení !!

Pak jawa začala ("překvapivě") často zlobit. Motorka nešla za plynem, vynechávala, cukala, netáhla. Takže začal klasický koloběh. Zkoušel jsem vyčistit karburátor, vyměnit svíčky, desetkrát seřídil předstih, dokonce jsem vyměnil zapal.cívky, regulátor, dále vyměnil pravé gufero na klice, jestli tudy nepřisává falešný vzduch... Pak vyčistil vzduchový filtr a prostě snad všechno možné a nic nepomohlo. I oblíbený "hadr v sání" to nebyl ) .Nakonec jsem chtěl vyměnit i gufero na levé straně kliky a ejhle - vysypané ložisko! A po sundání válců na mě ještě čekal vylomený zámek na jednom kroužku a písty byly silně opálené . Tím pádem to muselo kolem nich pěkně podfukovat. Takže to byla zřejmě celková příčina problémů. Každopádně jsem se tedy dal do půlení motoru a takové menší generálky.

Pak se jen pořádně a pečlivě seřídil předstih, na který je třiapůlka hajsavá a od té doby si krásně vrní.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
G.digger
G.digger napsal 15.07.19 v 23:24

Díkes chlapi... Až mě uvádíte do rozpaků úplně . Zblízka nějaké ty nedokonalosti má... Ale mám z ní radost, to jo...

dekel
dekel napsal 03.10.18 v 13:19 10b.

pekná

Targus
Targus napsal 02.10.18 v 14:06 10b.

Fešanda. Dám deset.

bakalus
bakalus napsal 02.10.18 v 12:34 10b.

jsem hnidopich na renovace takových strojů, je fakt pěkná

Motoflash
Motoflash napsal 11.03.17 v 06:28

Je fakt nádherná. Jawa je prostě Jawa Za mě 10b, nemůžu jinak.

Více komentářů



TOPlist